سرمربی، کادر فنی و بازیکنان استقلال از بی‌پولی شاکی هستند

فتحی در بحران!

امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال نتوانسته مدیریت درستی روی مسائل مالی داشته باشد. از سال گذشته استقلال درآمدهای کلانی داشت. به گفته اکثر کارشناسان و نزدیکان به باشگاه درآمد آبی‌ها چیزی حدود صد میلیارد تومان بود. استقلال فقط یک میلیون دلار بابت فروش اللهیار صیادمنش به ترکیه‌ای‌ها درآمد داشت.
کد خبر: ۱۲۳۶۲۵۸

فروش مجید حسینی هم سودی 600 هزار یورویی برای این باشگاه داشت. بماند که بابت انتقال تیام هم 350 هزار دلار درآمد داشتند. استقلال از لیگ قهرمانان هم درآمد کلانی داشت. حامی‌مالی این باشگاه هم اعلام کرد رقمی نزدیک به 60 میلیارد تومان به استقلال داده است .بنابراین درآمد باشگاه بسیار بالا بوده اما سیاست فتحی در خرید بازیکنان خارجی باعث شد بخش عمده‌ای از این پول از کف برود. اخیرا کامران منزوی، عضو هیات مدیره استقلال اعتراف کرد این باشگاه تنها 50 میلیارد تومان خرج شفر و پنج بازیکن خارجی فصل گذشته باشگاه استقلال کرد؛ خرج‌هایی که فقط و فقط درباره پاتوسی جواب داد. قرارداد شفر هم که از قبل امضا شده بود. در هر صورت با توجه به این درآمدها توقع بازیکنان این بود که باشگاه در پرداخت دستمزد آنها کوتاهی نکند.
در حال حاضر بحران مالی در استقلال اوج گرفته است. باشگاه از ابتدای فصل 20 درصد از رقم قرارداد بازیکنان را پرداخت کرد ولی آنها می‌گویند این پول به حساب طلب فصل قبل است و از بابت قرارداد امسال چیزی دریافت نکرده‌اند. اختلاف داخلی بین بازیکنان و فتحی بالا گرفته است و هر روز بازیکنان پیغام و پسغام‌هایی به مدیریت می‌دهند و می‌گویند در شرایطی که وضعیت درست نشود، اعتصاب خواهند کرد.
در این بین آندره‌آ استراماچونی، سرمربی استقلال هم به شدت بابت پرداخت نشدن دستمزد خود و دستیارانش شاکی است و دو هفته به باشگاه فرصت داده است. روز گذشته نشریه مساجروی ایتالیا نوشت اودینزه به‌دلیل نتایجی که امسال به دست آورده استراماچونی را جزو گزینه‌های خود قرار داده و در تلاش است تا این مربی را به خدمت بگیرد. البته مربی ایتالیایی در گفت‌وگویی که با خبرنگاران داشته تاکید کرده فعلا استعفا نخواهد داد. او گفت: «البته با وضعیت موجود نمی‌توانم به کارم زیاد ادامه دهم. دو هفته به باشگاه فرصت داده ام تا مشکلات مربوط به پرداخت حقوقم را حل کند.»
در حال حاضر هیات مدیره باشگاه نتوانسته منابع مورد نیاز مالی را تامین کند. نکته اینجاست که باشگاه بخشی از درآمدهای فصل پیش‌رو را هم قبلا پیشخور کرده و حامی مالی هم می‌گوید چرا باید به آنها پول پرداخت کند؟ اگر فتحی از سال گذشته روی دلارها و خرید بازیکنان خارجی مدیریت درستی می‌کرد حالا استقلال در خزانه خود پول زیادی داشت و می‌توانست در چشم به هم زدنی مشکلات را حل کند.
مدیریت باشگاه از سوی هواداران هم تحت فشار هستند. به هر حال استقلال نتایج خوبی به‌دست آورده و توقع آنها این است که تیم بتواند در آرامش به کارش ادامه دهد. به نظر می‌رسد ادامه این شرایط باعث خواهد شد استقلال با بحران بزرگی روبه‌رو شود؛ بحرانی که این بار فتحی را با مشکلات زیادی روبه‌رو کند.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها