باند کلاهبرداران چگونه از داخل زندان، حساب 20نفر را خالی کرد؟

نخ‌نمای پر سود!

شگردشان نخ‌نما شده اما طمع جایزه باعث می‌شود طعمه‌هایشان تمام هشدارهایی را که شنیده‌اند، فراموش کرده و دو دستی پول‌های خود را به آنها تقدیم کنند. مجرمانی مودب، خوش برخورد که رد تماس‌های آنها به یک جا ختم می‌شود؛ زندان. هفته گذشته پلیس آگاهی استان البرز اعضای باندی را شناسایی کردند که به این شیوه سر 20 نفر کلاه گذاشته بودند.
کد خبر: ۱۲۳۸۲۶۷

سرکرده‌های این باند، مجرمانی بودند که از داخل زندان طعمه‌های خود را تلکه می‌کردند.
کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز پس از طرح شکایت‌های مشابه درباره کلاهبرداری کارت به کارت تحقیقات در این باره را آغاز کردند. تحقیقات از شاکیان نشان داد، مردی مودب با آنها تماس گرفته و مدعی شده که آنها به خاطر خوش حسابی در پرداخت قبض تلفن همراه برنده جایزه سفر به عتبات عالیات شده‌اند.
کلاهبرداران به بهانه واریز هزینه سفر طعمه را پای عابربانک کشانده و او را مجبور می‌کردند که گزینه انگلیسی را انتخاب کنند. بعد هم از طعمه می‌خواستند کد‌هایی مانند 29999999 را وارد کرده تا جایزه را دریافت کنند. مالباختگان ساده لوح هم پس از وارد کردن کد، از بانک پیامکی دریافت می‌کردند که نشان می‌داد، به میزان کد وارد شده پول از حسابشان برداشت شده است.
با ردیابی تراکنش‌های بانکی، ماموران به مردی رسیدند که تمام پول‌ها به حساب او واریز شده بود. آدرس‌هایی که او برای افتتاح حساب به بانک‌ها داده بود، بررسی و مشخص شد که تمام آدرس‌ها جعلی است. تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا این‌که کارآگاهان رد او را در یکی از استان‌های غربی کشور به‌دست آوردند. هفته گذشته زمانی که متهم برای افتتاح حساب‌های جدید به کرج آمده بود در یک مسافرخانه شناسایی و دستگیر شد.
به گفته رئیس پلیس آگاهی فتای استان البرز، متهم دارای سابقه کیفری است و تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی استان‌های تهران، قم، یزد، مرکزی، گیلان، سمنان، اصفهان و آذربایجان شرقی قرار دارد. مرد شیاد در زندان با همدستانش آشنا شده و پس از آزادی اقدام به افتتاح حساب کرده بود. او سپس شماره کارت‌ها را به دوستانش در داخل زندان اعلام می‌کرد و آنها با شکار طعمه‌ها، از مالباختگان اخاذی کرده و پول را به حساب او می‌ریختند.متهم سپس سهم خود را بر‌می‌داشت و بقیه را به دوستانش در زندان تحویل می‌داد.
سرهنگ نادربیگی با بیان این که متهم تاکنون از 20 نفر به میزان یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است، گفت: تاکنون پنج نفر از مالباختگان شناسایی شده و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.
وی در پایان هشدار داد: با توجه به افزایش این نوع کلاهبرداری‌ها باید شهروندان هوشیار بوده و به این گونه تماس‌ها مبنی بر برنده شدن در مسابقات مختلف و سفر به عتبات عالیات و تقاضای حضور جلوی دستگاه عابربانک پاسخ ندهند.برای واریز وجه به حساب افراد احتیاج به حضورشان در جلوی دستگاه عابربانک نیست و برای واریز وجه به حساب‌های مختلف داشتن شماره کارت کافی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها