در هفته نهم لیگ برتر همه چیز به کام استقلالی‌ها بود

آسمان آبی لیگ

اگر بازی تراکتور ـ استقلال نبود، رکورد کم‌گل‌ترین هفته لیگ برتر شکسته می‌شد. در هفته 25 دوره سیزدهم لیگ برتر تنها شش بار توپ از خط دروازه‌ها گذشت و اگر بازی تراکتور مقابل استقلال نبود، رکورد آن هفته شکسته می‌شد. در این هفته پارس مقابل سپاهان به تساوی یک ‌- یک رسید، ذوب‌آهن با نتیجه 2 بر صفر شاهین شهرداری بوشهر را شکست داد و استقلال هم در تبریز پیروزی 4 بر 2 مقابل تراکتور را ثبت کرد تا ده گل در این هفته ثبت شود. پنج بازی بدون روح هم در این هفته با تساوی بدون گل تمام شد تا میانگین ضعیف 25/1 گل در هر بازی نوشته شود.
کد خبر: ۱۲۳۵۶۱۶

بدون اشک رفت
رضا مهاجری بعد از شکست 4 بر صفر در هفته هفتم مقابل تراکتور مقابل چشمان تماشاگران نساجی اشک ریخت و از آنها عذرخواهی کرد. اما این شکست پرگل به برکناری مهاجری منجر نشد؛ چون هواداران نساجی از او خواستند بماند و تیم را درست کند، اما تساوی بدون گل این هفته مقابل صنعت نفت موجب شد همه از استعفای سرمربی نساجی حرف بزنند. مهاجری گفت از استعفا بدش می‌آید؛ اما چون دیگر چیزی برای اضافه کردن به نساجی ندارد از تیم جدا می‌شود.

چیپ و دیگر هیچ
اگر زمان به عقب برگردد، علی علیپور هرگز ضربه چیپ را برای پنالتی در آن دقیقه حساس انتخاب نمی‌کرد و شاید هرگز پشت توپ قرار نمی‌گرفت. هنوز مشخص نیست؛ چرا در دقیقه 86 چیپ زد و چرا لک وسط دروازه ایستاد.
گرچه بازی پرسپولیس ـ ماشین‌سازی صحنه جذاب و مهیج و دیدنی نداشت؛ اما دو اتفاق بزرگ در آن افتاد. فحاشی‌های زشت علیه رسول خطیبی و پنالتی چیپ علیپور که حواشی ویرانگر این دو اتفاق موجب شد کسی به بازی بی‌جان دو تیم توجهی نکند.

موتور دیاباته روشن شد
وقتی شیخ دیاباته را برای استقلال خریدند، کسی فکر نمی‌کرد او بتواند جای خالی مهاجمان گذشته را پر کند؛ اما او درست در مسابقه‌ای که استقلال به یک مهاجم ششدانگ نیاز داشت، خودش را نشان داد. هت‌تریک او استقلال را به برد رساند و نام او را در فوتبال ما برجسته کرد. این گل‌ها از این جهت مهم بود که او تا این بازی فرصت گلزنی پیدا نکرد.

امان از دفاع 3‌نفره
مصطفی دنیزلی که در میان هواداران تراکتور به مصطفی‌پاشا معروف شده،‌ در یکی از حساس‌ترین بازی‌های نیم‌فصل اول مقابل استقلال تن به شکست
4 بر 2 داد. او با برد در این مسابقه می‌توانست به صدر جدول برود؛ اما با اشتباهی بزرگ 3امتیاز را از دست داد. با نگاهی به ترکیب تراکتور متوجه اشتباه تاکتیکی دنیزلی می‌شویم. او در روزی که استقلال کاملا آماده ضدحمله‌های زهردار و خطرناک بود، دفاع خود را سه نفره چید تا امکان وقوع فاجعه را برای تیم خود فراهم کند.

این ایتالیایی محبوب
آندرا استراماچونی بعد از دربی از چشم هواداران استقلال افتاد و بحران‌های متعدد مدیریتی در استقلال هم اجازه نداد تیم نفس بکشد تا فاصله هواداران و تیم حفظ شود. اما کارشناسان می‌دانستند که این تیم از لحاظ فنی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و روز‌به‌روز بهتر می‌شود. اوج هنرنمایی تیم استراماچونی در تبریز بود که شکست یک بر صفر در حضور 70 هزار هوادار پرشور تبریزی را به برد 4 بر 2 تبدیل کرد. سرمربی ایتالیایی، بی‌تردید حالا محبوب‌ترین مرد در میان هواداران استقلال است.

تیم منتخب هفته، آبی شد!
در هفته‌ای که پنج مسابقه‌اش با تساوی بدون گل به پایان رسید، طبیعی است استقلال به دلیل برد بااهمیتش در تبریز، نماینده بیشتری در تیم منتخب هفته داشته باشد. تیم منتخب هفته نهم لیگ برتر فوتبال با انتخاب کارشناسان به این صورت معرفی شد:
دروازه‌بان: سوشا مکانی (نفت مسجدسلیمان)
مدافعان: محمد اهل‌شاخه‌(صنعت نفت‌ آبادان)، محمد طیبی(نفت مسجدسلیمان) و عزیز معبودی (ماشین‌سازی)
هافبک‌ها: علی کریمی (استقلال)، مگنو باتیستا و محمود شفیعی(پارس جنوبی‌جم)، قاسم حدادی‌فر (ذوب‌آهن)
مهاجمان: شیخ دیاباته و مهدی قائدی(استقلال) و ارسلان مطهری(ذوب‌آهن)

شاهکار استقلال
استقلالی‌ها برای رسیدن به اولین برد این فصل تا هفته ششم لیگ برتر و بازی با گل‌گهر صبر کردند؛ اما حتی در دربی که بازی را به حریف سنتی واگذار کردند، تیم برتر زمین بودند. استقلال حتی در بازی‌هایی که ناکام می‌ماند، فوتبال زیبایی بازی می‌کرد و این را همه احساس می‌کردند. بازی تراکتور -استقلال حتی اگر در هفته مساوی‌های یخ و بدون گل برگزار نمی‌شد، بهترین بازی هفته نام می‌گرفت چون همه چیز داشت؛ از گل تا صحنه‌های جذاب و کارهای تاکتیکی تیمی و حرکات انفرادی بازیکنان تکنیکی.
استقلال، گل بازی‌های هفته را در تبریز مقابل تراکتور برد و همین برد 4 بر 2 موجب شد میانگین گل در هفته قحطی‌زده از یک گل در هر بازی فراتر برود.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها