تیم فوتبال الهلال عربستان با پیروزی در بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا، به دومین تیم پر افتخار قاره کهن تبدیل شد. شاگردان لوچسکو در بازی رفت در ریاض با یک گل حریف ژاپنی را شکست داده بودند، در بازی روز گذشته از همان ابتدا عالی ظاهر شدند و در نهایت هم بازی را به سود خود به پایان بردند. آنها طی نیمه اول تیم برتر میدان بودند و فقط یک بار دروازه‌شان توسط کوروکی مهاجم اوراواردز تهدید شد که این موقعیت هم با دخالت به موقع سلمان فرج از دست رفت.
کد خبر: ۱۲۳۹۰۴۲

دو تیم در نیمه اول با تساوی بدون گل به کار خود خاتمه دادند ولی در نیمه دوم هم با وجود حمایت همه جانبه‌ای که ژاپنی‌ها از تیم خود در ورزشگاه سایتاما به عمل آورده و ورزشگاه را قرمزپوش کرده بودند، این تیم مهمان بود که به نمایش بهتر خود ادامه داد و موقعیت‌های گل بیشتری ایجاد کرد. در نهایت هم این فرصت‌های گلزنی در دقیقه 84 با ضربه سالم الدوساری که روی یک ضدحمله و کار ترکیبی به دست آمد از حریف پیش افتاد.
در ادامه هم این شاگردان لوچسکو بودند که بازی را در اختیار داشتند و تعویض‌های تسویوشی اوتسوکی هم نتوانست روند تیمش را عوض کند تا در وقت‌های اضافی بار دیگر تیم مهمان این بار توسط گومیس گلزنی کند و کسب سومین قهرمانی آسیا را برای الهلال تضمین کند. این قهرمانی از این جهت نیز حائز اهمیت بود که حالا الهلال همراه پوهانگ از کره جنوبی تنها تیم‌هایی به شمار می‌روند که سه قهرمانی آسیا را در کارنامه دارند. ضمن این‌که لوچسکو که همین چند ماه پیش و از مرحله یک‌هشتم نهایی به عنوان سرمربی الهلال انتخاب شده بود، توانست به هفت سال قهرمانی پیاپی تیم‌های شرقی خاتمه دهد و تیمش را پس از این‌که دو سال پیاپی ژاپنی‌ها قهرمان شدند، به عنوان قهرمان جدید قاره معرفی کند. آخرین قهرمانی یک تیم از غرب آسیا مربوط به سال 2011 است که السد قطر قهرمان آن سال شد.
از سوی دیگر، با قهرمانی الهلال در لیگ قهرمانان آسیا، تکلیف هفت تیم حاضر در جام جهانی باشگاه‌ها نیز روشن شد؛ السد و الهلال نمایندگان آسیا خواهند بود. در پایان این بازی، بافاتیمبی گومیس به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت انتخاب شد. او در بازی فینال نیز گلزنی کرد و با زدن 11 گل در این مسابقات، کفش طلا را هم به دست آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها