عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کاهش بودجه فرهنگی مربوط به فصل ۵ بودجه است، گفت: حقوق و مزایای کارکنان نهادها و مؤسسات فرهنگی از فصل نخست بودجه تأمین می‌‎شود که در این حوزه کاهش اعتبارات نداشته‌ایم.
کد خبر: ۱۲۴۱۰۲۱

احد آزادی‌خواه با اشاره به کاهش 15 درصدی بودجه فرهنگی نسبت به سال گذشته به خانه ملت گفته: متأسفانه این اقدام در کنار حذف اعتبارات جدول 17 که مربوط به سال‌های گذشته است، اعتبارات حوزه فرهنگ را به‌شدت تقلیل داده است.
وی با بیان این توضیح که بودجه دارای دو بخش جاری و عمرانی است و بودجه جاری شامل 7 فصل می‌شود، گفت: فصل نخست بودجه جاری مربوط به حقوق و مزایا است که مؤسسات و نهادهای فرهنگی نیز حقوق و مزایای کارمندان خود را مانند حقوق و مزایای سایر کارمندان دولت از همین محل تأمین می‌کنند لذا نگرانی بابت این موضوع وجود ندارد.
آزادی‌خواه اضافه کرد: از سوی دیگر ردیف‌های اعتباری برای اقدامات و برنامه‌های فرهنگی در فصل 5 بودجه دیده می‌شود که برای نمونه بودجه جشنواره فیلم فجر، نمایشگاه، جشنواره تئاتر، کمک به هیات‌های ورزشی و نمایشگاه مطبوعات از فصل 5 تأمین می‌‎شود که در این فصل بودجه، در لایحه بودجه 99 صرفه‌جویی‌هایی صورت گرفته است.
عضو کمیته برنامه و بودجه کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی نیز معتقدند که در این فصل باید صرفه‌جویی‌هایی صورت گیرد ولی در عین حال مطالبات حوزه فرهنگ را تا جایی که مقدور باشد، پیگیری خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها