گفت‌وگو با عوامل سریال پردیس که قرار است یک زندگی دانشجویی را روایت کند

دانشجوها در پردیس تلویزیون

پرداختن به مشکلات و دغدغه‌های دختران و پسران دانشجو دستمایه سریالی به نام «پردیس» شده که نخستین تجربه سریال‌سازی سعید نقدزاده هم محسوب می‌شود. این سریال روایتی از خوابگاه‌های دانشجویی است که در هر قسمت داستان‌های مختلفی را در قالب یک کمدی فانتزی بیان می‌کند. دانشجویان محور اصلی این سریال هستند و همه اتفاقات این سریال در یک مکان دانشجویی رقم می‌خورد. پیش از این شنیده شده بود که قرار است این مجموعه در ماه رمضان سال جاری روی آنتن برود که این اتفاق نیفتاد و همچنان در نوبت پخش است. یکی از نکات جالب این مجموعه اپیزودیک بودن آن است و این‌که هر قسمت قصه جداگانه‌ای دارد. آن هم در شرایطی که مدت‌هاست در تلویزیون مجموعه‌های آیتمی پخش نمی‌شود. این مجموعه در 52 قسمت تولید شده، اما هنوز زمان پخش دقیقی ندارد.
کد خبر: ۱۲۳۴۶۴۳

«پردیس» بی‌شباهت به «روزگار جوانی» نیست
سعید نقدزاده، کارگردان این مجموعه در گفت‌وگو با جام‌جم درباره این سریال بیان کرد: فصل نخست این سریال در 52 قسمت تولید شده و هنوز برنامه‌ای برای فصل دوم نداریم. به تعبیری منتظریم تا فصل نخست سریال روی آنتن برود و بازتاب آن را ببینیم و بعد برای ادامه آن تصمیم بگیریم. وی با توجه به داستان مجموعه که بی‌شباهت به سریال‌های «روزگار جوانی» و «دختران» نیست، در این باره توضیح داد: نمی‌توانم بگویم به آن سریال‌ها که نام بردید کاملا شباهت دارد. به این دلیل که پردیس به صورت آیتمی است که هر قسمت، داستان مجزایی دارد. اما خب می‌توانم بگویم بی‌شباهت هم نیست. نقدزاده در پاسخ به این سوال که این متن چه ویژگی‌ای داشت که به عنوان نخستین تجربه سریال سازی به سراغش رفت هم گفت: قصه سریال درباره جوان‌هاست و خودمان هم به نوعی هنوز جوان هستیم و از این نظر برای من جالب بود و دوست داشتم این سریال را بسازم. از آنجا که قصه درباره دانشجوهاست، دیدم می‌تواند حرف‌هایی که در این سریال زده می‌شود، حرف ما و خیلی از دانشجوها باشد. به همین دلیل به نظرم موضوع جذابی داشت و من را ترغیب به ساخت این سریال کرد. البته پیش از این تجربه فیلمسازی داشتم، اما «پردیس» نخستین سریالی است که ساخته‌ام. این کارگردان درباره انتخاب بازیگران اصلی سریال هم توضیح داد: با توجه به داستان و شخصیت‌های سریال که هر کدام دانشجوی یک شهرستان هستند، به دنبال بازیگرانی بودم که با توجه به اصالتی که دارند بتوانند با گویش خود بازی کنند تا سریال درگیر حاشیه نشود. به همین دلیل بازیگرانی انتخاب شدند که هرکدام بر مبنای اصالت خود در این سریال با گویش‌های مختلف صحبت می‌کنند. به عنوان مثال سلمان فرخنده ‌شیرازی است و در این سریال هم نقش شیرازی بازی می‌کند یا مهدی فریده ‌شمالی و فریبا طالبی مشهدی است. همین طور سایر بازیگران این سریال هر کدام اصالتا اهل هر شهری که هستند، در این سریال نقش جوان همان شهر را بازی می‌کنند. ضمن این‌که ترکیب این بازیگران کار چندان راحتی نبود و تلاش گروه کارگردانی باعث شد تا کار به نتیجه برسد.

رفاقت، دلیل حضورم در سریال شد
سلمان فرخنده، بازیگر و نویسنده سریال «مینو» یکی از بازیگران اصلی این سریال است که در گفت‌وگو با جام‌جم در خصوص نقشی که در پردیس بازی می‌کند گفت: من در این سریال نقش یکی از دانشجوها را بازی می‌کنم که اهل شیراز است. چون هرکدام از شخصیت‌های این مجموعه از یک شهر آمده و در کنار هم جمع شده‌اند. البته نقشی که من بازی می‌کنم از بقیه دانشجوها بزرگ‌تر است.
وی ادامه داد: رفاقت با سعید نقدزاده دلیل اصلی حضور من در این سریال بود. من هم فقط چهار قسمت اول فیلمنامه را خوانده بودم. امیدوارم نتیجه کار خوب باشد. چون بچه‌ها خیلی برای این کار زحمت کشیدند. کارگردان هم تلاش خود را کرد تا خروجی خوبی داشته باشد. البته آیتم‌ها ده دقیقه‌ای بوده و زمان هر آیتم کوتاه است. با این حال فکر می‌کنم کار خوبی شده باشد.
فرخنده در پایان هم درباره حضورش در فصل دوم این مجموعه عنوان کرد: فکر نمی‌کنم در فصل دوم حضور داشته باشم. اساسا فکر هم نمی‌کنم برنامه‌ای برای فصل دوم هم داشته باشند. ضمن این‌که من هم بازیگر این سبک کار کردن نیستم. پیش از این هم گفتم که دلیل اصلی حضورم در این مجموعه خود سعید نقدزاده بود که هم‌دانشگاهی بودیم و رفاقت دیرینه‌ای داریم. این روزها هم سخت مشغول نوشتن هستم و در زمینه بازیگری هم پیشنهاد خوب و جذابی این اواخر نداشتم.

قصه‌های دانشجویی
پردیس به سفارش گروه تولیدات نمایشی و تئاتر تلویزیونی خانه تولیدات جوان صدا و سیماست که برای شبکه سه تولید شده است. کاوه مهدوی، نویسنده فیلمنامه این سریال است و سعید نقدزاده کارگردانی کار را برعهده دارد. پیش از این حمید نیلی تهیه‌کننده سریال درباره بازیگران آن عنوان کرده بود: در فاز اول تولید این مجموعه از ترکیب بازیگران جوان و خوب تلویزیون در کنار بازیگران حرفه‌ای و کار اولی تئاتر در تلویزیون بهره می‌گیریم و همچنین از بیش از ۳۰۰ متقاضی بازی از تهران و دیگر شهرستان‌ها تست حضوری و غیرحضوری گرفته شده است.
سلمان فرخنده، مهدیه نساج، فرامرز قلیچ‌خانی، نیلوفر هوشمند، محیا اسناوندی، فریبا طالبی، ستاره حسینی، مهدی فریضه، حسام خلیل‌نژاد، بهامین تورانی، فرشاد کلباسی، بهار داورزنی، مهدی سجادیان، آرش ماهان، راحله قبادی، مرتضی شریف و علی الهی بازیگرانی هستند که در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
نقش‌های اصلی این مجموعه را سلمان فرخنده و مهدیه نساج ایفا کرده‌اند که پیش از این هر دو در سریال «مینو» با هم همبازی بودند. ضمن این‌که عمده داستان در یک خوابگاه دانشجویی اتفاق می‌افتد و با توجه به این‌که داستان درباره دغدغه‌ها و مسائل مربوط به جوانان دانشجو است، می‌توان امیدوار بود که در زمان پخش با سریال خوبی رو‌به‌رو خواهیم بود.

زینب تهرانی
رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها