تجمع و راهپیمایی دیروز مردم تهران و اجتماعاتی که در روزهای اخیر در سایر نقاط کشور در محکومیت اغتشاشات برگزار شد از جهات مختلف قابل بررسی است.
کد خبر: ۱۲۳۹۱۲۸

مردم با چنین اجتماعاتی تاکید کردند که اگر اعتراضی هست باید در فضایی آرام بیان شود و در چنین شرایطی که امکان همدلی در این‌گونه مراسم فراهم است باید سعی کنیم فضای تعاملات کشور در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی را آرام نگه داریم. وجود چنین آرامشی می‌تواند موجب رشد در حوزه‌های فکری، اقتصادی و صنعتی در جامعه شود.
از سوی دیگر باید بر این نکته تاکید کرد که برخی تندی‌ها در ارتباط با تبادل دیدگاه‌ها و نظرات، تاثیرات سوء در جامعه می‌گذارد و باعث می‌شود که دشمن از این فضا سوءاستفاده کند. ما هر چه تلاش کنیم که تعاملات سیاسی سازنده‌تر و منطقی‌تر باشد طبیعتا کمک بیشتری به رشد جامعه می‌کنیم.
به نظر می‌رسد حضور خانواده‌ها در چنین موقعیت‌هایی کمک فراوانی به آرام کردن فضا در جامعه می‌کند و در چنین شرایطی، بهتر می‌توان مسائل را حل و فصل کرد.
در کنار همه اینها باید امیدوار بود رشد یافتگی، سرمشق گروه‌های پیشرو در جامعه باشد. گروه‌هایی وجود دارند که معتقدند در موضوعات مختلف از جامعه جلوتر هستند و ادعای فرهیختگی دارند اما با دیدن چنین راهپیمایی‌ها و حضوری از سوی اقشار مختلف جامعه باید گفت که ادعای این گروه‌ها توهمی بیش نیست. در همین زمینه می‌شود به بیانیه‌ای که از سوی 77 نفر از اصلاح‌طلبان در روزهای اخیر منتشر شد اشاره کرد. بیانیه‌ای که خشونت و جنگ‌طلبی در آن موج می‌زد. این در حالی است که واقعا اگر کسی به فکر حل مشکلات باشد باید بداند در شرایط کنونی امروز ما اصلا نیازی به این خشونت‌طلبی‌ها و فرصت‌طلبی‌ها نیست و حضور در جامعه حکایت از وجود آرامش در بین مردم دارد.

عباس سلیمی‌نمین

کارشناس مسائل سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها