فیلم گرگم و گله می‌برم ساخته امیرهوشنگ معین در شصت و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و انیمیشن لایپزیگ آلمان به نمایش گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۱۲۳۵۳۶۵

به گزارش جام‌جم، این فیلم که از تولیدات سال 2018 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، در بخش مسابقه بین‌الملل فیلم‌های کوتاه این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و انیمیشن لایپزیگ، با دیگر فیلم‌های منتخب این گروه به رقابت می‌پردازد.
این جشنواره از معتبرترین جشنواره‌های مستند جهان است که مورد تائید آکادمی اسکار و بفتا نیز قرار دارد و از جشنواره‌های الف جهانی محسوب می‌شود.
جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و انیمیشن لایپزیگ سال 1955 تاسیس و از همان ابتدای برگزاری جشنواره، بخش جداگانه‌ای به فیلم انیمیشن اختصاص داده شد. بر همین اساس قرار است فیلم کوتاه 8 دقیقه‌ای گرگم و گله می‌برم، چهار نوبت در این جشنواره بین‌المللی به نمایش درآید.
در جشنواره امسال، ۳۱۰ فیلم از 63 کشور به نمایش درمی‌آیند، این در حالی است که
3000 فیلم مورد بررسی قرار گرفت و در پایان 161 فیلم برای نمایش در بخش مسابقه انتخاب شد.
به گفته رئیس جشنواره، گروه منتخب فیلم تلاش می‌کند با حفظ طیف گسترده‌ای از تنوع موضوعی، فیلم‌هایی با کیفیت انتخاب و در اختیار مخاطبان این جشنواره که از سراسر دنیا سفر می‌کنند، قرار دهد.
شصت و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و انیمیشن لایپزیگ از ۶ تا 12 آبان 1398 (28 اکتبر تا 3 نوامبر 2019) در کشور آلمان برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها