این قضیه معافیت مالیاتی فرهنگ و هنر و کسب و کارهای وابسته به آن حسابی دارد بیخ پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۲۴۱۲۱۶

بعد از کش و قوس‌های فراوان در نهایت سازمان برنامه و بودجه با معافیت مالیاتی این موضوع موافقت کرد. این وسط بعضی حرف و حدیث‌ها هم پیش آمد که بعضی از موسساتی که ظاهرا اسم فرهنگی را به یدک می‌کشند هم مشمول این قاعده می‌شوند یا نه. دقیق‌تر خواسته باشید باید اسم بعضی از موسسات کنکور را بیاوریم که معمولا عنوان فرهنگی را به عنوان پسوند یا پیشوند یدک می‌کشند و فعالیت انتشاراتی هم دارند. حالا یکی از نمایندگان مجلس که این قضیه به گوشش خورده حسابی آمپر چسبانده که این موسسات با درآمد میلیاردی نباید شامل معافیت مالیاتی باشند.
جناب اسدا... عباسی درباره معافیت موسسات آموزشی و کنکور از پرداخت مالیات براساس اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه و استناد به ماده 139 قانون مالیات‌های مستقیم حسابی به این موضوع توپیده که دولت به هیچ عنوان نمی‌تواند به صورت مستقل در خصوص معافیت‌های مالیاتی تصمیم‌گیری کند و قطعا درباره معافیت موسسات کنکوری که گردش مالی بالایی دارند، مجلس از بعد نظارتی خود استفاده خواهد کرد.
جناب عباسی که نمایندگی مردم رودسر را هم در مجلس شورای اسلامی بر عهده دارد در ادامه بحث تفکیک درآمدها در حوزه فرهنگ و هنر را پیش کشیده و اضافه کرده که بسیاری با استناد به ماده 139 قانون مالیات‌های مستقیم عنوان کرده‌اند که چهره‌های معروف و هنرمندان پردرآمد نیز از پرداخت مالیات معاف هستند؛ در حالی که این موضوع برخلاف عدالت بوده و بایستی اخذ مالیات از هنرمندان پردرآمد و کم‌درآمد تفکیک شود.
جناب عباسی که با حفظ سمت، سخنگویی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی را هم به عهده دارد، خیلی خیلی تاکیده کرده که معافیت‌های مالیاتی باید به تصویب مجلس برسد و دولت در این زمینه نمی‌تواند رأسا عمل کند، افزود: حتی یکی از مصوبات مجلس، در خصوص اخذ مالیات از شرکت‌ها و موسساتی است که سودهای هنگفتی دارند؛ لذا این برداشت از قانون به هیچ وجه مورد تایید قانونگذار نیست.
نماینده مردم رودسر در ادامه دست به یک مقایسه جالب زده و گفته در شرایطی که معلمان بازنشسته حقوق دو میلیون تومانی دریافت می‌کنند، عدم اخذ مالیات از موسسات کنکوری که درآمد ده هزار میلیاردی دارند، هیچ توجیهی ندارد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: دریافت نکردن مالیات از موسسات کنکوری به هیچ عنوان مصوبه مجلس نیست و اگر نیاز باشد مجلس در این زمینه طرح استفساریه تهیه خواهد کرد که جلوی این روند گرفته شود.
خلاصه که فعلا این خط و نشان‌ها را داشته باشید تا در ادامه ببینیم این قضیه پرحاشیه به کجا خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها