هزینه و شرایط شرکت در Expo 2020 دبی

اکسپو، از نظر ابعاد، مقیاس، مدت‌زمان و تعداد بازدیدکنندگان، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد نمایشگاهی در دنیا به حساب می‌آید که هر پنج سال یک‌ بار به‌منظور عرضه‌ی دستاوردها و پیشرفت‌های کشورهای جهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۲۴۳۱۱۰
هزینه و شرایط شرکت در Expo 2020 دبی

اکسپو ۲۰۲۰ قرار است به میزبانی دبی باشد که در آن دستاوردها و نبوغ بشری عرضه می‌شود و فرصتی برای مردم از گوشه‌وکنار مختلف جهان فراهم می‌کند تا بهترین‌های هنر، فرهنگ، جغرافیا، علم، فناوری، نوآوری و اختراع را تجربه کنند. به همین دلیل امید می‌رود که روزانه ۳۰۰ هزار بازدیدکننده و در کل بیش از ۲۵ میلون نفر از این نمایشگاه دیدن کنند. مطمئناً از آنجا که دبی در نزدیکی ایران قرار دارد، علاقه‌مندان زیادی مایل به حضور در این نمایشگاه جهانی هستند، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از ارزان‌ترین تور دبی در کجارو دیدن کرده و متناسب با بودجه‌تان دست به انتخاب بزنید. در واقع کجارو این امکان را برای مردم عزیز فراهم کرده است تا با هر سطح درآمدی بتوانند تور دبی موردنظر خود را پیدا کنند و بدون هیچ دغدغه‌ای به اکسپو ۲۰۲۰ دبی بروند.

موضوع «ارتباط ذهن‌ها، خلق آینده» برای این نمایشگاه انتخاب شده است که می‌تواند منجر به شکل‌گیری میلیون‌ها افکار و ایده‌ی جدید شود و تأثیری جاویدان در زندگی بشر بگذارد. جشنواره‌ای که علاقه‌مندان می‌توانند با تور ارزان دبی در آن حضور پیدا کرده و با دیگران ارتباط برقرار ‌کنند، ایده‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، بیاموزند و دست به نوآوری بزنند و حتی به خوشگذرانی و تفریح مشغول شوند.

امارات متحده عربی در طول تاریخ خود به جهانیان نشان داده است که از طریق پیشرفت‌های چشمگیرش، به چه موفقیت‌هایی می‌تواند برسد. اکنون نیز دبی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰، قدم دیگری در الهام‌بخشیدن به نسل بعدی برخواهد داشت. این نمایشگاه از ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۹ مهر ۱۳۹۹) شروع می‌شود و تا ۱۰ آوریل ۲۰۲۱ (۲۱ فروردین ۱۴۰۰) ادامه می‌یابد که مصادف با پنجاهمین سالگرد تأسیس کشور امارات متحده عربی است و نقطه عطف مهمی برای این کشور به شمار می‌رود. از آنجا که دولت امارات قصد دارد، این کشور را جزو بهترین کشورهای دنیا قرار دهد و به‌دنبال افزایش گردشگران خارجی، توسعه‌ی کسب‌وکارهای داخلی و ارتقای شهرت جهانی دبی است، میزبانی اکسپو ۲۰۲۰، اتفاق مهمی برای این شهر به حساب می‌آید.

اکسپو 2020 دبی، نخستین نمایشگاه جهانی است که در منطقه‌ی خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیای برگزار می‌شود و اولین باری است که یک کشور عربی میزبانی آن را برعهده دارد.

برگزارکنندگان این نمایشگاه به‌دنبال دستاوردهای بلندمدتی از این رویداد هستند و از همین‌رو انتظار دارند که تا سال ۲۰۳۱، به سود اقتصادی بیش از ۳۳ میلیارد دلار دست پیدا کرده و بیش از ۹۰۰ هزار شغل ایجاد کنند؛ به‌خصوص که تصمیم دارند بعد از رویداد اکسپو ۲۰۲۰ دبی، از ۸۰ درصد زیرساخت این نمایشگاه استفاده کنند.

دولت امارات پس از آنکه به‌عنوان میزبان اکپسو ۲۰۲۰ انتخاب شد، کار ساخت این نمایشگاه را در دستور کار خود قرار داد و طبق معمول این ماجرا را نیز با شکوه و عظمت هرچه تمام‌تر انجام داده‌ است. این نمایشگاه که ۴٫۳۸ کیلومتر مربع وسعت دارد، از گنبد بسیار مدرن و بزرگی به قطر ۱۵۰ متر و ارتفاع ۶۵ متر به نام الوصل پلازا و ساختمان‌های اطرافش تشکیل شده که قرار است محل غرفه‌ی ۱۹۲ کشور شرکت‌کننده باشد. البته فقط نیمی از مساحت نمایشگاه به فضای غرفه‌ها اختصاص دارد و امکانات دیگر نظیر محل اقامت کارکنان، هتل‌ها، مسیرهای ارتباطی و حتی یک پارک عمومی برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است. محوطه‌ی اصلی نمایشگاه در جنوب شهر دبی و در نزدیکی فرودگاه بین المللی آل مکتوم قرار دارد.

از موضوعات فرعی اکسپو ۲۰۲۰ دبی که در سه غرفه‌ی نمایشگاهی جداگانه ارائه می‌شوند، می‌توان به موضوع «فرصت‌ها» اشاره کرد که هدفش ایجاد فرصت برای افراد و جوامع است تا آینده را بسازند. موضوع بعدی، «تحرک و پویایی» نام دارد که می‌خواهد حرکت سازنده‌تر و هوشمندانه‌تری چه به لحاظ فیزیکی و چه مجازی، در مردم، کالاها و ایده‌ها به وجود آورد. موضوع «پایداری» نیز به شیوه‌ی خودکفایی ساختمان‌ها از نظر مصرف آب می‌پردازد.

علاقه‌مندان برای حضور در اکسپو ۲۰۲۰ دبی، فقط یک راه پیش رو دارند و آن خرید بلیط است که می‌توانند از وب‌سایت اکسپو ۲۰۲۰، Authorised Ticket Resellers و از گیت‌های نمایشگاه خریداری کنند. حضور در این نمایشگاه، به شکل‌های متعددی برای بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان فراهم شده است؛ به این ترتیب که اگر بلیط یک‌روزه خریداری کنند، می‌توانند از ۶۰ نمایش زنده نظیر اجرای موسیقی، رژه، کارگاه‌های آموزشی و انواع برنامه‌های سرگرم‌کننده لذت ببرند و خودشان غرفه‌هایی که قصد بازدید از آن‌ها را دارند، انتخاب کنند.

این افراد با خرید بلیط سه‌روزه می‌توانند، سه روز را در این رویداد بگذرانند. در صورتی که بازدیدکنندگان با تورهای لحظه آخری به این سفر هیجان‌انگیز بروند، می‌توانند اطلاعات گسترده‌ای از فرهنگ‌ها، میراث‌ها، ایده‌های کسب‌وکار، فناوری و نوآوری‌های مختلف به دست ‌آورند. علاوه بر این، بلیط‌های ماهانه یا فصلی نیز برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است که پکیج کاملی از همه‌ی موضوعات است تا هیچ‌یک از برنامه‌ها و رویدادهای این نمایشگاه را از دست ندهند. علاقه‌مندان می‌توانند از آوریل ۲۰۲۰ اقدام به خرید بلیط کنند که بلیط یک روزه معادل ۳۳ دلار و بلیط سه‌روزه معادل ۷۱ دلار (پس از اولین استفاده برای دو هفته اعتبار دارد) است.

اگر با تور ارزان دبی خود را به این نمایشگاه رسانده‌اید، مراقب لباس‌ پوشیدن خود باشید؛ با اینکه قانون خاصی برای نوع پوشش در این شهر وجود ندارد، اما بهتر است که به فرهنگ محلی احترام بگذارید و از پوشیدن لباس‌های خیلی باز در بازارها و رستوران‌ها بپرهیزید و هنگام حضور در مراکز مقدس، لباس پوشیده به تن داشته باشید و خانم‌ها، سر خود را بپوشانند.

آن دسته از گردشگرانی که با کودکان‌شان قصد بازدید از اکسپو ۲۰۲۰ را دارند، خیال‌شان راحت باشد که دو پارک برای سرگرمی و بازی کودکان به نام‌های «Al Forsan» و « Jubilee» در این نمایشگاه تدارک دیده شده است.

پس در انتخاب تورهای لحظه آخری دبی تردید نکنید و این تجربه‌ی هیجان‌انگیز را از دست ندهید. در محوطه‌ی نمایشگاه، ۴۵ فواره‌ وجود دارد تا بازدیدکنندگان به‌راحتی به آب قابل‌شرب دسترسی داشته باشند. از نظر غذا نیز هیچ مشکلی برای بازدیدکنندگان اکسپو ۲۰۲۰ دبی وجود ندارند، چراکه انواع و اقسام غذاها با قیمت‌های مختلف در این محل به فروش می رسد و به معنای واقعی کلمه می‌توانند انواع غذاهای بین‌المللی را بچشند.

حدود ۲۰۰ رستوران مختلف با بیش از ۵۰ مدل غذای لذیذ از سراسر دنیا پذیرای بازدیدکنندگان خواهند بود. از غذاهای خیابانی تا لوکس و گران و غذاهای پایداری که با محصولات محلی تهیه شده است، در این رستوران‌ها عرضه می‌شود.

مطمئناً هم‌زمان با برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دبی، تورهای مختلفی از تور ارزان دبی تا تورهای لحظه آخری از طرف آژانس‌های مسافرتی عرضه می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با جستجو در کجارو، بهترین تور دبی را با قیمتی مناسب پیدا کنند.

تورهایی که در این زمان ارائه می‌شود برحسب قیمت هتل و بلیط هواپیما متفاوت خواهند بود. قیمت هتل‌ها بسیار متفاوت است، به‌طوری که به‌عنوان مثال می‌توان به هاستل Heartland Hostel با شبی ۴۰ دلار، هتل Manhattan Avenue Hotelبا شبی ۷۶ دلار، هتل Royalton Hotel با هزینه‌ شبی ۱۰۰ دلار و هتل Grand Plaza Movenpick Media City شبی حدود ۱۱۸ دلار برای اقامتی ارزان، هتل Caesars Palace Bluewaters Dubai شبی حدود ۴۷۰ دلار، هتل Jumeirah Mina A Salam با شبی حدود ۱۰۰۰ دلار، هتل Burj Al Arab Jumeirah شبی ۱۵۰۰ دلار و هتل Palm Jumeriah Frond O شبی ۳۵۰۰ دلار برای اقامتی لوکس اشاره کرد که علاقه‌مندان به حضور در اکسپو ۲۰۲۰ دبی می‌توانند بر اساس بودجه‌ی خود، هتل مورد نظرشان را انتخاب کنند.

برای اطلاع از هزینه‌ی بلیط هواپیما از تهران به دبی نیز باید بدانید که قیمت بلیط‌های اکونومی از حدود یک میلیون و چهارصد هزار تومان با هواپیمایی ماهان شروع می‌شود؛ بلیط هواپیمایی بوتا ایرویز به مبلغ دو میلیون و هشتصد هزار تومان است که در باکو توقف می‌کند و بعد راهی دبی می‌شود.

بلیط ترکیش ایرلاینز رنج قیمتی چهار تا حدود ۱۱ میلیون تومان دارد که در شهر استانبول توقف دارد. گردشگرانی هم که بخواهند با هواپیمایی امارات سفر کنند، می‌توانند با پرداخت پنج تا حدود هفت میلیون تومان برای بلیط اکونومی، سفر خاطره‌انگیزی به دبی داشته باشند.

ایرلاین‌های دیگری نظیر قطر ایرویز نیز مسافران را با مبلغی حدود ۱۰ میلیون تومان به مقصد دبی جابه‌جا می‌کنند، هرچند که دو توقف در دوحه قطر و سپس در مسقط عمان خواهند داشت و در نهایت با هواپیمایی عمان ایر از مسقط راهی دبی می‌شوند.

منبع : ویرلن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها