امدادگران، 2 بیمار گرفتار در برف را از ارتفاعات بند‌پی نجات دادند

عملیات در کولاک

امدادگران هلال احمر در عملیاتی نفسگیر در برف و بوران، کودک 11‌ماهه و مرد میانسال را از خطر مرگ نجات دادند.
کد خبر: ۱۲۳۹۴۱۰

به گزارش خبرنگار جام‌جم، در آخرین روزهای هفته گذشته چند خانواده که در ارتفاعات بندپی گرفتار برف و کولاک شده بودند، در تماس با فرمانداری بابل درخواست کمک کردند. پس از این تماس امدادگران پایگاه بندپی هلال احمر راهی منطقه شدند و با بولدزر سعی کردند مسیر را بازگشایی و افراد گرفتار در برف را نجات دهند.
عملیات ادامه داشت، اما پاره شدن زنجیر بولدزر امدادگران را با مشکل رو‌به‌رو کردند. در همین حین به امدادگران خبر رسید، دو نفر از گرفتاران در برف که دختر بچه‌ای و مرد میانسالی بودند، به علت بیماری در وضعیت وخیمی به سر می‌برند و باید هرچه سریع‌تر به بیمارستان منتقل شوند.
با توجه به وضعیت بیماران قرار شد یک بالگرد به منطقه اعزام شود و آنها را به پایگاه هلال احمر منتقل کنند.
داوود لشکری، از امدادگران هلال احمر در این عملیات می‌گوید: افراد گرفتار در برف، برای چرای دام به آن منطقه رفته بودند، اما دیر به پایین آمده و در برف گرفتار شده بودند. در ابتدا امدادگران پایگاه بندپی تلاش برای نجات این افراد را آغاز کردند، اما به خاطر وخامت حال دو نفر از آنها از ما درخواست شد به صورت هوایی راهی ارتفاعات شویم. از پایگاه رینه به سمت بندپی حرکت کردیم و بالگرد هم از ساری راهی آنجا شد. در میانه راه با تصادفی رو به رو شدیم که فردی در خودرو گرفتار شده بود. نیم ساعتی آنجا عملیات انجام دادیم و این مصدوم را از داخل خودرو نجات دادیم و بعد به سمت بندپی رفتیم. روز یکشنبه با بالگرد به منطقه اعزام شدیم، به علت برف شدید و کولاک، بالگرد امکان فرود نداشت و به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا حدی که امکان دارد بالگرد به زمین نزدیک شود و بعد ما از طریق طناب پایین برویم و مصدومان را به بالگرد منتقل کنیم.
به ما اعلام شده بود، یکی از بیماران، دختر بچه‌ای است که بعد از ورود به پناهگاه متوجه شدیم او دختری 11 ماهه است که انتقالش به بالگرد سخت بود. به همین خاطر او را بعد از قرار دادن در سفره نجات کیسه‌ای قرار داده و همراه مادرش به بالگرد منتقل کردیم.
لشکری ادامه می‌دهد: سپس سراغ مرد 60 ساله رفتیم که دچار حمله قلبی شده بود. او با دیدن بالگرد و بارش برف از سوار شدن به آن خودداری کرد و به پناهگاهش برگشت، اما در آنجا بیهوش شد. او را بر روی برانکارد بسته و داخل بالگرد منتقل کردیم. بعد هم به پایگاه هلال احمر بازگشته و آنها به مرکز درمانی منتقل شدند.

محمد غمخوار

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها