حرف‌های جدید ویل اسمیت درباره علاقه اش برای همبازی شدن با مارلون براندو جنجال به پا کرد

رایانه ها یاری کنید

بازیگر سیاهپوست موفق دو دهه اخیر صنعت سینما که متاسف از نپذیرفتن یکی دوتا نقش بسیار خوب است، از علاقه‌اش برای خلق یک امر محال روی پرده سینما حرف می‌زند. ویل اسمیت چند هفته قبل اکشن علمی ـ تخیلی و آینده‌نگرانه «مرد فصل جوزا» را روانه پرده سینماها کرد. در حالی که تماشاگران استقبال چندان خوبی از این فیلم نکرده‌اند، اسمیت از طرح‌های تازه و فانتزی خود صحبت و پرده‌برداری می‌کند. آیا در بین تهیه‌کنندگان سینما و شرکت‌‌های بزرگ فیلمسازی می‌توان کسی را پیدا کرد که به درخواست بازیگر پاسخ مثبت بدهد؟ فعلا که رسانه‌های گروهی با تعجب به انعکاس دیدگاه اسمیت پرداخته‌اند! اهل فن می‌گویند البته بعید نیست که خواسته اسمیت جامه عمل به تن کند و در عالم سینما احتمال وقوع هر اتفاقی است. آنها عقیده دارند باید کمی صبر کرد و دید حرف‌های بازیگر چه تاثیری در بین جامعه هنری هالیوود خواهد گذاشت.
کد خبر: ۱۲۳۴۶۰۱

به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، ویل اسمیت می‌خواهد با یک مارلون براندوی جوان در یک فیلم سینمایی همبازی شود! زمانی که براندو جوان بود، اسمیت هنوز به دنیا نیامده بود. اما این بازیگر می‌گوید خیلی دوست دارد با چهره جوان براندو همبازی شود. حالا این پرسش مطرح است که با وجود گذشت چند سال از مرگ براندوی افسانه‌ای، چگونه می‌توان یک مارلون براندوی جوان مورد نظر اسمیت را خلق کرد تا بتواند در کنار او در یک فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کند.
خلق فناوری جدید
اسمیت که ظاهرا از فناوری‌های جدید دیجیتال استفاده شده در مرد فصل جوزا بسیار خشنود است، عقیده دارد به کمک این فناوری‌های پیشرفته می‌توان یک مارلون براندوی جوان خلق کرد. در مرد فصل جوزا مسؤولان جلوه‌های ویژه دست به خلق یک ویل اسمیت جوان 23ساله زده‌اند. این ویل اسمیت جوان در داستان فیلم، با ویل اسمیت امروزی 51 ساله رودررو و درگیر می‌شود. اسمیت بر این باور است که همین مدیران جلوه‌های ویژه توانایی خلق یک براندوی جوان را هم دارند.
مارلون براندو سال 2005 و در 80 سالگی درگذشت. تماشاگران سینما او را در سال‌های پایانی عمرش در مقام یک پیرمرد چروکیده، شکسته و بسیار چاق دیدند. این مارلون براندو هیچ شباهتی به آن جوان خوش قد و قامت فیلم‌های «دربارانداز» و «اتوبوسی به نام هوس» نداشت، اما اسمیت امیدوار است فناوری‌های جدید و شگفت‌انگیز بخش جلوه‌های ویژه بتواند براندویی خلق کند که تماشاگران در فیلم‌های نامبرده دیده‌اند. ظاهرا او به براندوی میانسال «پدرخوانده» هم راضی نیست!
همزادی برای فیلم‌های دیگر
به گفته اسمیت: «برایم قابل قبول نبود که یک ویل اسمیت 23 ساله را به عنوان نسخه دیجیتالی خودم روی پرده سینما تماشا کنم. واقعا دیوانه‌کننده بود. او شبیه آواتار و همزادی است که من می‌توانم در فیلم‌های دیگر هم از آن استفاده کنم. با توجه به این که فناوری هر روز که می‌گذرد بهتر و کامل‌تر می‌شود، آیا می‌توانم فیلمی با یک مارلون براندوی جوان بازی کنم؟ این نکته و موضوعی است که این روزها به‌شدت ذهنم را به خودش مشغول کرده و به آن بسیار فکر می‌کنم.»
رسانه‌های گروهی تا حد زیادی با این درخواست اسمیت با احتیاط برخورد کرده‌اند. برخی منتقدان سینمایی می‌گویند استفاده از یک بازیگر فیک و جعلی، ضد سینماست و درست نیست که با کمک فناوری‌های جدید نبش قبر کرد و بازیگران متوفی را از داخل گور بیرون کشید. آنها از این کار به عنوان حقه زنی به تماشاگران یاد می‌کنند و می‌گویند با انجام چنین کاری هم حرمت آن بازیگران شکسته می‌شود و هم اعتبارشان مورد تردید قرار می‌گیرد.
تاسف بازیگر
این بحث در حالی ادامه دارد که رسانه‌ها روی یکی دیگر از اظهارات اسمیت هم تمرکز کرده‌اند. او با تاسف اعلام کرده از رد دعوت بازی در «ماتریکس» پشیمان است و آن را اشتباهی بزرگ در کارنامه سینمایی‌اش می‌داند.
به گفته بازیگر: «وقتی جوان هستی، هم جسوری و هم خام و احمق! در جوانی کارهایی کردم که حالا فقط حسرتشان را می‌خورم. در چنین ایامی تصور می‌کنی تمام کارهایی که انجام می‌دهی، درست است و هیچ خطایی نکرده‌ای. به آنچه انجام می‌دهی، فکر نمی‌کنی و راهت را می‌روی، اما زمان که می‌گذرد و تجربیات بیشتری کسب می‌کنی، متوجه اشتباهات گذشته‌ات می‌شوی و تنها کاری که می‌توانی بکنی این است که افسوس آن تصمیمات غلط را بخوری.»
بر همین اساس اسمیت 51 ساله به پند و نصیحت خودش پرداخته و اعلام می‌کند باید به جوان درون خودش نصایحی بکند. او می‌گوید: «باید بی‌واسطه و صادقانه با آدم درون خودم حرف بزنم تا به نتیجه‌گیری کلی برسم. حالا احساس می‌کنم نباید «غرب وحشی وحشی» را بازی می‌کردم و نباید دعوت بازی در ماتریکس را رد می‌کردم. آن زمان فکر کردم بازی دراین فیلم کاری احمقانه است و پاسخ رد به سازندگانش دادم. در حالی که اشتباه می‌کردم و بازی در غرب وحشی وحشی کاری احمقانه و غلط بود.»
معلوم نیست نقش مورد نظر اسمیت در ماتریکس کدام نقش بوده است: نقش کیانوریز یا لاورنس فیشبرن.

کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها