پسر نوجوان به‌خاطر گیر کردن لقمه در گلویش دچار مرگ مغزی شد. خانواده محمد وقتی دیدند امیدی به برگشت پسرشان به زندگی نیست با اهدای اعضای بدن او موافقت کردند.
کد خبر: ۱۲۳۴۲۰۵

به گزارش خبرنگار جام‌جم، ظهر سه‌شنبه 23 مهرماه امسال بود که از مرکز نگهداری بیماران اوتیسم با محمدعیسی بصیری تماس گرفتند و گفتند پسرش محمد دچار حادثه شده و او را به بیمارستان ثارا... مهرشهرکرج منتقل کرده‌اند.مرد جوان باشنیدن این خبر خود را به بیمارستان رساند و پسر 17 ساله‌اش را در حالی روی تخت بیمارستان دید که دستگاه تنفسی به او وصل بود و پزشکان تلاش می‌کردند تا او را زنده نگه دارند.
پدر محمد درباره حادثه می‌گوید: پسرم مادرزادی دچار بیماری اوتیسم بود. تا هفت سالگی از او مراقبت کردیم و پس از آن محمد را به مرکز نگهداری از بیماران اوتیسمی سپردیم. در آنجا مراقبش بودند و تحت آموزش قرار داشت. آن روز وقتی از طرف مرکز تماس گرفتند سربسته گفتند دچار خفگی شده، اما در بیمارستان که بودم و پیگیر اصل ماجرا شدم، گفتند که هنگام غذا خوردن، غذا داخل گلوی پسرم گیر کرده و تا قبل از این‌که بتوانند برایش کاری انجام دهند او دچار خفگی شده است.برای این‌که پسرم دوباره به زندگی بازگردد او را به بیمارستان شریعتی منتقل کردیم. پزشکان تا صبح هرکاری از دستشان برمی‌آمد برای او انجام دادند و من و همسرم فقط دعا می‌کردیم. حتی حاضر بودم او را به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل کنم، اما کار از کار گذشته بود و صبح روز بعد مرگ مغزی محمد را اعلام کردند. وقتی درجریان ماجرای مرگ مغزی قرار گرفتیم، با همسرم مشورت کردم. چون امیدی به برگشت پسرمان به زندگی وجود نداشت با این‌که دل کندن از او کار سختی بود رضایت خود را اعلام کردیم.
دکتر ساناز دهقانی، رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا در این‌باره می‌گوید: با توجه به رضایت خانواده، بیمار مرگ مغزی از بیمارستان شریعتی کرج به بیمارستان سینای تهران منتقل شد. با تلاش تیم پزشکی بیمارستان کلیه‌های این بیمار به دو بیمار نیازمند اهدا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها