پس از گذشت چند روز، معلوم شده که ایران در روز مسابقه با عراق حتی سرمربی هم نداشته است

کابوس بلژیکی

اتفاقی که روایت می‌شود قبل از بازی ایران و عراق رخ داده است.
کد خبر: ۱۲۳۹۴۳۹

مارک ویلموتس قراردادش را با تیم ملی ایران فسخ کرد و گفت: «من دیگر از این لحظه سرمربی ایران نیستم.» فدراسیون فوتبال اما در ایمیلی به این مربی اعلام کرد بازی با عراق حساسیت زیادی برای فوتبال ایران دارد، بنابراین بهتر است برگردد و برای این بازی روی نیمکت تیم ملی بنشیند. ویلموتس تاکید داشت طبق قرارداد، چون پولش را دریافت نکرده می‌تواند یکطرفه فسخ کند. به همین خاطر بود که همراه با وکلای خود قرارداد را فسخ کرد. بعد از بازگشت این مربی به ایران و حضور در تمرین، او به مسؤولان فدراسیون پیام داد: «فقط چون نمی‌خواهم قبل از بازی ایران و عراق در تیم ملی هرج و مرج شود، روی نیمکت می‌نشیم وگرنه من دیگر سرمربی تیم ملی نیستم.» در واقع یکی از دلایلی که باعث شد ویلموتس بعد از بازی با عراق در ایران نماند به همین خاطر بود. او در حالی ایران را ترک کرد که قرارداد خود را با تیم ملی فسخ شده می‌دانست و مدام تاکید می‌کرد دیگر تعهدی ندارد. البته منتقدان ویلموتس می‌گویند او حتی در روزهایی هم که قرارداد داشت، تعهدی نسبت به تیم ملی احساس نمی‌کرد. طبق آمار به‌دست آمده از میزان حضور ویلموتس در ایران، او در هفت ماه همکاری خود با تیم ملی تنها سی روز در کشور حضور داشته است. فدراسیون فوتبال هم ترجیح داد در این سی روز بیشتر کارهای جانبی با او کند تا کارهای فوتبالی و برنامه ریزی برای تیم ملی. این مربی به صورت نمادین درخت می‌کاشت، در مراسم ختم‌ها حاضر می‌شد، ناگهان سر از سیرجان در می‌آورد، روز دربی در زمین ظاهر می‌شد و با بازیکنان دست می‌داد، به پل طبیعت می‌رفت و عکس می‌گرفت و خلاصه هر تصویری از او منتشر می‌شد الا تصویری که نشان دهد در کمپ تیم ملی نشسته و دارد کار می‌کند! ویلموتس که کاملا فهمیده بود در ایران چه خبر است، وقتی نتوانست به دلیل تحریم‌ها دستمزدش را بگیرد تصمیم گرفت تا استعفای خود را اعلام کند و نکته اینجاست که حالا قصد کرده از ایران به فیفا شکایت کند! این مربی و وکلایش فدراسیون فوتبال را تهدید کرده اند همه چیز به نفع آنهاست بنابراین بهتر است غرامت پایان همکاری را بدهند. بعضی منابع خبری اعلام کرده اند این غرامت یک میلیون دلار است. پولی که پرداخت آن در شرایط فعلی می‌تواند کمر فدراسیون فوتبال را بشکند. هر چه هست ویلموتس خود را دیگر سرمربی ایران نمی‌داند و قصد دارد از کانال وکلای خود اقدامات لازم را انجام دهد. جلسه بعدی فدراسیون فوتبال با او هم تنها و تنها بر سر پرداخت غرامت خواهد بود. نکته اینجاست که فدراسیون هم تا بعد از بازی عراق کلا از پروازی بودن این مربی رضایت داشت و لام تا کام سخن نمی‌گفت و ایراد نمی‌گرفت، بنابراین همه چیز به نفع ویلموتس است. وزارت ورزش هم به فدراسیون تاکید کرده با توجه به این شرایط بهتر است راهکاری برای حل مشکل پیدا کنند تا یک شکایت دیگر در فیفا مطرح نشود.
در این بین مسؤولان فدراسیون فوتبال هم درست و حسابی جواب نمی‌دهد و معمولا از کلیات حرف می‌زنند. مثلا روز گذشته امیر‌مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون گفت: «قبل از بازی با عراق او تقاضای فسخ قرارداد را داد و در این زمینه اشاره داشت که به دلیل عدم‌پرداخت مطالبات در دو ماه گذشته مایل به پایان همکاری است، اما فدراسیون با تمهیداتی این پرداخت را انجام داد.» او درباره جلسه بعدی با ویلموتس گفت: «در این جلسه در امتداد مکاتبات صورت گرفته بین ویلموتس و فدراسیون فوتبال در هفته‌های گذشته و به‌ویژه بعد از بازی با عراق، مباحثی به صورت شفاهی و قطعی مطرح می‌شود و تا هفته آینده اطلاع‌رسانی دقیق خواهیم داشت. چون فرآیند در حال انجام است اجازه بدهید من در این زمینه موضع رسمی نگیرم اما حتما در این زمینه با روشن شدن مباحث اطلاع رسانی خواهیم کرد.» او درباه خواسته فدراسیون از ویلموتس گفت: «چیزی که فدراسیون فوتبال انجام می‌دهد براساس حضور قطعی ایشان است و حتما تا پایان بازی‌های تیم ملی در خرداد سال آینده آقای ویلموتس باید در کشورمان حضور داشته باشند تا برنامه‌های خودشان را پیش ببرند، اما در ماه‌های اخیر این مربی زمان کمتری از قراردادش را در ایران گذرانده است.»
فدراسیون فوتبال در عین حال درباره وضعیت مذاکره با برانکو هم توضیح خاصی نمی‌دهد. حال آن‌که روز گذشته بار دیگر منابع خبری تایید کردند توافق با برانکو قطعی بوده و به محض فسخ رسمی قرارداد ویلموتس به عنوان سرمربی جدید ایران معرفی خواهد‌شد.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها