تیم ملی ایران مقابل عراق هم مانند بحرین تن به شکست داد؛ این‌بار با نتیجه 2 بر یک. تیم ما در این بازی هم سردرگم، بی‌برنامه، از هم پاشیده و نامتمرکز بازی کرد. ما اگر در این دو بازی دو مساوی می‌گرفتیم، می‌توانستیم خود را در مرحله بعدی رقابتهای انتخابی جام جهانی ببینیم؛ اما حالا اوضاع به شدت تیره و تار شده است.
کد خبر: ۱۲۳۷۳۹۱

مقایسه دو تعویض مربیان ایران و عراق نشان می‌دهد که چگونه در دقایق 92 گل برتری حریف وارد دروازه بیرانوند شده است.
علاء عباس در شرایطی با ضربه سر گل برتری عراق را به ثمر رساند که او در دقیقه 76 جایگزین مهند علی زننده گل اول سبزپوشان شده بود. عباس که از قد و قامت خوبی برخوردار است از سوی کاتانچ سرمربی عراق به زمین فرستاده شد تا بتواند با ضربات سر خاص خود خطرناک ظاهر شود. از این رو با حضور عباس در زمین، عراقی‌ها رو به بازی مستقیم آوردند و ارسال‌های زیادی روی دروازه انجام دادند که روی یکی از همین ارسال‌ها نیز به گل رسیدند.
نکته قابل توجه، مقایسه این تعویض کاتانچ سرمربی عراق با تعویض هجومی مارک ویلموتس بود. او در دقیقه 62 وحید امیری را جایگزین مهدی طارمی کرد و در اواخر بازی هم سردار آزمون را بیرون کشید تا کاوه رضایی بازی کند؛ اما دو تعویض هجومی ما اصلا به چشم نیامدند (درست مانند دیگر بازیکنان‌مان در این بازی) چون اصلا برنامه‌ای برای آنها تعریف نشده بود.
به عبارت بهتر جنگ برنامه‌های تاکتیکی و جنگ تعویض‌ها هر دو به سود کاتانچ به پایان رسید و ویلموتس در آخر دست‌های خود را به نشانه باخت بالا برد.
ویلموتس: باید 12 امتیاز بگیریم
مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی ایران در پایان بازی با عراق گفت: ۱۵ دقیقه سخت را در ابتدای بازی داشتیم. سپس گل خوردیم و در ادامه بازی را به دست گرفتیم و کنترل کردیم. اما در نیمه دوم اشتباهاتی مرتکب شدیم و ده‌نفره هم شدیم. این شکست ما را ناگزیر می‌کند در بازی‌های بعدی ۱۲ امتیاز از ۱۲ امتیاز ممکن را بگیریم تا به مرحله بعد صعود کنیم. ما همه تلاش مان را برای بازی‌های خانگی و همچنین مسابقه خارج از خانه در برابر کامبوج می‌کنیم. ما در دو بازی با بحرین و عراق بدشانس بودیم و باختیم. ۳۰ سال است در فوتبال هستم. هیچ وقت یک نفر را نباید مقصر شکست قلمداد کرد. همه ما در این شکست مقصریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها