تاج در آچمز؛ ویلموتس هم غرامت می‌خواهد

برانکو قیمتش را بالا برد

همه چیز شبیه آن چیزی نیست که فدراسیون فوتبال توصیف می‌کند؛ این که قرار است بدون هیچ غرامتی قرارداد مارک ویلموتس فسخ شود و از سوی دیگر برانکو ایوانکوویچ با قیمتی مناسب به تیم ملی ملحق شود.
کد خبر: ۱۲۴۱۰۷۹

وقتی روز چهارشنبه گذشته سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی، نماینده فریمان و عضو فراکسیون ورزش مجلس دست به افشاگری زد و گفت قرارداد مارک ویلموتس سه میلیون یورو برای هر سال است و حالا هم برای غرامت 2.5 تا سه میلیون یورو درخواست کرده، فدراسیون فوتبال سریعا دست به کار شد و بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه که شتاب زده نوشته شده بود، در بند چهارم چنین موردی دیده می‌شد: «فدراسیون فوتبال تصریح می‌کند در صورت فسخ قرارداد، برخلاف برخی اظهارات و شایعات، هیچ گونه خسارتی متوجه این فدراسیون نخواهد بود.»
تنها 24 ساعت بعد از آن، فدراسیون فوتبال حتی بیانیه خود را هم تکذیب کرد. امیر مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی با رسانه‌ها اعلام کرد کمترین غرامت به این مربی پرداخت خواهد شد! ظاهرا این تغییر موضع و حرف فدراسیون بعد از توییت جدید مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی بود. او که به طور کامل در جریان اخبار و اظهارات مسؤولان فدراسیون فوتبال قرار دارد، نوشت: «با وجود اخبار موجود در رسانه‌های ایران، هنوز هیچ توافقی بین ما و فدراسیون فوتبال ایران صورت نگرفته است، اما در حال مذاکره برای رسیدن به توافق هستیم. فدراسیون فوتبال ایران اصول حرفه‌ای را رعایت نکرده و بعد از عدم پایبندی آنها به قرارداد، ما امکان فسخ قانونی قرارداد را داریم. البته در این مورد وکیلم کارها را انجام می‌دهد و من حرف بیشتری برای گفتن ندارم.»
این جملات مربی بلژیکی کاملا روشن بود و نیازی به توضیح نداشت؛ او از ایران غرامت می‌خواهد و منکر هرگونه توافق مسالمت آمیز بین طرفین است. بعد از این توییت ویلموتس بود که امیر مهدی علوی روابط عمومی و سخنگوی فدراسیون فوتبال بیانیه‌ای را که خودش نوشته بود، رد کرد و از این خبر داد که غرامت کمتری به مربی بلژیکی می‌دهند. ویلموتس در روند مذاکرات خواستار پول سنگینی از ایران شده است. او رقمی حدود 30 میلیارد تومان برای فسخ قرارداد خودش و دستیارانش درخواست کرده است. مهدی تاج این روزها در ترکیه است برای آن که با او صحبت و مذاکره کند. دیروز یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگار جام‌جم فاش کرد اظهارات قاضی زاده هاشمی درباره غرامت به مارک ویلموتس صحت داشته و این مربی تا پول سنگینی نگیرد، راضی به فسخ قرارداد نخواهد بود.
با وجود این روز گذشته مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کلا حرف‌های علوی و آن عضو هیات رئیسه را تکذیب کرد و گفت غرامتی به او نخواهند داد! تاج در این باره گفت: «طبق قرارداد هرکس یکطرفه و به هر دلیلی فسخ کند، باید سه ماه دستمزد را غرامت بدهد.» او در حالی که تاکید داشت غرامتی نمی‌دهد، تاکید کرد البته تصمیم ویلموتس برای فسخ درست بوده و جای ایرادی ندارد!
تاج که مدام تاکید داشت مشکلی نیست و حتی ویلموتس بعد از جلسه او را برای شما دعوت کرده، در بخشی از حرف‌های خود تاکید کرد: «باید مشکلات قرارداد ویلموتس حل شود!» برای طرفداران فوتبال این سوال کلیدی به وجود آمد که اگر آن گونه که تاج می‌گوید مشکلی وجود ندارد، پس چرا قرارداد تا این لحظه فسخ نشده است؟
در حال حاضر همه چیز به نفع ویلموتس است. او مدرک دارد که فدراسیون فوتبال در زمان مقرر پولش را پرداخت نکرده و به همین دلیل دست به فسخ یکطرفه قرارداد زده است. فیفا در این زمینه قوانین سفت و سختی دارد. حالا همه چیز به نفع مربی بلژیکی است و اوست که به سادگی می‌تواند فدراسیون را در شرایط بحرانی قرار دهد. نکته اینجاست که خود تاج اولین نفری بود که بارها در رسانه‌ها به تعریف و تمجید از ویلموتس پرداخت و برای آن که بگوید کی‌روش کلا گزینه خوبی نبوده، تا حد توان از ویژگی‌های خوب اخلاقی و رفتاری مربی بلژیکی گفت. حالا دقیقا تمام این حرف‌ها به ضرر فدراسیون فوتبال شده است. خیلی‌ها به انتقاد از مسؤولان فدراسیون می‌پردازند که چرا از ویلموتس یک بت ساختند و حالا مشخص شده او بیش از این که یک مربی باشد، یک سیاستمدار و یک فرد اقتصادی است که به منافع شخصی خودش بیش از هر چیز فکر می‌کند.

برانکو هم فهمید چه خبر است!
حالا مشکل دیگری هم برای فدراسیون فوتبال به وجود آمده است. برانکو که ابتدا به نزدیکانش گفته بود حاضر است با یک میلیون و 500 هزار دلار به ایران بیاید، بعد از آن که متوجه رقم قرارداد ویلموتس شده، رقم خود را به شکل چشمگیری بالا برده است. او گفته وقتی ویلموتس به تیم ملی آمد، ایران در بهترین شرایط ممکنش بود ولی حالا وضعیتی بحرانی دارد، بنابراین حاضر نیست رقم کمی دریافت کند و با فدراسیون فوتبال قرارداد امضا کند. تازه ترین خبر حکایت از آن دارد که برانکو برای حضور در تیم ملی رقمی نزدیک به دو میلیون یورو درخواست کرده و فدراسیون فوتبال امیدوار است بتواند تخفیفی از این مربی بگیرد و مثلا با 1.5 میلیون یورو با او قرارداد امضا کند. منتها بعید به نظر می‌رسد برانکو با چنین پیشنهادی موافقت کند. فدراسیون فوتبال طوری بازی کرده که کلا بازی به نفع مربیان است و آنها هستند که تعیین تکلیف می‌کنند قرارداد چطور باشد.
قاضی زاده هاشمی: من اطلاعات موثق دارم
قرارداد ویلموتس و دستیارانش 3 میلیون یورو است
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال حرف‌های احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس و عضو فراکسیون ورزش را به طور کامل تکذیب کرد و گفت قرارداد این مربی سه میلیون یورو نیست! البته اظهارات رئیس فدراسیون فوتبال کاملا متناقض بود. او در بخشی از حرف‌های خود گفت قرارداد نهایتا 1.5 تا دو میلیون دلار است. بعد اعلام کرد رقم قرارداد کادر ویلموتس اندازه کادر کی روش بوده است و عجیب نیست. او در ادامه اعتراف کرد شاید رقم کل کادر سه میلیون دلار باشد! حرف‌های متناقض تاج با واکنش قاضی زاده هاشمی همراه شد. این نماینده مجلس در ادامه اظهارات خود گفت: من اطلاعات موثق دارم. قرارداد ویلموتس و دستیارانش سه میلیون یوروست و ایشان غرامت هم خواهند گرفت.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها