معاون اول قوه قضائیه گفت: باید موانع موجود بر سر راه تولید با همکاری و از طریق استانداران و رؤسای دادگستری‌ها انتقال یابد تا ‌با مجرمان و متخلفان در حوزه تولید و رونق آن با قاطعیت از سوی مسئولان قضایی برخورد شود.
کد خبر: ۱۲۷۲۰۰۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای بعدازظهر امروز در آئین معارفه رئیس‌کل جدید دادگستری استان سمنان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان، استاندار سمنان و جمعی دیگر از مسئولان در سالن اجتماعات دادگستری استان سمنان برگزار شد با اشاره به فشارهای اقتصادی تحمیل‌شده از سوی دشمنان بر کشور و قرار گرفتن مردم در وضعیت بد معیشتی اظهار داشت: ایجاد روحیه یأس و ناامیدی بین مردم و مسئولان نظام از مهم‌ترین اهداف دشمنان از تحمیل فشارهای اقتصادی است.
 
وی با تأکید بر لزوم ایستادگی و مقاومت برابر تهدیدات دشمنان این مهم را بهترین و اثرگذارترین راهکار برای مقابله با توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: برای رفع مشکلات مردم در حوزه معیشت و اقتصاد هرگز نباید تسلیم شد.
 
معاون اول قوه قضائیه با یادآوری اینکه ملت ایران در طول 40 سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد با وحدت و انسجامی بی‌نظیر و همراهی و همدلی و مقاومت توانسته‌اند توطئه‌های دشمنان را شکست دهند تأکید کرد: این رویه باید همچنان ادامه یابد تا از تنگناها و فشارهای اقتصادی کنونی به‌نحو مطلوب عبور کنیم.
محسنی اژه‌ای پیروی از ولی فقیه را از دیگر راهکارهای مهم غلبه بر توطئه‌های دشمنان عنوان کرد و گفت: رمز موفقیت در پشتیبانی از انقلاب و نظام و اطاعت محض از منویات رهبر معظم انقلاب است.
 
وی عمل انقلابی را مهم‌ترین توصیه و تأکید رهبری عنوان کرد و گفت: بر اساس منویات رهبری همه باید امروز انقلابی باشند و عمرشان انقلابی باشد.معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر اینکه قوه قضائیه باید انقلابی باشد و انقلابی عمل کند گفت: روحیه انقلابی باید بین مردم نهادینه شود تا نیرنگ دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب و نظام ناکام شود.
 
محسنی اژه‌ای یکی از وظایف قوه قضائیه را حل مشکلات مردم برشمرد و بر لزوم همکاری و کمک دولت و مجلس در این مسیر تأکید کرد.
 
وی با تصریح به اینکه دولت و مجلس باید از ظرفیت قوه قضائیه در حل مشکلات مردم استفاده کنند اضافه کرد: جلب رضایت مردم و تسریع در حل و گره‌گشایی از مشکلات مردم باید در دستور کار نخست قوه قضائیه قرار گیرد تا مردم به حقوق حقه خود در موضوعات مختلف دست یابند.
 
معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: برای حل مشکلات مردم باید از تمام ظرفیت‌ها، امکانات و نیروهای جوان و انقلابی و تجربیات مدیران اسبق استفاده شود.
محسنی اژه‌ای با اعلام در دستور کار قرار گرفتن و ارائه سند بالادستی تحول در قوه قضائیه گفت: در این سند تحولی قوه قضائیه اهداف و راهبردهای به‌طور دقیق مشخص شده است.
 
وی به اصلاح برخی مقررات و دستورالعمل‌ها و ساختارها بر اساس سند بالادستی تحول در قوه قضائیه اشاره کرد و اظهار داشت: اصلاح مقررات قوه قضائیه انجام و پس از تصویب ابلاغ‌ شده است.
 

لزوم برخورد با مجرمان و متخلفان در حوزه تولید

 
معاون اول قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود راجع به موضوع شعار سال و راهکارهای تحقق آن گفت: در راستای رونق و جهش تولید می‌بایست از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود تا مشکلات و موانع موجود در این مسیر حل‌وفصل شوند.
محسنی اژه‌ای تأکید کرد: باید موانع موجود بر سر راه تولید با همکاری و از طریق استانداران و رؤسای دادگستری‌ها [به مرکز] انتقال یابد تا موانع به‌سرعت رفع شوند و لازم است با مجرمان و متخلفان در حوزه تولید و رونق آن با قاطعیت از سوی مسئولان قضایی برخورد شود تا از تعطیلی کارگاه‌ها و بیکاری کارگران جلوگیری شود.
 
معاون اول قوه قضائیه از هماهنگی‌‌ با بانک مرکزی ‌برای برگرداندن ارزهای‌ صادراتی ‌به کشور خبر داد و گفت: کسانی که ارز دولتی گرفته‌اند ‌‌باید ارز را به چرخه اقتصادی بر‌گرداندند.
 
وی بر لزوم احصای مشکلات استان‌ها و ارائه راهکارهای لازم برای گره‌گشایی از این مشکلات تأکید کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها