سفارت جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از صدور مجوز برای بازگشت دانشجویانی ایرانی مشغول به تحصیل در گرجستان که مدارک لازم را به این سفارتخانه و دانشگاه‌های خود ارائه کرده‌اند، خبر داد.
کد خبر: ۱۲۷۷۶۵۹

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس در خصوص بازگشت دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در گرجستان اطلاعیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع کلیه دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های گرجستان می‌رساند، پیرو جلسات متعدد، مذاکرات و رایزنی‌های انجام شده با وزارتخانه‌های خارجه، علوم، کشور و همچنین دانشگاه‌های محل تحصیل دانشجویان ایرانی، اقدامات لازم در خصوص دریافت مجوزهای لازم جهت ورود دانشجویان به کشور گرجستان صورت پذیرفته و در نهایت نیز مجوز مذکور جهت آن دسته از دانشجویانی که مدارک لازم به سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس و دانشگاه‌های خود ارائه کرده بودند، صادر شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: در همین چارچوب و به منظور فراهم آوردن امکان مناسب جهت بازگشت دانشجویان به گرجستان و پس ازهماهنگی با وزارت خارجه این کشور، امروز دوشنبه در نشست مشترک با نمایندگان برخی دانشگا‌ه‌ها، روند و نحوه انتقال دانشجویان به گرجستان و سیر مراحل قرنطینه بررسی شد. بر این اساس مقرر شد، دانشجویانی که مدارکشان تکمیل و مجوز لازم جهت ورودشان به گرجستان صادر شده است، در صورت دریافت ایمیل از سوی دانشگاه‌های خود نسبت به تهیه بلیط جهت پرواز قشم ایر روز دوشنبه ۱۴ مهرماه سال جاری که جهت انتقال دانشجویان تدارک دیده شده است، اقدام کنند.

این سفارتخانه همچنین می‌افزاید: پرواز روز دوشنبه، اولین پرواز جهت انتقال دانشجویان ایرانی به گرجستان بوده و صرفا دانشجویانی که تاییدیه نهایی و اعلام مجوز را از دانشگاه محل تحصیل خود دریافت کرده‌اند، می‌توانند از این طریق وارد کشور گرجستان شوند. اطلاع رسانی در خصوص نحوه دریافت بلیط از طریق هواپیمایی قشم ایران صورت خواهد پذیرفت و از طریق این کانال نیز بازنشر خواهد شد. بدیهی است سایر دانشجویان نیز پس از تکمیل مدارک و دریافت مجوز، می‌توانند با پروازهای آتی که به همین منظور تدارک دیده خواهد شد، عازم کشور گرجستان شوند.

در این اطلاعیه آمده است: با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس و قول مساعد شرکت هواپیمایی، حداقل هزینه بلیط در مسیر تهران - تفلیس از سوی آن شرکت در نظر گرفته خواهد شد که این مبلغ می‌بایست از سوی دانشجویان به شرکت هواپیمایی پرداخت شود. ولی نحوه پرداخت هزینه‌های قرنطینه و آزمایشات و تست‌های پزشکی که برعهده دانشجویان است، از سوی دانشگاه اعلام می‌شود.

همچنین عنوان شده است: دانشجویان جهت ورود به گرجستان نیازمند ارائه تست PCR با اعتبار ۴۸ ساعت قبل از پرواز روز دوشنبه هستند.

در این اطلاعیه آمده است: دانشجویانی که درحال حاضر در ایران حضور نداشته و یا قصد ورود به گرجستان از مسیرهای زمینی را دارند، لازم است نسبت به اعلام زمان و نحوه سفر خود به دانشگاه خود اقدام کرده و درخواست کنند تا نسبت به تغییر مجوز صادره از مسیر درخواست شده اقدام کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: شرایط و لزوم حضور دانشجویان در دانشگاه‌های محل تحصیل، تابع تصمیمات دانشگاه است. بر اساس اعلام دانشگاه‌ها نیز حضور دانشجویان برای ترم جاری در محل دانشگاه ضروری است. لذا دانشجویان عزیزی که به هر دلیلی امکان بازگشت به گرجستان را نداشته و یا تمایلی برای حضور فیزیکی در کلاس‌های درس را ندارند، می‌بایست در خصوص شرایط ادامه تحصیل خود با دانشگاه‌های محل تحصیل مذاکره کنند.

در پایان آمده است: پیگیری و مجوزهای کلی بر اساس مذاکرات سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس با دولت گرجستان صورت پذیرفته و ادامه خواهد داشت، ولی بر اساس توافق صورت گرفته و تصمیمات اتخاذ شده از سوی دستگاه‌های ذیربط در گرجستان، جزییات حضور دانشجویان و صدور مجوزها منوط به ارائه مدارک ازسوی دانشگاه‌ها و هماهنگی آنها با وزارت علوم است.لذا دانشجویان عزیزی که تاکنون مجوز لازم جهت ورود را کسب نکرده‌اند، لازم است در خصوص تکمیل و پیگیری دریافت مجوز خود با دانشگاه محل تحصیل تماس حاصل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها