استاندار تهران با بیان اینکه از امروز با واحدهای صنفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد قاطعانه صورت خواهد گرفت، گفت: تصمیم درباره کاهش حجم کار کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی تا صبح فردا (چهارشنبه) ابلاغ می‌شود.
کد خبر: ۱۲۷۱۳۵۸

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در اخبار شبکه 5 سیما با اشاره به آخرین تصمیمات برای اعمال محدودیت ها در شهر تهران اظهار داشت‌: همانطور که قبلا در مصاحبه اشاره کردم محدودیت‌های که در استان تهران توسط کمیته انتظامی، اجتماعی و امنیتی ستاد مدیریت مبارزه با کرونا ابلاغ رسمی کرده است عدم فعالیت‌های مراکز ورزشی نظیر استخر سرپوشیده، بدنسازی و باشگاه‌هایی که ورزش‌های با تماس زیاد مثل کشتی، جودو و کاراته دارند، به طور کلی متوقف است.

وی ادامه داد:‌ فعالیت تالارها که برای برگزاری مراسم عروسی است، مطلقا متوقف است؛ مساجدی که برای برگزاری مراسم تحریم هستند نیز متوقف است؛ چون واقعیت این است که هرگونه فعالیت جمعی و حضور بیش از حد افراد می‌تواند باعث انتشار چرخه ویروس شود.

استاندار تهران افزود: برگزاری هر نوع همایش و تجمعات فرهنگی و علمی و اینچنینی در کلانشهر تهران متوقف است. نماز جمعه تهران نیز مثل هفته‌های گذشته با همکاری ستاد برگزاری نماز جمعه برگزار نخواهد شد.

محسنی بندپی متذکر شد: 10 مرکز تجاری بود که در تهران برای فعالیت‌شان شرایطی فراهم شد بود که ما اصلا فاصله گذاری اجتماعی را در این مراکز شاهد نبودیم و اینها احضار شده و تذکرات جدی و تاکیدات بر اساس پروتکل‌ها به آنها یاد آوری شد که باید حتما رعایت کنند و در غیر این صورت به بسته شدن و پلمب شدن این مراکز اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بحث دیگر این بود که اطلاعیه و دستورالعملی از یک جای دیگری صادر شده است که من از صدا و سیما خواهشم این است که محدودیت‌ها را از ستاد مبارزه با کرونا که رئیس آن استاندار و فرمانده عملیات آن نیز آقای زالی است، کسب کنند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: سینماها و باغ موزه‌ها در تهران فعالیت شان ادامه دارد و تعطیل نیستند. نظارت‌ها بر فعالیت‌های صنوف و مراکز خرید و واحدهای تجاری که بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت بازگشایی شدند وجود دارد و صاحبان صنوف و نیز اتحادیه‌ها قول داده بودند تا همه پروتکل‌ها را رعایت کنند؛ در نتیجه از امروز نظارت ما بر این مراکز به شرایطی تبدیل شده است که واقعا با واحدهای صنفی که رعایت نکنند، برخورد قاطعانه صورت خواهد گرفت.

محسنی بند پی بیان داشت: درباره میزان محدودیت‌ها و تکلیف فعالیت ادارات و کارمندان، گفت: پیشنهاداتی بود که ستاد استان تنظیم کرده بود و از 8 پیشنهاد، 6 پیشنهاد مصوب شده و 2 پیشنهاد نیز در دستور کار است که درباره کاهش حجم کار کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی است؛ این موضوع تا امشب یا فردا صبح نهایی شده و آن را نیز ابلاغ می‌کنیم.

وی درباره زمان ادامه محدودیت ها افزود: معمولا ما تمام برنامه ریزی‌هایمان برای یک هفته است اما اگر شرایط و روند بیماری روند کنترل شده و مهاری نباشد، قابل تمدید برای هفته‌های بعد خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها