وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌ یک شرکت انگلیسی برای حذف آسمان ایران از مسیر پرواز شرکت‌های هواپیمایی، گفت:بیانیه نهایی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی به‌زودی صادر می‌شود.
کد خبر: ۱۲۷۳۲۶۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی امروز در حاشیه معارفه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر این‌که آسمان ایران امن‌ترین فضا در منطقه است، افزود: مداخله‌های استکبار جهانی عمدتا از جنس شیطنت است و می‌خواهد کاری کند که ایرلاین‌ها از آسمان ایران استفاده نکنند. قبل از سانحه هواپیمای اوکراینی، شرکت انگلیسی را آوردند و مسیرهایی را در کنار مسیرهای پروازی ایران در منتها الیه مرز شرقی عراق باز کرده که قیمت‌های بسیار نازلی را می‌دهد تا ایرلاین‌ها را با مزیت قیمتی از مسیر هوایی ایران حذف کند.
 
وی ادامه داد: انواع و اقسام شیطنت‌ها را در اطراف آسمان ایران انجام داده و می‌دهند ما همواره اعتمادسازی کرده‌ایم و آنرا ادامه می‌دهیم.
 
وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که اطلاعیه‌ سازمان هواپیمایی درباره جعبه‌های سیاه هواپیما اوکراینی دقیق و روشن است،‌گفت: بر اساس آزمایش قطعات و داده‌های FDR و CVR دانلود شده با همدیگر تطبیق داده شده است. انشالله با حضور هیئت اوکراینی،‌سازمان هواپیمایی کشوری بیانیه نهایی را صادر خواهد کرد.
 
اسلامی با تاکید بر این‌که منتظر هماهنگی هیئت اوکراینی هستیم درباره پرداخت وام به ایرلاین‌ها،‌گفت: مبلغ 2350 میلیارد تومان به بانک‌ها ابلاغ شده و ایرلاین‌ها در حال تشکیل پرونده برای دریافت این وام هستند. این پرداخت‌ها برای آن است که تعدیل نیروی انسانی در شرکت‌ها انجام نشود.
 
وی با اشاره به این‌که رئیس جدید سازمان هواپیمایی و مدیرعامل ایران‌ایر بازنشسته نیستند در خصوص کنار گذاشتن عابدزاده از ریاست سازمان هواپیمایی کشوری نیز گفت: تغییر آقای عابدزاده به هیچ چیزی ربط نداشت،‌ در یک دوره 5 ساله خدمت کرد و با توجه به ضرورت‌های سازمانی و متناسب با آن این تغییر انجام شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها