روزنامه‌نگاری یعنی زندگی در فردا. باور بفرمایید ما امروز در فردا زندگی می‌کنیم؛ همین ستون وقتی نوشته می‌شد دیروز بود و حالا یعنی فردای دیروز شما که دارید آن را می‌خوانید. باشد... قبول که کمی پیچیده شد اما قرار نیست حرف فلسفی بزنیم؛ ماجرا فقط این است با آن‌که ما هر روز برای فردا برنامه‌ریزی می‌کنیم اما هیچ چیز در یک روزنامه پویا قابل پیش‌بینی نیست.
کد خبر: ۱۲۳۸۶۱۶

اگر یک روز جمعه، در یک پاییز، سرد و ملال‌انگیز و پرنخوت وارد تحریریه روزنامه بشوی در حالی که همه مطالبت را از قبل آماده کرده‌ای، باز هم ممکن است همه برنامه‌هایت به شکل هیجان‌انگیزی
به‌هم بریزد.
و جمعه ما در صفحات فرهنگی روزنامه جام‌جم با شگفتانه ویژه‌ای همراه بود؛ ویدئویی که از پشت صحنه یک برنامه استعدادیابی در شبکه ام‌بی‌سی پرشیا دست به دست می‌شد و یکی از بازیگران ایرانی را در کنار خواننده‌های آن‌سوی آبی نشان می‌داد. چنین شد که دبیر صفحات فرهنگی هرچه را برای این چهار صفحه رشته بود، پنبه کرد و طرحی نو در انداخت که شد این:
جزئیات اتفاقات دیروز و ویدئوی منتشرشده در کانال‌های خبری مبنی بر حضور مهناز افشار در برنامه استعدادیابی ام‌بی‌سی پرشیا، ایده و دستمایه‌ای شد برای محمدصادق علیزاده که سراغ رسانه‌های سعودی برود و درباره فعالیت این رسانه در حوزه فرهنگ و هنر و سرگرمی بنویسد. ارتباط رسانه‌های سعودی با سرگرمی و ویدئوی مهناز افشار و مابقی ماجرا را از زاویه نگاه علیزاده در صفحه 12 بخوانید.
اگر همین طور از صفحه به اول بیاییم، نوبت صفحه 11 می‌رسد که درباره اوضاع گیشه است در روزهای سرد و کرخت پاییزی که هیچ سالی رونقی نداشته و امسال بدتر از سال‌های دیگر. علی رستگار که احوالات خودش دست‌کمی از اوضاع سینمای این روزهای ما ندارد، نگاهی کرده به وضعیت گیشه که در بلبشوی این روزهای سرد به پت پت افتاده.
صفحه 10 را بار دیگر به کتاب اختصاص داده‌ایم؛ اگر ساکن تهران یا شهرهای بزرگ باشید حتما کتابفروشی‌های مترو را دیده‌اید. این کتابفروشی‌ها زمانی برای حمایت از ناشران و ترویج کتابخوانی راه‌اندازی شده بودند اما حالا به جایی برای عرضه کتاب‌های بی‌کیفیت و حتی قاچاق بدل شده‌اند. آذر مهاجر اهمیت ساماندهی به این کتابفروشی‌ها را در گزارشش مد نظر قرار داده است.
و در آخر ببینید و بخوانید که صابرخان محمدی چه کرده برای درویش‌خان که از نامدارترین موسیقیدان‌های ایران است؛ کسی که از همکاری او و ملک‌الشعرای بهار به عنوان آهنگساز و شاعر، دو تصنیف ماندگار «بهار دلکش» و «ز من نگارم» به یادگار مانده ولی بهانه محمدی برای نوشتن از درویش‌خان، خودروی فورد بوده و تصادفی که منجر به مرگ این هنرمند نامدار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها