داروهای ضدانعقاد و رقیق کننده خون که مانع از لخته شدن خون در قلب و عروق می‌شوند به پیشگیری از سکته مغزی یا قلبی کمک می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۶۵۲۶۱

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، داروهای رقیق کننده خون در عین حال که این ویژگی را دارند ممکن باعث شوند مدت زمان بیشتری طول بکشد تا یک خونریزی در بدن قطع شود و در نتیجه یک جراحت سطحی می‌تواند به آسیبی جدی تبدیل گردد.

بر همین اساس به افرادی که از داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنند توصیه می‌شود تا از انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های شدید که احتمال آسیب دیدگی در حین انجام آنها وجود دارد خودداری کنند. همچنین انجام فعالیت‌هایی همچون پیاده‌ روی، شنا کردن و سایر ورزش‌ های سبک و بی‌خطر برای این افراد توصیه می‌شود.

علاوه بر این، به این افراد توصیه می‌شود تا داروی خود را حتما سر وقت و در زمان تجویز شده از سوی پزشک مصرف کنند.

لازم است این افراد پیش از مصرف هر نوع دارویی با پزشک خود در مورد تداخل احتمالی داروها مشورت کنند. این مساله به حدی اهمیت دارد که حتی ممکن است برخی از مکمل‌ها و ویتامین‌ها نیز بر عملکرد داروهای رقیق کننده خون تاثیر گذاشته یا عوارض جانبی آن را تشدید کنند.

از آنجاییکه مصرف داروهای رقیق کننده خون ممکن است زخم سطحی را به جراحتی عمیق تبدیل کند لازم است مصرف کنندگان این داروها در حین کار کردن با اجسام تیز و برنده دقت لازم را داشته باشند.

همچنین برخی از مواد خوراکی و مغذی بر اثربخشی داروهای رقیق کننده خون تاثیر دارند. به طور مثال زیاده‌روی در مصرف ویتامین «K» ممکن است از اثرگذاری داروی وارفارین بکاهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها