دیگر حسابش از دستمان در رفته که ویروس کرونا چند روز است کشور ما که نه تمام دنیا را درگیر خودش کرده است. اما این همه گیری کرونا آنقدر طول کشیده که حوصله بعضی ها بدجوری سر رفته است از جمله دلال های محترم و ریز و درشتی که جزئی جدایی ناپذیر از فوتبال ایران محسوب می شوند.
کد خبر: ۱۲۶۴۸۹۲

جام جم آنلاین -  در حالی که فوتبال کشور به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و همه چیز به حالت تعلیق و تعطیل درآمده دلال ها و واسطه های غیرقانونی حوصله شان بدجوری سر رفته است.  یعنی حوصله که نه، در واقع بی تاب شده اند؛ بی تاب جوش دادن معاملات پرسود و پرچرب. می خواهند به هر شکل ممکن به صدر اخبار برگردند و خبرهای جذاب درست کنند. در اصطلاح رسانه ای به آن فروش داستان به رسانه ها می گویند.

یک عده دیگر هم مسئول خبرسازی هستند که کارشان در حیطه همان دلالیسم است.

اما به هر حال طی روزهای گذشته خبری منتشر شد که ثابت کرد شبکه دلالیسم ایران قوی تر از گذشته به کار خود ادامه می دهد. آندره آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی و ابتدای فصل استقلال که از این تیم چهره متحول شده و نوینی ساخت با سر و صدای بسیار زیادی جدا شد و به دلیل مسائل مالی حاضر به بازگشت نشد. جدایی او از استقلال یکی از پرسروصداترین داستان های جذاب رسانه های ورزشی بود اما به فاصله گذشته چندین ماه از جدایی این مرد ایتالیایی حالا خبر عجیبی به گوش می رسد. مردی که بازگشتش به ایتالیا غیرقابل تصور بود حالا شنیده می شود قرار است به استقلال برگردد! صد البته درست کردن چنین شایعه بزرگی آن هم در دل ویروس کرونا هنری است که از یک شبکه به خصوص دلالیسم برمی آید، شبکه ای که با این خبر قصد بازگشت به فوتبال ایران دارند.

اگر به خاطر داشته باشید همین دو هفته پیش نیز  اخبار متعددی در رابطه با برکناری اسکوچیچ از تیم ملی فوتبال ایران و جانشینی کالدرون سرمربی ابتدای فصل پرسپولیس به گوش می رسید که این یکی خبر هم هنر دست همین شبکه دلالیسم بود.

خلاصه کلام اینکه در روزهای اخیر و روزهای آینده هر شایعه عجیبی در رابطه با فوتبال ایران نظیر بازگشت استراماچونی به ایران و یا خبرهایی از این دست شنیدید بدانید که کار همین شبکه دلالیسم است. البته هدفی برای این دست از شایعات وجود دارد. برخی از این افراد که کاملا برای رسانه ای شناخته شده هستند قصد دارند با رزومه سازی فرصت های بیشتری برای ایجاد معاملات پرسود در فوتبال به وجود بیاورند، همانند آنچه که در گذشته شاهد بوده ایم. در فوتبال ایران بازیکنان بسیار زیادی هستند که 30 الی 40 درصد مبالغ قراردادهایشان به دلال ها می رسد. این کار غیرقانونی در بسیاری از موارد قابل پیگرد هم نیست و نمی توان آن را اثبات کرد. وارد کردن بی کیفیت ترین و بی اخلاق ترین بازیکنان خارجی نیز هنر دیگری این شبکه دلالیسم است.

گویا روزهای بحرانی کشور فرصت خوبی برای این افراد به وجود آورده تا روز به روز به هدف خود بیشتر نزدیک شوند. 

شنا در دیگ جوشان کرونا هنری است که فقط از این شبکه برمی آید!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها