استقلال بعد از 105 هفته به خانه شماره یک جدول رسید

همدل‌ها در صدر

استقلال ماموریتش را به خوبی انجام داد. آنها شهرخودرو را در ورزشگاه آزادی زمینگیر کردند تا با خبرهای خوشی که از ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر دریافت کردند، به صدر جدول لیگ برتر صعود کنند. صدرنشینی پس از 105 هفتهو حالا آندرآ استراماچونی راز موفقیت تیمش را در یک واژه خلاصه می‌کند؛ «همدلی».
کد خبر: ۱۲۴۱۰۶۹

او می‌گوید: از تمام بازیکنانم تشکر می‌کنم، زیرا از روز اول من را کامل همراهی کردند. با شروع بدی که داشتیم، اعتماد به نفس تیم می‌توانست کاهش پیدا کند، اما خوشحالم توانستیم با همدلی و سختکوشی به صدر جدول برسیم.
آخرین بار که استقلال در صدر جدول لیگ حضور داشت به هفته بیست و هشتم لیگ پانزدهم برمی‌گردد؛ لیگی که در نهایت با قهرمانی استقلال خوزستان و نایب‌قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید. بعد هم سه فصل پیاپی قهرمانی به پرسپولیس رسید تا بالاخره نوبت به صدرنشینی استقلال برسد؛ صدرنشینی مشروط با یک بازی بیشتر در هفته سیزدهم لیگ نوزدهم. حالا خیلی‌ها استقلال را شانس اول قهرمانی می‌دانند
و این فاز جدیدی از ماموریت آبی‌ها با مرد ایتالیایی است. این‌که صدر جدول را حفظ کنند تا پس از شش فصل، بار دیگر قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شوند.
شیخ در مسیر تیام
شیخ دیا باته، مهاجم اهل مالی استقلال یک گل سه امتیازی دیگر برای آبی‌ها به ثمر رساند تا در کنار مهدی قائدی با شش گل زده در رده دوم جدول گلزنان این فصل لیگ برتر قرار بگیرد. بهترین گلزن خارجی استقلال مامه تیام است که در 12 بازی موفق شد 13 گل
به ثمر برساند. جی.لوید ساموئل با ده گل، دومین گلزن خارجی این تیم است و گوران یرکوویچ و فابیو جانواریو نیز با ۹ و هشت گل، دیگر گلزنان خارجی برتر استقلال هستند. سرور جپاروف ازبکستانی هم در این رده‌بندی با شش گل در رده پنجم قرار دارد و حالا شیخ دیاباته که اولین فصل حضورش در این تیم را می‌گذراند، با شش گل در کنار جپاروف قرار دارد. با این حال دیاباته این شانس را دارد که در پایان فصل حتی بالاتر از تیام قرار بگیرد و تبدیل به بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه استقلال شود.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها