بخندم یا بگریم؟

دیروز حال و هوای جوکری داشتیم! حداقل بعضی از ما، بهتر است جمع نبندیم. بعضی از شما عزیزان هم احتمالا. نه فقط دیروز بلکه در این چند وقت حال و روز خوبی نداشتیم و نداریم. به هرحال همیشه مسائل و مشکلات مختلفی وجود دارد که حال آدم را بد می‌کند و روز و شب و زندگی‌اش را خراب و ناخوش.
کد خبر: ۱۲۳۶۹۹۴

می‌دانیم که باید صبور باشیم و تحمل کنیم و به مشکلات لبخند بزنیم و امیدوارانه منتظر فردای بهتر باشیم، اما گاهی هم نمی‌شود که نمی‌شود و لبخند روی لب می‌ماسد و حتی در شکل بدش تبدیل به لبخند و خنده‌ای جوکری می‌شود! فکر بد و غیرمجاز نکنید، جوکر قصه‌های مصور و البته سینمایی را می‌گویم. به هرحال این روزها به دلیل اکران جهانی و موفق فیلم سینمایی جوکر به کارگردانی تاد فیلیپس و بازی درخشان و همدلی برانگیز یواکین فینیکس، بحث این قهرمان یا ضدقهرمان داستانی و سینمایی داغ است و هرکس که احساس می‌کند، مورد جفای زندگی و جامعه قرار گرفته می‌تواند دست کم در خیال و در خلوت و کاملا بی‌خطر، لبخند جوکری بزند و عقده‌های فروخورده‌اش را خالی کند. بنابراین تا به قول سینمایی این فیلم را اسپویل نکردیم و قصه‌اش را تمام و کمال برملا نکردیم، به هر طریقی شده، به تماشای جوکر سینمایی بنشینید و اگر دلتان از شرایط جامعه و مشکلات زندگی گرفته، با این شخصیت همذات‌پنداری کنید. فقط جان هرکس که دوست دارید این همذات پنداری را به آنارشی و هنجارشکنی در کوچه و خیابان و مکان‌های عمومی نکشانید و جسارتا برای تفاوت سینما و زندگی، احترام قائل باشید! بگذریم و ببینیم زیر سایه همین لبخند زهرتر از زهر این شخصیت سینمایی، چگونه دوستان و همکاران فرهنگی به هر روی، دل و دماغشان را تقویت کردند و چه مطالبی را تدارک دیدند؛ شمایی که آرزو می‌کنیم همیشه و واقعا از ته دل بخندید و نه به تلخی.
محمدصادق علیزاده، دبیر همه فن حریف گروه در همین صفحه رفته سراغ آلبوم موسیقی «افسانه چشم‌هایت» به خوانندگی مشترک همایون شجریان و علیرضا قربانی. مجموعه‌ای که علاقه‌مندان موسیقی، پنج سال منتظر آن بودند، اما نه تنها به این انتظار پاسخ داده نشده، کلی حاشیه داشته است.
صابر محمدی، خبرنگار کاردرست ما در صفحه 10 هم گزارشی خواندنی تدارک دیده درباره پراید! بله، او خبر توقف تولید این ماشین را که قرار است از مرداد سال بعد اجرایی شود را گرفته و به خاک فرهنگی کشانده و به این خودرو در شعر طنز فارسی پرداخته است.
همکار سینمایی ما هم در صفحه 11 سراغ یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاران این چند سال اخیر سینمای ایران رفته؛ یعنی محمدصادق رنجکشان که این روزها در حال تولید سه فیلم تازه است و سهم مهمی در جشنواره فیلم فجر امسال خواهد داشت.
محمدرضا کائینی، پژوهشگر نیز در صفحه 12 با بدرالسادات طباطبایی، دختر کوچک آیت‌ا... طباطبایی مصاحبه کرده است، آن هم در شرایطی که مصاحبه‌شونده اهل گفت‌وگو نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها