شهید ابو‌العطا که بود

یار دیرین مقاومت

رژیم تروریستی اشغالگر قدس دیروز برگ دیگری از جنایت‌های خود را رو کرد و با هدف قرار دادن منزل ابو‌العطا، فرمانده ارشد گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی با موشک، وی را به شهادت رساند، همسرش هم در این حمله به شهادت رسید و فرزندانش زخمی شدند.
کد خبر: ۱۲۳۶۹۴۰

بهاء سلیم ابو‌العطا، فرمانده گردان‌های القدس در منطقه شمالی بود و در فهرست افراد تحت پیگرد رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از مطرح‌ترین این افراد نه تنها در سطح نوار غزه بلکه در سطح تمام منطقه قرار داشت.
وی در محله الشجاعیه در تاریخ 25/11/1977 در یک خانواده اصیل و مبارز به دنیا آمد. ابوسلیم در مدارس الشجاعیه تحصیل کرد و آنگاه در دانشگاه در رشته علوم اجتماعی فارغ‌التحصیل شد.
وی متاهل و پدر پنج فرزند به نام‌های سلیم 19 ساله، محمد 18 ساله، اسماعیل 15 ساله، فاطمه 14ساله و لیان ده ساله بود. ابو‌العطا همواره به وظیفه خود در قبال دین و وطن پایبند و بخشندگی و کریم بودن از ویژگی‌های اخلاقی وی بود، نسبت به پدر و مادرش مهربان بود و به آنها نیکی می‌کرد، عاشق جهاد و مقاومت بود. شهید ابوسلیم از ابتدای سال 1990 به صفوف جنبش جهاد اسلامی پیوست و فعالیت تشکیلاتی و سازمانی را طی کرد تا این‌که به عنوان فرمانده منطقه شمالی گردان‌های القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین انتخاب شد.
وی فرماندهی چند نبرد با رژیم صهیونیستی را در نوار غزه به‌عهده داشت، بهترین فرمانده و بهترین هدایتگر رزمندگان به شمار می‌رفت. وی سه بار در معرض ترور قرار گرفته بود که آخرین آن در سال 2014 در جریان جنگ رژیم صهیونیستی بود.
ابوالعطا چند بار هم در پی فعالیت‌های نظامی‌اش در گردان‌های القدس توسط دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان بازداشت شده بود.
روایت روزنامه‌های صهیونیستی درباره ابوالعطا
روزنامه عربی ۲۱ در گزارشی در این باره نوشت: اخیرا در گزارش‌ها و تحلیل‌های صهیونیستی نام بها ابوالعطا زیاد برده می‌شد و برخی از این گزارش حامل تهدید برای ترور وی و هشدارهای جهاد اسلامی در این باره بود.
به گزارش قدس‌آنلاین، در این گزارش آمده بود، بها ابوالعطا از فرماندهان ارشد نظامی در نوار غزه است. مقامات نظامی صهیونیستی گفته بودند: «او در برنامه‌ریزی حملات علیه این رژیم مشارکت دارد، بر ساخت اسلحه، بهبود توانایی شلیک موشک دوربرد نظارت می‌کند و اطلاعات نظامی این رژیم به او مانند یک عنصر تنش نگاه می‌کند».
جروزالم پست در ادامه ادعا کرده بود: در ارتش اسرائیل گفته می‌شد که ابوالعطا دستور شلیک راکت به سمت جنوب اسرائیل در آوریل گذشته را داده بود. کانال دوی رژیم صهیونیستی هم اعلام کرده بود، ابوالعطا همان کسی است که دستور شلیک به سمت شهرک‌های جنوبی (در مرز با غزه) را می‌دهد و آمریکا وی را در لیست تحریم قرار داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها