رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد که آمادگی دستگاه‌های مدیریت بحران طی 48 تا 72 ساعت پس از زلزله بامداد امروز در پایتخت ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۲۶۶۰۵۷

به گزارش جام جم آنلاین، رضا کرمی محمدی در گفتگو با ایسنا با اشاره زلزله 5.1 ریشتری که بامداد امروز تهران را تحت تاثیر خود قرار داد، گفت: پس از این زلزله بلافاصله هماهنگی های لازم با سازمان هایی که در امداد ونجات زلزله می توانند کمک کنند، انجام شد و بر روی اهمیت و سطح موضوع به توافق رسیدیم.

وی افزود: با توجه به اینکه زلزله تهران یک مساله جدی است، قرار شد که طی دو تا سه روز آینده همه ارگان هایی که در مدیریت بحران پایتخت مسئولیت دارند مانند اورژانس، هلال احمر، نیروی انتظامی، آتش نشانی و ... در مرکز فرماندهی مدیریت بحران تهران حاضر شوند.

کرمی محمدی تصریح کرد: مردم باید توجه داشته باشند که انتظار امدادرسانی سریع در صورت زلزله بزرگ در تهران انتظار معمولی نیست و خود آنها هم باید یکسری آمادگی ها داشته باشند، چرا که ظرفیت های امدادی محدود است و در لحظه آنی نمی توان به چندین میلیون نفر کمک رسانی کرد.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید بر اینکه مردم باید آمادگی لازم را داشته باشند، گفت: توصیه ما به مردم این است که حتما یک کیف اضطراری برای این شرایط داشته باشند، در این کیف باید چند وعده غذایی فاسد نشدنی، آب، اسناد و مدارک هویتی، جعبه کمک های اولیه و مواردی مانند رادیو و کبریت و ... قرار داده شود.

وی در مورد فعالیت سوله ها و پایگاه های مدیریت بحران نیز گفت: این پایگاه ها در سطح شهر تهران در آماده باش کامل هستند و تمهیدات لازم برای پشتیبانی و ارائه خدمات در صورت وقوع حادثه در آن پیش بینی شده است، اما همانطور که قبلا هم گفته شد، این سوله ها محل اسکان مردم نیست، بلکه محلی برای ساماندهی و ارائه خدمات به مردم است و نباید به آنها مراجعه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها