جزوه «حقیقت مرگ، جدایی از غیر» به همراه چکیده دروس اخلاق استاد محمدعلی جاودان به انتخاب حجت‌الاسلام مصطفی آژینی منتشر شد.
کد خبر: ۱۲۳۴۶۸۷

به گزارش خبرنگار جام‌جم، چند روز پیش بود که خبری تلخ در رسانه‌ها منتشر شد. زنده‌یاد حجت‌الاسلام مصطفی آژینی، از فعالان فرهنگی و طلاب حوزه علمیه مشکات در راه بازگشت از پیاده‌روی اربعین در سانحه تصادف به لقاءا... پیوست. حالا در آستانه هفتمین روز درگذشت این طلبه و فعال فرهنگی، جزوه‌ای که او با محوریت مرگ تهیه کرده بود به همت حوزه علمیه مشکات منتشر و عرضه شده است.
«حقیقت مرگ، جدایی از غیر» مقاله‌ای به همت مصطفی آژینی به سفارش مرکز تحقیقات رواسی برای کتاب درسی معاد و برای تدریس در حوزه علمیه مشکات است که برای نخستین بار منتشر شده است.
بخش دیگر این جزوه هم چکیده دروس اخلاق استاد جاودان، شامل تقریرات درس اخلاق این استاد برجسته اخلاق و مختصرسازی آن به انتخاب این طلبه و فعال فرهنگی است.
در بخشی از این جزوه می‌خوانیم: حقیقت مرگ، جدا شدن آن افعالی است که جزو انسان نیست. به طور کلی مرگ یعنی قطع شدن رابطه انسان با غیر خود؛ حالا این غیر می‌خواهد افراد دیگر باشند می‌خواهد افعالی باشند که او فکر می‌کرد جزء او هستند در حالی که آنها هم در حقیقت از اغیار بودند.
مرحوم حجت‌الاسلام مصطفی آژینی، فرزند محسن آژینی از فعالان رسانه‌ای و پیشکسوتان سیاسی در مسیر بازگشت از سفر اربعین حسینی بر اثر یک سانحه رانندگی دار فانی را وداع گفت و در قطعه ٢٣١ بهشت‌زهرا(س) به خاک سپرده شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها