استاندار تهران با اشاره به خسارت اغتشاشگران به ۱۴۰ بانک در تهران، بر بازسازی و بازگشت اولیه ساختمان‌ها و منظر عمومی شهر تاکید کرد.
کد خبر: ۱۲۴۰۵۶۹
خسارت اغتشاشگران به ۱۴۰ بانک در تهران

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جریان بازدید از محل ثبت نام داوطلبان حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به خسارت اغتشاش‌ های اخیر اظهار داشت: اگر بانکی آتش گرفته یا خانه فرد عادی دچار خسارت شده است، بررسی می‌شود تا اگر فرد خسارت دیده در جریان اغتشاش‌های اخیر اقدامی نکرده است، خسارت برطرف و رضایتمندی عمومی حاصل شود.

وی ادامه داد: در استان تهران ۲۹ جایگاه پمپ بنزین دچار آتش سوزی شد که تاکنون ۲۰ پمپ بنزین به مدار برگشته است و ۳ مورد روز سه شنبه وارد مدار شد، ضمن اینکه ۶ پمپ بنزین دیگر به زودی وارد چرخه فعالیت می‌شود.

استاندار تهران سپس بیان کرد: همچنین برخی شهرداری‌ها از جمله شهرداری صالحیه و ۱۰ تا ۱۵ درصد ساختمان برخی فرمانداری‌ها دچار خسارت شد، بعلاوه ۴۷ فروشگاه زنجیره‌ای دچار آتش سوزی شده یا برخی اقلام فروشگاه توسط اغتشاشگران غارت شده است.

محسنی بندپی با اشاره به آمار بازداشت شدگان گفت: در وهله اول ۲۰۲۱ نفر بازدداشت شدند که خیلی از آن‌ها با بازجویی و به دستور محاکم قضایی از آنجا که برای نخستین بار و به صورت احساسی وارد این اغتشاش‌های شده بودند، آزاد شدند، اما وضع کسانی که نظم و آرامش مردم را دچار مشکل کرده بودند، بررسی می‌شود و بر اساس دستور رئیس قوه قضاییه رسیدگی به موضوع‌ها و دستگیری‌ها با سرعت پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جریان‌ها دو شهید دادیم و زخمی‌های نیروی انتظامی را هم داشتیم، تصریح کرد: تمام تلاش ما عادی سازی فعالیت‌ها است و به شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها دستور داده شده است ساختمان‌ ها و منظر عمومی شهر به حالت اولیه برگردد؛ ضمن اینکه در مورد بانک‌ها به بانک مرکزی مکاتبه شد تا زودتر ارائه خدمات فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها