حالا که این سطرها را می‌خوانید احتمالاما دیگر خلاص شده‌ایم! او لابد از پنجره‌‌ هواپیما، خب می‌دانید که صندلی کنار پنجره گران‌تر است و به شأن ایشان نزدیک‌تر، در حال تماشای آب‌های نیلوگون خزر از دور است و فراز شهرستان میانه را سپری می‌کند تا در بلاد عثمانی قدم بر خاک پرتلاطم اردوغان بگذارد.
کد خبر: ۱۲۴۱۶۱۷

گروه فرهنگ، سه چهار روز درگیر و پیگیر صدور روادید خروج سرکار از خاک‌های وطن (هتل نیست؟) بود و گوش شیطان کر، اگر اتفاق خاصی نیفتد تا حالا سایه شرشان از سر مملکت رخت بربسته و در هتلی از بخش اروپایی ترکیه سکناگزیده‌اند به خیر و برکت. مطمئنیم می‌دانید شوخی می‌کنیم که می‌گوییم از «شر»شان «خلاص» شده‌ایم و الا این همکار ما که یکسره مهر است و دوستی و... . بگذریم و برویم سراغ شکلات تلخ روی میز؛ سهمیه روزانه‌مان، مرحمتی علی‌آقای مظاهری.
اگر محمدصادق علیزاده را بشناسید که خب چه سوالی است و لابد می‌شناسید، پی برده‌اید بزرگوار اگر بارها نیز از سوراخی گزیده شود، باز از همان سوراخ سر تو می‌کند. حالا حکایت اوست و شورای عالی انقلاب فرهنگی. دوستان شورا نشست خبری برگزار کرده بودند و مدام چشم می‌چرخاندند در جلسه که ببینند این خبرنگار با آن نسبت عجیب بین زبان سرخ و سر سبزش باز هم سر و کله‌اش پیدا شده یا نه که می‌بینند بله، صادق‌خان نشسته آنجا و... . از تیترش معلوم است چه کرده، اما در همین صفحه 9 بروید جزئیات علیزاده از این نشست را بخوانید.
مدتی است از اهمیت قصه‌گویی برای بچه‌ها می‌گوییم و در این مسیر پیش از این افسانه بایگان هم با ما همراه شده و از خاطراتش از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفته است. حالا در ادامه همان مسیر، سراغ بازیگر دیگری رفته‌ایم که برای بچه‌ها خاطرات ماندگار کم نساخته است. گفت‌وگوی آذر مهاجر با مریم سعادت را در صفحه 10 بخوانید.
اگر می‌خواهید ته و توی یک ماجرا را ‌تمام‌وکمال از دل سینما درآورید، می‌توانید یکراست بروید سراغ علی رستگار. ما رستگاریم که از چنین موهبتی به صورت روزانه در گروه فرهنگ برخورداریم. تازه‌ترین نمونه رفتن تا ته یک ماجرای سینمایی نیز گزارش امروز علی‌آقاست که با رضا صائمی و کیوان کثیریان درباره خلأ کمدی‌درام‌های سیاه اما نمکین در سینمای ایران پای گفت‌وگو نشسته. رستگار، موفقیت‌های اخیر فیلم «انگل» در جهان را بهانه پرداختن به چنین موضوعی قرار داده است.
چهار صفحه فرهنگ روزنامه جام‌جم به ضرورت‌ها و اقتضائاتی گاه با هم جابه‌جا می‌شوند، اما در این میان صفحه‌ای هست که حتی با هیچ‌یک از بلایای طبیعی نیز از سر جایش تکان نمی‌خورد؛ سر جایش یعنی صفحه 12 روزهای چهارشنبه. صفحه نسبتا تاریخی را می‌گوییم که امروز نیز با گفت‌وگویی درباره آیت‌ا... گلپایگانی میزبان شماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها