طرز تهیه خوراک کلم

سریع و مقوی

برای همه پیش آمده که مواد لازم برای درست کردن یک غذای مفصل را دارند، اما خسته‌اند و حوصله‌ای برای پای گاز ایستادن ندارند. سوسیس و کالباس جزو پیشنهادات اولیه برای مواقعی است که نمی‌دانیم چه غذایی را می‌شود سریع درست کرد.
کد خبر: ۱۲۳۵۸۹۷

با توجه به ناسالم بودن آنها باید از برنامه غذایی‌مان کنار گذاشته شوند. امروز روش پخت یک غذای ده دقیقه‌ای و آسان را برایتان داریم. غذایی که زمان زیادی برای درست کردنش لازم نیست و علاوه بر این که مخصوص این فصل بوده، سالم و خوشمزه است. شاید نام خوراک کلم را شنیده باشید در این فصل که گل کلم به وفور یافت می‌شود می‌توان با آن غذای ده دقیقه‌ای خوش طعمی درست کرد.

موادلازم

پیاز خرد شده یک عدد
ذرت منجمد نصف فنجان
نخود فرنگی نصف فنجان
گل کلم 5 فنجان
تخم مرغ 2 عدد
سیر خرد شده 2 حبه
هویج 2 عدد
پیازچه ریز شده 2 عدد
روغن گیاهی به مقدار لازم
سس سویای بدون نمک 2 قاشق سوپخوری
کلم بروکلی یک فنجان و نیم
زنجبیل یک قاشق سوپخوری
روغن کنجد یک قاشق سوپخوری
فلفل سفید یک قاشق چایخوری

طرز تهیه

گل کلم را چرخ کنید تا جایی که به اندازه برنج ریز شود. سپس آن را کنار بگذارید و سراغ مواد دیگر بروید. در ظرفی دیگر سس سویا، روغن کنجد، زنجبیل و فلفل سفید را مخلوط کنید و کنار بگذارید. ظرفی دیگر را روی شعله گذاشته روغن گیاهی را در آن بریزید و بعد از داغ شدن روغن و
تخم مرغ را اضافه کنید. بعد از دو الی سه دقیقه که تخم‌مرغ سرخ شد شعله را خاموش کرده و نیمروی آماده شده را خرد کنید. در ظرفی دیگر سیر و پیاز را همراه روغن گیاهی تفت دهید و بعد از سرخ شدن و رنگ گرفتن، هویج، کلم بروکلی، ذرت و نخود فرنگی را اضافه کنند و خوب هم بزنید تا بپزد. این کار ممکن است سه الی چهار دقیقه طول بکشد. بعد گل کلم رنده شده، تخم مرغ نیمرو، پیازچه و مخلوط سس سویا را اضافه کنید. آن را به خوبی تفت دهید و بگذارید چند دقیقه‌ای حرارت ببینند. در صورت تمایل می‌توانید به آن کنجد اضافه و نوش جان کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها