به‌راحتی می‌توانید، خانه ایمن داشته باشید. پیشرفت فناوری، خانه‌های هوشمند، خانه‌تان را از سرقت محفوظ نگه می‌دارند. البته کارهای دیگری هم می‌توان انجام داد.
کد خبر: ۱۲۴۰۲۹۶

خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید هم مانند ماشین و خودتان نیاز به چک‌آپ دارد، بنابراین هرازچندگاهی، لوله‌کشی‌های آب، سیم‌کشی‌های برق، انشعابات گاز و سیستم‌های تهویه را چک کنید. شاید زمانی که شما حواستان نیست، حشره یا حیوان خانگی‌تان به سیم‌کشی‌ها آسیب برساند. بهترین کار این است که انشعاب‌ها را با عایق محفوظ کنید.
انشعابات و اتصالات را دوره‌ای چک کنید. انشعاب‌ها نباید زیاد سفت باشند. گرمای هوا ممکن است، فعل و انفعالاتی را روی اتصالات مسی ایجاد کند، مراقب باشید.
مواد شوینده و شیمیایی را در کنار لوله‌کشی گاز قرار ندهید. بر روی مواد شوینده، اسیدی و شیمیایی، برچسب بزنید.
دکوراسیون منزل گاهی موجب دردسر می‌شود، در استفاده از وسایل تزئینی ایمنی را در نظر بگیرید.
اگر در منزل خود شمع، چراغ‌های روشنایی نفتی یا هر وسیله قابل اشتعال دارید، روی شعله‌ها را بپوشانید تا آتش زبانه نکشد. شمع یا چراغ نفتی را جایی قرار دهید که فرزندتان یا حیوان خانگی‌تان به آن دسترسی نداشته باشد.
هنگامی که در اتاق حضور ندارید، شعله‌های روشن را خاموش کنید.
حتی‌الامکان، از سیم‌های سیار برای به برق زدن وسایل الکترونیکی، پرهیز کنید. سیم سیارها به‌راحتی می‌توانند باعث آتش‌سوزی شوند.
بعد از استفاده از هر وسیله برقی، آن را از برق بکشید.
بیشترین خطری که یک خانه را تهدید می‌کند، آتش‌سوزی است، بنابراین سنسورهای تشخیص دود را در چند نقطه از خانه‌تان نصب کنید. سیستم اطفای حریق هم می‌تواند کمک‌کننده باشد. به اضافه این که یک کپسول اطفای حریق هم در خانه داشته باشید.
اگر منزل شما در جایی قرار دارد که باران زیاد می‌بارد و رعد و برق هم زیاد اتفاق می‌افتد، یک سیستم حفاظت از رعد و برق در خانه نصب کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها