استقلال - شهر خودرو، در حساس‌ترین بازی هفته سیزدهم

شهر فوتبال!

حساس‌تر از بازی استقلال - شهرخودرو نداریم این هفته. جدال تیم‌های دوم و سوم جدول یکی از همان بازی‌هایی است که سرنوشت قهرمان نیم فصل را مشخص می‌کند. برای آبی‌های تهران و قرمزهای سابق مشهد که هنوز هم به همان نام پدیده معروف هستند، قهرمانی در نیم فصل، یکی از شروطش، پیروزی در بازی امروز است. استقلال در شرایطی گام به این دیدار می‌گذارد که همین هفته پیش تا یک قدمی صدر جدول پیش رفت.
کد خبر: ۱۲۴۰۸۶۹

تیم استراماچونی بعد از هشت برد متوالی (لیگ و جام حذفی) می‌توانست در اصفهان هم تیم پیروز میدان باشد، اما در جدالی که داورش پنج هفته محروم شد، برد را در دقیقه 95 از دست داد تا به رده سوم جدول سقوط کند. شهرخودرو هم مثل استقلال می‌توانست صدرنشین هفته دوازدهم باشد، اما شاگردان یحیی فرصت سوزی کردند و در مشهد به صنعت نفت باختند. حالا این باخت و آن تساوی، عطش هر دو تیم را برای پیروزی در هفته سیزدهم بالا برده است.
مهم‌ترین خبری که قبل از بازی بزرگ هفته دهان به دهان شد، خبر مصدومیت شیخ دیاباته بود. استقلال یکی از دو زوج هجومی و زهردار این هفته‌های خود را در آستانه بازی با شهرخودرو از دست داد و این بدترین خبری بود که هواداران استقلال انتظارش را می‌کشیدند. حالا بهترین خط حمله لیگ در غیاب شیخ، باید به مصاف دومین خط دفاع برتر لیگ برود؛ جایی که سید مهدی رحمتی حضور دارد!
دروازه‌بان باتجربه شهرخودرو در حالی امروز مقابل استقلال قرار می‌گیرد که پیش از این 18 بار با پیراهن تیم‌های فجرسپاسی، مس کرمان، سپاهان و پیکان رودرروی این تیم بازی کرده و در چهاربازی آخر هم موفق به کلین‌شیت شده است. البته رحمتی، رکورددار کلین شیت در لیگ برتر است و امروز، بیش از هر زمان دیگر انگیزه دارد تا شایستگی‌هایش را در حضور هواداران استقلال به نمایش بگذارد.
داور کیست؟
بعد از اتفاقات داوری دیدار سپاهان و استقلال، حالا همه نگاه‌ها به سوت‌هایی است که امروز در بازی استقلال - شهرخودرو زده خواهد شد. آیا استقلال باز هم از داوری متضرر خواهد شد؟ داور بازی امروز اشکان خورشیدی است. این داور تاکنون در 12 بازی برای استقلال سوت زده که چهار پیروزی دومساوی و شش باخت حاصل قضاوتش برای آبی‌های پایتخت بوده است. خورشیدی در هشت بازی هم برای شهرخودرو سوت زده که پنج مساوی دو باخت و فقط یک برد برای تیم مشهدی در این مسابقات به دست آمده است. قطعا امروز کسی دوست ندارد جای اشکان خورشیدی باشد.

گل‌محمدی: شرایط استقلال واقعا خوب است
گرچه بازی استقلال و شهرخودرو در ورزشگاه آزادی انجام می‌شود، اما مربی‌ای که به نشست خبری دیروز نرسید، در عین تعجب، استراماچونی بود. مرد ایتالیایی نیمکت استقلال، به دلیل مشکل شخصی مترجمش نتوانست به سازمان لیگ بیاید تا سهم خبرنگاران، یک عذرخواهی از سوی مدیررسانه‌ای آبی‌ها باشد! در عوض یحیی گل محمدی، در نشست خبری این بازی حضور پیدا کرد و از آمادگی تیمش برای شکست استقلال حرف زد. گزیده‌ای از صحبت‌های سرمربی شهر خودرو در زیر آمده است:
هر دو تیم دوست دارند یک فوتبال هجومی و روی زمین بازی کنند. تقابل فنی دو تیم باعث می‌شود شاهد یک فوتبال جذاب و خوب باشیم.
شرایط استقلال واقعا خیلی خوب است. در این هفته‌های اخیر واقعا متحول شده و روند خیلی خوبی را در پیش گرفته است. به خاطر نوع فوتبالی که بازی می‌کنند به این تیم تبریک می‌گویم.
تیم ما با انگیزه است و دوست داریم با امتیاز از تهران برویم. با توجه به تمرینات و آنالیز تیم حریف با یک شناخت خوب وارد زمین می‌شویم.
ما از پیش باخته نیستیم. یکی از اهداف ما رسیدن به سه امتیاز این مسابقه است. ما برای بردن آمده‌ایم. این حرف من برای روحیه دادن به بازیکنانم نیست. ما یک تیم کامل هستیم و بر اساس امکانات و بضاعت، جایگاه‌مان در جدول خیلی خوب است. ما یک چهارم استقلال هم هزینه نکردیم.

برنامه بازی‌های امروز

استقلال- شهرخودرو (ساعت 15)
داور: اشکان خورشیدی/ کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی - سعید علی نژادیان
تراکتور- شاهین شهرداری (15:30)
داور: سیدرضا مهدوی/ کمک‌ها: امیررضا آشور ماهانی - هیوا بهمنی
گل گهر- نفت مسجد (16:00)
داور: موعود بنیادی‌فر/ کمک‌ها: علی میرزابیگی - قهرمان نجفی
نساجی-سپاهان (16:00)
داور: محمدرضا اکبریان/ کمک‌ها: آرمان اسعدی - ایوب غلامزاده
صنعت نفت- پیکان (16:15)
داور: علی صفایی/ کمک‌ها: علیرضا ایلدروم - یوسف مغروری
ذوب آهن- پرسپولیس (17:30)
داور: بیژن حیدری/ کمک‌ها: محمدرضا منصوری - فرهاد مروجی

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها