احتمالا برایتان جالب باشد که بخواهید بدانید بر و بچه‌های فرهنگی موقع نوشتن گزارش و مقدمات مطالب صفحه، چه بحث‌هایی با هم سر میز دارند.
کد خبر: ۱۲۳۶۰۳۹

احتمالا چیزهایی از این قبیل به ذهن‌تان برسد که مثلا درگیری‌های عراق و لبنان و بارسلون و پاریس به کجا رسیده یا این‌که فلان کتاب آقای بهمان نویسنده که عامدانه با غلط‌های املایی منتشر شده و الان روی میز است چقدر ضعیف یا قوی است یا امثالهم! خب تا حدی این حدس‌ها درست است و تا حدی هم اشتباه. مثلا شاید جالب باشد بدانید که یکی از بحث‌های روز گذشته میز فرهنگی این بود که چکاندن لیمو داخل چای‌کار درستی هست یا نه؟!
درست از این جهت که حرارت و دمای بالا باعث از بین بردن ویتامین C لیمو و نارنگی و پرتقال و امثالهم می‌شود. خب بعد از بحث‌های متعدد، گروه به این نتیجه رسید که چکاندن لیمو درون چای، هیچ منفعتی برای سلامتی ندارد. خلاصه اگر طالب ویژگی‌های مفید لیمو هستید، آن را نه در داخل استکان و فنجان چای بلکه داخل لیوان آب بچکانید. خب تا دوستان سردبیری نیامده و دست و پای ما را جمع نکرده‎‌اند، درس سلامتی و دانش را تمام کنیم و برویم سر وقت سوژه‌های فرهنگی خودمان!
و اما بعد... استاد علی رستگار برایتان صفحه بسته باقلوا! استاد به مناسبت تولد مرحوم پیمان ابدی از معروف‌ترین بدلکاران ایرانی، صفحه 11 امروز را اختصاص داده به بحث بدلکاری و سراغ یکی از بدلکاران سینما رفته و مفصل با او به گفت‌وگو نشسته. حالا این را نگذارید به حساب نان قرض دادن ما ولی گفت‌وگوی بامزه و با نمکی از آب درآمده. شما را به خواندن این گفت‌وگو دعوت می‌کنیم تا بدانید پشت صحنه سکانس‌های درگیری و بزن بهادری که توی فیلم‌ها می‌بینید چه خبر است. اینها را که می‌خوانید تازه متوجه می‌شوید که چرا می‌گویند دو قشر پول خون‌شان را می‌گیرند: خلبان‌های نظامی و بدلکاران!
بحث حذف و اضافه‌هایی که در درس‌های ادبیات فارسی دانش‌آموزان شده هم این روزها حسابی گرد و خاک به‌پا کرده و حاشیه و حرف و حدیث به‌دنبال داشته. حالا صابر محمدی رفته سراغ این ماجرا و این دعواها را بررسی کرده. زینب مرتضایی‌فرد هم رفته با یک کارشناس این حوزه که هم روزنامه‌نگار است و هم ادبیاتی و هم سابقه تدریس ادبیات داشته و درباره این مساله حرف زده. ته قضیه هم این شده که آش آنجوری هم شور نشده که این روزها می‌گویند. این گزارش را هم می‌توانید در صفحه 12 بخوانید. تعطیلات خوبی داشته باشید؛ لیمو هم توی چای نچکانید! تا بعد!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها