کد خبر: ۱۲۶۲۰۴۳

به نقل از سایت سلامت دکتر سوشا (www.drsosha.com) ممکن است انتخاب پزشک مناسب برای بسیاری از ما دشوار باشد. انتخاب پزشک نمونه می‌تواند به ما کمک کند تا درمان بهتری داشته باشیم. توصیه همکاران، دوستان و خانواده راه خوبی برای انتخاب پزشک مناسب است ولی در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید کدام پزشک مناسبترین انتخاب براساس شرایط و نیازهای شما است.

ویژگی‌های پزشک نمونه

1_ خوش اخلاقی و برخورد خوب:

نکته‌ی بسیار مهم در انتخاب پزشک مناسب خوش اخلاقی پزشک است. در انتخاب پزشک نمونه به این نکته دقت کنید که رفتار پزشک با بیمار و با کادر درمان چگونه می‌باشد.

شما باید در حضور او احساس راحتی کنید و راحتی بتوانید علائم بیماری و آنچه برایتان اتفاق افتاده را برای او بازگو کنید.

همچنین چون برای درمان بیماری‌ها کمک همهٔ اعضای کادر درمان ضروری است لازم است در انتخاب پزشک این نکته را در نظر بگیرید که او می‌تواند اطلاعات درمانی شما را به طور دقیق به دیگر اعضای کادر درمان منتقل کند، در مطالعه‌ای آماری که در بیمارستان‌های شهر تهران انجام شد69% بیماران خوش اخلاقی و برخورد خوب یک پزشک را مهمترین ویژگی در انتخاب پزشک مناسب دانستند.

2_ عملکرد قوی

_ توانایی عملکرد تیمی:

هیچ دکتری نمی‌تواند به تنهایی کار کند، درمان براساس کمک‌های مجموعه درمانی شامل پزشک‌های متخصص مختلف، پرستارها، مددکارها و... شکل می‌گیرد. بنابراین ضروری است پزشکی را انتخاب کنید که همکاری خوبی با سایر افراد دارد تا بتواند بهترین نتیجه را برای بیمار خود به دست آورد.

چگونه بهترین پزشک، متخصص و جراح  خود را انتخاب کنیم؟

 

 

_ اخلاق حرفه‌ای مناسب و سختکوشی:

داشتن تحصیلات علمی بالا و درخشان ممکن است به پزشک کمک کند تا بیمار را درمان کند ولی بدون داشتن تعهد کاری و دلسوزی برای بیمار نمی‌تواند بهترین انتخاب باشد، پزشک روزانه در ارتباط با مردمی که در شرایط آسیب دیده و نیاز کمک هستند قرار گرفته و باید نگرانی برای رفاه بیمار داشته باشد، رازدار باشد و اطلاعات پرونده را بدون رضایت بیمار در اختیار کسی قرار ندهد؛ همچنین باید توانایی این را داشته باشد در شرایط اورژانسی در تعطیلات، ساعات شب و... در دسترس بیمار باشد.

3_ مدیریت استرس قوی:

استرس در تمام مراحل کار یک پزشک وجود دارد، فشار کاری بالا، وقت کم، بیمار زیاد، ساعت کاری فشرده، مرگ بیماران و کمبود نیرو و امکانات بیمارستانی اغلب باعث می‌شود فشار استرسی بالایی بر روی پزشک ایجاد شود ولی این نکته که پزشک بتواند شرایط را به خوبی مدیریت کند و استرس خود و تیم درمانی را مهار و کنترل کند نکته‌ای بسیار مهم در انتخاب یک پزشک نمونه است.

4_ تحصیلات آکادمیک مناسب و سابقهٔ کاری:

داشتن دانش پزشکی بالا و تجربهٔ کاری برای یک پزشک ضروری است، برای نجات جان بیمار و درمان، پزشک باید به خوبی آموزش دیده باشد، مطالب پزشکی را درک کرده و در شرایط حساس به یاد آورد و از آن‌ها استفاده کند.

وقتی تحصیلات پزشک به اتمام رسید یادگیری او باید همچنان ادامه داشته باشد و با شرکت در سمینارها، استفاده از جدیدترین مقالات و دوره‌های یادگیری دانش خود را به روز کند.

5_ نکته سنجی و دقت بالا:

 یکی از مشخصه‌های انتخاب یک پزشک خوب دقت بالا و نکته سنجی است. پزشک باید بتواند در هنگام مراجعه بیمار علاوه بر صحبت‌های بیمار به نشانه‌های فرد دقت کند، علائم ساده‌ای مانند نحوهٔ حرف زدن بیمار، راه رفتن، گرمای بدن و رفتار بیمار نشانه‌های ساده‌ای است که می‌تواند به تشخیص درست بیماری و درمان مناسب کمک کند.

 

چگونه بهترین پزشک، متخصص و جراح  خود را انتخاب کنیم؟

 

نحوه انتخاب پزشک مناسب:

پزشک‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند ولی ضروری است که شما تشخیص دهید که کدامیک از آنها بهترین انتخاب برای درمان علائم اختصاصی بیماری شما است و انتخاب خود را محدودتر کنید.

برای مثال هنگامی که درد در قسمت پشتی بدن دارید، پزشک عمومی خانواده، روماتولوژیست، ارتوپد، نورولوژیستمی‌توانند به درمان آن کمک کنند و کمک هریک از آنها به این بستگی دارد که عامل ایجاد درد چیست؛ در صورتی که منبع ایجاد درد را به طور دقیق نمی‌دانید به پزشک خانواده مراجعه کنید تا در صورت لزوم شما را به متخصص مناسب ارجاع دهد.

در انتخاب پزشک از تکنولوژی کمک بگیرید:

وبسایت های پزشکی می‌توانند در یافتن پزشک خوب به شما کمک کنند. این وبسایت‌ها یک پزشک خاص را توصیه نمی‌کنند بلکه لیستی از پزشکان و اطلاعات آنها را در اختیار شما قرار می‌دهند، شما می‌توانید جهت انتخاب پزشک مناسب به بانک اطلاعاتی پزشکان و مرکز سلامت دکتر سوشا به این صفحه مراجعه کنید و مناسب نیاز خود از بهترین پزشکان کمک بگیرید.

قوانین دفتر محل کار پزشک را بررسی کنید:

در مورد روش کار مطب پزشک اطلاعات کسب کنید؛ سؤال کنید که گرفتن وقت مراجعه چه مدت زمانی طول می‌کشد؟(معمولاً باید کمتر از یک هفته باشد).

چه مدت باید در اتاق انتظار منتظر ویزیت دکتر شوید؟

هنگامی که شما بیمار هستید زمان‌های انتظارهای طولانی می‌تواندتأثیر منفی در وضعیت سلامت شما بگذارد، همچنین اگر زمان انتظار بیشتر از 45 دقیقه باشد این امر موجب اتلاف وقت شما می‌شود.

چگونه بهترین پزشک، متخصص و جراح  خود را انتخاب کنیم؟

 

ملاقات حضوری با پزشک داشته باشید:

قرار ملاقات حضوری و مراجعه اولیه به پزشک در انتخاب پزشک خانوادهٔ مناسب بسیار کمک کننده است. بعد از ملاقات با پزشک به این سؤالات پاسخ دهید:

  • آیا دکتر واقعاً به صحبت‌های من گوش می‌داد؟
  • آیا پزشک به من فرصت و زمان کافی داد تا سوالی بپرسم؟
  • آیا درک می‌کنم دکتر چه می‌گوید؟
  • آیا با دکتر راحت بودم و به او اعتماد داشتم؟

راحتی در حضور پزشک و اعتماد به او از موارد مهم است، اینکه در معاینه به پزشک اعتماد داشته باشیم و با او احساس راحتی کنیم

بر اساس بیمارستان پزشک مناسب خود را انتخاب کنید:

در هنگامی که بیمار هستید مراجعه به بیمارستان‌های نزدیک محل سکونت خود می‌تواند کمک کننده باشد تا هرچه سریعتر به پزشک دسترسی داشته باشید.

براساس اینکه کدام بیمارستان‌ها بیمهٔ مورد استفادهٔ شما را قبول می‌کنند و خدمات ارائه می‌دهند، شما از خدمات و امکانات کدام بیمارستان رضایت دارید، می‌توانید پزشک مناسب خود را انتخاب کنید.

جهت کسب اطلاعات در مورد بیمارستان‌ها می‌توانید از بانک اطلاعاتی جست وجوی بیمارستان دکتر سوشا به این آدرس مراجعه کنید.

انتخاب پزشک مناسب بر اساس فرهنگ :

هر منطقه‌ی جغرافیایی دارای آداب‌ و رسوم  مختلف و هر فردی دارای اعتقادات مذهبی و فرهنگی متفاوت است. در نظر بگیرید که دوست دارید توسط پزشک زن و یا پزشک مرد معاینه شوید.

اینکه پزشک زبان منطقه‌ی شمارا درک کند و به فرهنگ شما مسلط باشد و اعتقادات مذهبی و فرهنگی شمارا درک کند از دیگر مواردی است که در انتخاب پزشک مناسب مؤثر است.

چگونه بهترین پزشک، متخصص و جراح  خود را انتخاب کنیم؟

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها