نتایج یک بررسی نشان داد: استفاده از ماسک می تواند شدت علائم بیماری را در افراد آلوده به کروناویروس کاهش دهد.
کد خبر: ۱۲۷۳۳۵۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است: استفاده از ماسک در افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ مانع از آن می شود تا بیماری شدت پیدا کند چرا که ماسک می تواند میزان ویروس در بدن را کاهش دهد.
 
محققان آمریکایی تاکید کردند: استفاده از ماسک نه تنها افراد سالم را در برابر بیماری کووید-۱۹ مصون می سازد؛ بلکه افراد آلوده به کروناویروس جدید نیز با استفاده از ماسک می توانند شدت علائم بیماری را در خود کاهش دهند.
 
تاکنون این فرضیه تنها مورد بررسی قرار گرفته و تایید نشده است. هرچند پیش از این محققان چینی به بررسی این فرضیه روی همسترها پرداختند. آنان حیوانات آلوده به کروناویروس و حیوانات سالم را در قفس های مجاور قرار داده که برخی از آنها با پارتیشن های ساخته شده از ماسک های جراحی از یکدیگر جدا شدند.
 
بسیاری از همسترهای سالم که در پشت پارتیشن قرار داشتند به کروناویروس آلوده نبودند و شدت بیماری در همسترهایی که به این ویروس آلوده شدند نیز در مقایسه با حیواناتی که در قسمت محافظت شده نبودند کمتر بوده است.   
 
به گفته محققان، این یافته ها نشان می دهد استفاده از ماسک بیش از آنچه در گذشته تصور میشد حائز اهمیت است زیرا موجب کاهش دوز ویروسی و میزان عفونت در بدن م شود.
 
محققان تاکید کردند: درصورتیکه سیستم ایمنی با تعداد محدودتری از ویروسها مواجه باشد بهتر و موثرتر میتواند با آنها مقابله کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها