وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز اذعان کرد که کشورش برای اهدافی مرتبط با ایران، به نیروهای عراقی در خاک این کشور، حمله کرده است.
کد خبر: ۱۲۴۳۷۵۴
اذعان آمریکا به انگیزه ضد ایرانی در حمله به حشد الشعبی

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، مایک پمپئو در مصاحبه با فاکس نیوز در پاسخ به سوالی درباره حمله هوایی ارتش آمریکا به پنج هدف در عراق و سوریه و حمله روز جمعه به پایگاه K-1 در عراق صحبت کرد.

وی درباره حمله ارتش آمریکا به مواضع گروه حشد الشعبی اذعان کرد که این حمله بنا بر انگیزه‌های ضدایرانی انجام شده است.

پمپئو ادعا کرد: این، اقدامی دفاعی بود و برای محافظت از شهروندان و نیروهای آمریکایی در عراق و همچنین برای بازدارندگی مقابل ایران اجرا شد. اقدامی که شبه‌ نظامیان مورد حمایت ایران (در حمله به پایگاه K-1) انجام دادند در راستای نادیده گرفتن حاکمیت اصولی مردم عراق بود.

وی با ادعای اینکه ایران به دنبال توسعه فعالیت‌های خود در عراق است و آنها به یک تاسیسات آمریکایی در عراق حمله کردند، افزود: دونالد ترامپ خویشتنداری کرد اما در همان زمان صریحا گفته بود که وقتی جان آمریکایی‌ها در خطر باشد ما پاسخ می‌دهیم و این دلیل کاری بود که پنتاگون در روز یکشنبه انجام داد.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آمریکا چگونه با ایران مقابله خواهد کرد، گفت: «درباره چگونگی رفتار با ایران این موردی است که سیاست ما در مقایسه با دوران «باراک اوباما» و تیم وی تغییر کرده است. آنها اجازه دادند این کمپین ترور ادامه پیدا کند. در حقیقت آنها اجاز دادند پول به ایران سرازیر شود تا (از تروریسم) حمایت کنند و ادامه این کمپین ترور را امضا کردند. ما دستور کاری کاملا متفاوت در پیش گرفته‌ایم. ما فشار خیلی زیادی برای جلوگیری از ارسال منابع مالی به حزب الله وارد کرده‌ایم و جلوی انتقال منابع مالی به شبه نظامیان شیعه، مانند همان‌هایی که روز یکشنبه به آنها حمله کردیم، گرفتیم...».

وی همچنین مدعی شد که ما برای مبارزه با داعش در عراق هستیم تا تهدیدات تروریستی مثل داعش را از بین ببریم و این دلیل حضور ما در عراق است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: «ماموریت ما ادامه پیدا می‌کند تا جمهوری اسلامی ایران را مجبور کنیم مثل یک کشور عادی رفتار کند. ما بعد از خروج از توافق هسته‌ای خواسته‌ها و الزاماتمان را مطرح کردیم و تاکید کردیم که آنها به سلاح هسته‌ای دست نخواهند یافت.»

مجری فاکس نیوز در ادامه مدعی شد، «تا زمانیکه حکومت مذهبی در ایران است ما نمی‌توانیم چنین انتظاری داشته باشیم که مانند یک کشور عادی رفتار کند. می‌توانیم؟».

پمپئو مدعی شد: «این خیلی جالب است. امروز به مردم ایران نگاه کنید که وقتی در خیابان ها تظاهرات می‌کنند به رهبرانشان چه می‌گویند...، من فکر می‌کنم که مردم ایران فهمیده‌اند که اقدامات حکومتشان نیاز به تغییر دارد و ایالات متحده کاملا از این تلاش های مردم ایران حمایت می‌کند تا از ثروت سرشار بهره مند شوند و به حمایت خود از مردم ایران ادامه خواهیم داد. من فکر می‌کنم وقتی آنها به آنچه که روز یکشنبه اتفاق افتاد نگاه می‌کنند، وقتی که آنها می‌بینند پول ایران خرج حمله به یک پایگاه در عراق می‌شود، من فکر می‌کنم آنها فهمیده‌اند که این بهترین راه استفاده از پولشان نیست.»

اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حالی مطرح می‌شود که ایران دست داشتن در حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در کرکوک که طی آن یک پیمانکار آمریکایی کشته و چندین نفر دیگر مجروح شدند را قویا رد کرده است.

شواهد و نشانه‌ها نیز نشان می‌دهد، نقطه‌ای که حملات راکتی از آنچا انجام شده است محل حضور و فعالیت های نیروهای تروریستی داعش است.

ادعاهای مقامات آمریکایی درباره حمایت از مردم ایران درحالیست که تحریم های این کشور علیه مردم ایران حتی جلوی واردات دارو و تجهیزات درمانی را نیز گرفته است و بسیاری از بیماران خاص اکنون به خاطر تحریم ها با مشکلات در زمینه داروهای خارجی مواجه هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها