استقلال بعد از 105 هفته به خانه شماره یک جدول رسید

همدل‌ها در صدر

استقلال ماموریتش را به خوبی انجام داد. آنها شهرخودرو را در ورزشگاه آزادی زمینگیر کردند تا با خبرهای خوشی که از ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر دریافت کردند، به صدر جدول لیگ برتر صعود کنند. صدرنشینی پس از 105 هفتهو حالا آندرآ استراماچونی راز موفقیت تیمش را در یک واژه خلاصه می‌کند؛ «همدلی».
کد خبر: ۱۲۴۱۰۷۵

او می‌گوید: از تمام بازیکنانم تشکر می‌کنم، زیرا از روز اول من را کامل همراهی کردند. با شروع بدی که داشتیم، اعتماد به نفس تیم می‌توانست کاهش پیدا کند، اما خوشحالم توانستیم با همدلی و سختکوشی به صدر جدول برسیم.
آخرین بار که استقلال در صدر جدول لیگ حضور داشت به هفته بیست و هشتم لیگ پانزدهم برمی‌گردد؛ لیگی که در نهایت با قهرمانی استقلال خوزستان و نایب‌قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید. بعد هم سه فصل پیاپی قهرمانی به پرسپولیس رسید تا بالاخره نوبت به صدرنشینی استقلال برسد؛ صدرنشینی مشروط با یک بازی بیشتر در هفته سیزدهم لیگ نوزدهم. حالا خیلی‌ها استقلال را شانس اول قهرمانی می‌دانند
و این فاز جدیدی از ماموریت آبی‌ها با مرد ایتالیایی است. این‌که صدر جدول را حفظ کنند تا پس از شش فصل، بار دیگر قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شوند.
شیخ در مسیر تیام
شیخ دیا باته، مهاجم اهل مالی استقلال یک گل سه امتیازی دیگر برای آبی‌ها به ثمر رساند تا در کنار مهدی قائدی با شش گل زده در رده دوم جدول گلزنان این فصل لیگ برتر قرار بگیرد. بهترین گلزن خارجی استقلال مامه تیام است که در 12 بازی موفق شد 13 گل
به ثمر برساند. جی.لوید ساموئل با ده گل، دومین گلزن خارجی این تیم است و گوران یرکوویچ و فابیو جانواریو نیز با ۹ و هشت گل، دیگر گلزنان خارجی برتر استقلال هستند. سرور جپاروف ازبکستانی هم در این رده‌بندی با شش گل در رده پنجم قرار دارد و حالا شیخ دیاباته که اولین فصل حضورش در این تیم را می‌گذراند، با شش گل در کنار جپاروف قرار دارد. با این حال دیاباته این شانس را دارد که در پایان فصل حتی بالاتر از تیام قرار بگیرد و تبدیل به بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه استقلال شود.

طلســـــم شکست

نبرد، نبرد، وقتی هم برد 3 بر صفر برد. این نتیجه پایانی بازی ذوب‌آهن و پرسپولیس در فولادشهر اصفهان بود. نتیجه‌ای که قرمزها را در کورس قهرمانی نگه داشت و علیرضا منصوریان را یک گام دیگر به اخراج از ذوب آهن نزدیک‌تر کرد.
برای پرسپولیس در این بازی مهدی ترابی در دقایق ۱۴ و ۶۵ و علی علیپور در دقیقه ۵۷ گلزنی کردند تا گابریل کالدرون آرژانتینی هم نفسی ‌راحت بکشد و از زیر بار فشارهای رسانه‌ای خارج شود. به‌خصوص که قرمزها بعد از نزدیک به 9 سال در اصفهان موفق به شکست ذوب‌آهن شدند.
شاگردان گابریل کالدرون در شرایطی به این برد دست پیدا کردند که توقف سپاهان و تراکتور، شکست شهر خودرو و البته پیروزی استقلال، فولاد و صنعت نفت، نیاز آنها به پیروزی مقابل ذوب‌آهن را بیشتر از قبل کرده بود. همچنین اتفاقات حاشیه‌ای، فشار زیادی را روی بازیکنان پرسپولیس به وجود آورده بود اما پرسپولیسی‌ها از همان دقایق ابتدایی هجومی آغاز کردند و مزد این بازی هجومی را هم با کسب یک برد پرگل به دست آوردند.
این برد سه گله باعث شد تیم گابریل کالدرون آمار گلزنی خود را نیز بهبود بخشد و از میانگین یک گل در هر بازی فراتر برود. آنها حالا یک پله بالاتر از تیم برانکو ایوانکوویچ در لیگ هجدهم و شانزدهم قرار دارند؛ تیم‌هایی که پس از سوت پایان دوازدهمین بازی، 13 گل زده بودند.

باز گل آفساید، باز سپاهان
سپاهان برای دومین هفته متوالی با تساوی 2-2 متوقف شد. جالب آن‌که این هفته هم تیم قلعه‌نویی از باخت فرار کرد و جالب تر این‌که باز هم اشتباه داوری به کمک آنها آمد. نساجی که با گل دقیقه 2 امید نورافکن از مهمان خود عقب افتاده بود، در کمتر از ده دقیقه (57 و 66) دو بار دروازه سپاهان را گشود تا بازی باخته را با برد عوض کند، اما خوشحالی آنها فقط دو دقیقه دوام آورد و سپاهان گل تساوی را توسط محمدرضا مهدی‌زاده به ثمر رساند؛ گلی که تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد در موقعیت آفساید به ثمر رسید!
محمدرضا مهاجری هم در نشست خبری این بازی، به آفساید بودن گل دوم سپاهان اشاره کرد و گفت اگر اشتباه کمک داور نبود، تیمش می‌توانست نخستین شکست فصل را به سپاهان تحمیل کند. با این حال امیر قلعه‌نویی هنوز هم سر حرف خودش است. او پس از آن‌که برای دومین هفته متوالی از اشتباهات داوری سود برد، گفت: بیشترین ضربه را ما از داوری‌ها خورده‌ایم!
نساجی برای هشتمین هفته متوالی بازی را نبرد، اما شاگردان رضا مهاجری آنقدر خوب بازی کردند که این بار هم توسط هواداران نساجی در پایان بازی تشویق شدند. نساجی‌‌ها باید قدر این هواداران را بدانند.

تراکتور نمی‌برد!
تراکتوری که تا همین یک ماه پیش مدعی اصلی قهرمانی در لیگ نوزدهم بود، حالا جایی در بین هفت تیم بالای جدول ندارد! شاگردان مصطفی دنیزلی، بعد از سه شکست متوالی، این هفته هم اسیر نحسی 13 شدند و هرچه زدند به در بسته خورد. تساوی با تیم ته جدولی شاهین بوشهر، برای هواداران تراکتور، چیزی کم از باخت نداشت و باعث شد تراکتور به در ادامه سیر نزولی خود، به رده هشتم جدول سقوط کند. دنیزلی در پایان این بازی به اشتباه خود در چینش نفرات و تعویض‌ها اعتراف کرد اما این هم چیزی از خشم هواداران تبریزی کم نکرد. آنها با شعار قرمزی کوینح بابا غیرت ایستر! (پیراهن قرمز غیرت می‌خواهد) اعتراض خود نسبت به شرایط تیم را نشان دادند.

گرفتار در تونل وحشت
از زمانی که یحیی گل محمدی هدایت تیم شهرخودرو را برعهده گرفته، سابقه نداشته که این تیم در دو بازی متوالی شکست بخورد. اما حالا در کارنامه یحیی و شهر خودرو دو باخت متوالی به چشم می‌خورد. اولی مقابل صنعت نفت در مشهد و دومی هم مقابل استقلال در تهران.
با این حال شاید این عدد دو به سه هم تبدیل بشود. با آغاز بازی‌های دشوار شهرخودرو، یحیی گفت تیمش وارد تونل وحشت می‌شود و حالا به نظر می‌رسد شهرخودرویی‌ها در این تونل گرفتار شده‌اند.
شاگردان یحیی بعد از دو باخت متوالی باید برای بازی با سپاهان در مشهد آماده شوند. آیا سومین باخت متوالی هم برای شهرخودرو رقم خواهد خورد؟

نقل و انتقالات زمستانی از 26 آذر
براساس اعلام سازمان لیگ، زمان نقل و انتقالات زمستانی برای تیم‌های لیگ برتری از 26 آذر تا 23 دی خواهد بود و این زمان بر اساس بازی‌های معوقه لیگ برتر تنظیم شده است. هم چنین تیم‌های دسته اولی می‌توانند از یک دی تا 28 دی در فهرست خود جابجایی بازیکن داشته باشند. نقل و انتقالات لیگ یک پنج روز دیرتر از لیگ برتر به پایان می‌رسد؛ به این دلیل اگر بازیکنی از ملحق شدن به تیم‌های لیگ برتری نا امید شد، فرصت حضور در تیم‌های دسته اولی را داشته باشد.

برنامه هفته 14لیگ برتر
دوشنبه 18 آذر
ماشین‌سازی‌ - تراکتور (15:15)
فولاد - پارس جنوبی جم (16:35)
شهر خودرو - سپاهان (17:00)
ذوب‌آهن - نساجی (17:30)
پیکان - استقلال (17:30)
شنبه 19 آذر
شاهین شهرداری - صنعت نفت (16:30)
نفت‌ مسجد سلیمان - سایپا (16:35)
پرسپولیس - گل‌گهرسیرجان (17:30)

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها