سیم بکسل استیل و معرفی اتصالات سیم بکسل استیل

سیم بکسل استنلس استیل دسته ای از سیم بکسل ها می باشد که در چند ساختار مختلف تولید شده و اغلب در سایز های ریز تر از سیم بکسل های فولادی یعنی سایز های 1 الی 10 میلیمتر مورد استفاده قرار می گیرد.
کد خبر: ۱۲۶۷۵۰۹

سیم بکسل استیل را در دو گرید می توان در بازار یافت که با دو کد عدد مشخص می شود. گرید معمول سیم بکسل استیل که با کد 304 مشخص می شود و دارای 17-18 درصد کروم و حدود 8 درصد عنصر نیکل در ساختار خود می باشد مقاوم در برابر زنگ زدگی ناشی از آب، رطوبت و برخی از خورنده های دیگر صنعتی و طبیعی است.

سیم بکسل استیل و معرفی اتصالات سیم بکسل استیل

این گرید از سیم بکسل استنلس استیل تا اندازه ای توسط آهنربا نیز جذب می شود و از این رو این گرید را بگیر نیز می نامد.

تنسایل مقاومتی این گرید سیم بکسل استیل 1570 نیوتن بر میلیمتر مربع N/mm2 می باشد. گرید پر کاربرد دیگر سیم بکسل استیل که دارای قیمت بالاتری نیز می باشد گرید 316 نام دارد که در ترکیبات شیمیایی این گرید علاوه بر کروم و نیکل از درصد اندکی نیز مولیبدنیوم استفاده شده است.

این عنصر مقاومت سیم بکسل استیل 316 را در برابر زنگ زدگی تا اندازه زیادی افزایش داده و در برابر مواد خورنده بیشتری مانند کلرید ها نیز مقاوم می سازد. علاوه بر این سیم بکسل استیل 316 در برابر میدان مغناطیسی هیچ عکس العمللی از خود نشان نداده و از این رو این گرید را نگیر نیز می نامند.

اتصالات سیم بکسل استیل

سیم بکسل های استنلس استیل همراه با اتصالات گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. اتصالات سیم بکسل استیل اغلب از گرید 316 تولید می شوند هر چند نمونه هایی از این اتصالات در گرید 304 نیز وجود دارد. برخی از اتصالات سیم بکسل استیل مانند قلاب ها و شگل ها برای ایجاد اسلینگ و برخی دیگر مانند سوکت ها و ترمینال ها اغلب برای ایجاد سازه های سیم بکسلی استیل مانند نرده های سیم بکسلی، پل ها و قاب ها مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر به مهمترین انواع اتصالات سیم بکسل استیل می پردازیم.

  1. قلاب استنلس استیل : یکی از کاربردی ترین اتصالات سیم بکسل استیل محسوب می شود که بصورت قلاب ثابت، قلاب گردان، قلاب دانه گیر و قلاب اسلینگ جرثقیل قابل عرضه می باشد. حتی قلاب های کارابین را نیز می توان در دسته قلاب های سیم بکسل استیل قرار داد.
  2. شگل استنلس استیل یکی دیگر از اتصالات مهم سیم بکسل استیل محسوب می شود که اغلب به شکل های ساده D و شکل های نعلی شکل استاندارد اروپایی در بازار یافت می شود. شگل ها بصورت ترکیبی مانند شگل پاراکورد ها نیز می توانند دیگر محصولات کاربردی و اتصالات سیم بکسل استیل محسوب گردند.
  3. مهارکش استنلس استیل که در حالت کلی در دو شکل مهارکش تخت و مهارکش لوله ای تولید می شود. نوع اتصال مهارکش استیل بسیار گسترده بوده هم بصورت دو سر قلاب، دو سر سوکت، یک سر قلای یک سر سوکت، دو سر حلقه و ترکیبات دیگری تولید می شود.
  4. بست بکسل استیل که برای ایجاد اسلینگ های سیم بکسل استیل سبک در چند نقطه اتصال می یابد و از دیگر اتصالات کاربردی سیم بکسل استیل محسوب می شود.
  5. قلاب دینام استیل در واقع نوعی قلاب دارای پیچ و یا مهره است که در حالت اول نری و در حالت دوم مادگی نام گذاری می شود.
  6. انواع سوکت استنلس استیل نیز که برای ایجاد انواع سازه های سیم بکسلی بر روی سیم بکسل استیل اتصال می یابند از دیگر انواع اتصالات استیل می باشند.
  7. پولی ها نیز که در واقع یک ترمینال برا عبور و جهت دهی حرکت سیم بکسل استیل محسوب می شوند و بصورت پولی های تک و دوبل در بازار عرضه می شوند.

ساختار های سیم بکسل استیل

سیم بکسل استنلس استیل با ساختار های گوناگون اما کمتری نسبت به سیم بکسل های فولادی که بخش بسیار گسترده تری از نیازهای صنعتی را تامین می کنند تولید می شوند. پر کاربردترین ساختار سیم بکسل استیل ساختار 7X7 آن می باشد که بصورت ساده و یا بصورت مغزی برای بافت های دیگر سیم بکسل استیل بکار گرفته می شود. در حالت تک استرندی با قطر مفتول های استیل بالاتر سیم بکسل های استیل با ساختار 1X7 بصورت ساده و یا بصورت روکش دار شده نیز مورد استفاده قرار می گیرند. از پر کاربردترین ساختار های دیگر سیم بکسل می توان به ساختار 7X19 اشاره نمود که در مغزی دارای یک سیم بکسل استیل 7X7 بوده که در بیرون توسط استرند های بیرونی پوشانیده شده اند. سیم بکسل های استیل را در صنایع دریایی و در محیط های کاری مرطوب به سبب طول عمر بالا در محیط های مرطوب استفاده می کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها