عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:استاندارد نبودن سوخت در کشور مشکلات آلودگی هوا برای شهرهایی که تاکنون با مشکل زیست محیطی مواجه نبودند را فراهم کرده است.
کد خبر: ۱۲۴۳۳۰۵
سوخت کشور استاندارد نیست / تولید بیشتر بنزین باعث افت و کاهش کیفیت شده است

احمد صفری، نماینده مردم کرمانشاه درگفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه در کلان شهرهایی که سابقه آلودگی هوا وجود نداشته شاهد افزایش آلاینده ها هستیم، افزود:کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تلاش است تا در جلسه ای با مسئولین وزارت نفت ،در مورد تولید بنزین استاندارد داشته و رایزنی های جدی رد این بخش بنماید.

وی با بیان اینکه متاسفانه این احساس وجود دارد که سوخت های کشور استاندارد نیست تاکید کرد:
تولید بیشتر باعث افت و کاهش کیفیت شده در حالیکه نباید کیفیت فدای تولید بیشتر و هزینه آن برای مردم و نظام باقی بماند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:عوارض زیست محیطی، امراض قلبی و ریوی و به خطر افتادن سلامتی گروههای حساس، نتیجه نادیده گرفتن حقوق انسانی ملت ایران است.

وی با تاکید بر اینکه به عنوان وکیل ملت در مجلس شورای اسلامی پیگیر مسئله است افزود:در تلاش هستیم با مسئولین سازمان استاندارد، وزارت نفت جلسه اضطراری داشته باشیم تا پالایشگاههایی که سوخت غیر استاندارد ارائه می کنند سریعتر نسبت به اصلاح محصولات خود اقدام کنند.

صفری یادآور شد: ظاهرا به دلیل اینکه می خواهیم بگوییم در تولید بنزین خود کفا شدیم ،از یک طرف این محصول را 3 هزار تومان می کنیم بعد می گوییم در مصرف سوخت به صرفه جویی رسیدیم و از طرف دیگر با وجود اینکه با این روش نارضایتی برای مردم ایجاد کردیم ،نفس کشیدن را نیز برای شهروندان کشور سخت کردیم.

نماینده کرمانشاه گفت:نمی شود مردم را در رنج قرار داد ، بنزین را گران کرد و محصول نامرغوب ارائه داد و سلامتی جامعه را به خطر انداخت وازآن طرف اجازه نداد که مردم حق اعتراض به این روند را نداشته باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود:ما کاری می کنیم که مردم نسبت به اقداماتمان اعتراض کنند این حق مردم است که نسبت به کیفیت زندگی و تنفسشان نظر بدهند و نگران وضع سلامتی خود و فرزندانشان باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها