غلام پیروانی: تیم ملی نباید به باختن عادت کند

شکست مقابل بحرین توجیهی ندارد

غلام پیروانی همیشه شیرین سخن است. او طوری حرف می‌زند که همه مخاطبان را جذب می‌کند. پیروانی خیلی ساده و خاکی است و قطعا این مساله باعث می‌شود حرف‌هایش دلنشین‌تر باشد. لهجه شیرازی پیروانی هم در این مساله نقش مهمی دارد. او که این روزها در شیراز زندگی را دور از فوتبال می‌گذراند، پیگیر بازی‌های مختلف است. با پیروانی درباره آخرین شرایط تیم‌ملی و همین‌طور بعضی خاطرات جالبش در فوتبال گفت‌وگویی داشتیم.
کد خبر: ۱۲۳۳۸۷۸

می‌گویند تیم ملی از آن‌ور بوم افتاده. قبلا دنبال دفاع بودیم و الان فقط دنبال حمله‌ایم و از کارهای دفاعی غافل شده‌ایم.
تیم ملی در دوران کارلوس کی‌روش مقابل تیم‌های ضعیف و قوی، بسته بازی می‌کرد. بنای کار را روی ضد حمله می‌گذاشت، الان ولی شرایط کمی فرق کرده.
به نظر من تیم ملی مقابل بحرین اصلا خوب بازی نکرد. حریف ما را خوب آنالیز کرده بود. قشنگ تیم را بسته بودند. ما تلاش می‌کردیم فقط از عمق برویم. آنها هم پرتعداد بودند و توپ‌های ما را
می‌گرفتند.
به نظرم می‌توانستیم از وینگرهای چپ و راست بیشتر استفاده کنیم و روی دروازه حریف توپ بفرستیم. حرکت ما از کناره‌ها کم بود. البته در نیمه دوم کمی حمله کردیم، ولی بازیکنان خسته شده بودند. این اتفاق خوبی نبود که به بحرین باختیم. نباید به باختن عادت کنیم.
نباید روی کارهای تدافعی هم تمرکز کنیم؟ چون ما سه فوروارد داشتیم. هافبک‌های ما هم که از روند بازی خارج بودند.
ما خوب بازی نکردیم و واقعا این باخت توجیهی ندارد. این باخت باعث شد ما چهار پله سقوط کنیم و این اتفاق خوبی نبود. به نظر من باید با سیاست‌تر بازی کنیم.
از ویلموتس هم انتقاداتی می‌شود. شما این انتقادها را قبول دارید؟
انتقاد که همیشه هست، ولی ما باید صبر داشته باشیم. با یک باخت نمی‌شود قضاوت کرد. مگر ما زمان کی‌روش به ازبکستان در آزادی نباختیم؟ یا مقابل لبنان در بیرون شکست نخوردیم؟
آقای پیروانی شما تاکتیکی مد کردید که الان خیلی از تیم‌ها استفاده می‌کنند.
اوت دستی را می‌گویید؟
بله، جالب است که بعضی تیم‌های اروپایی هم اوت دستی را تاکتیک خود قرار داده‌اند.
ما علی علیزاده را داشتیم که اوت می‌انداخت و لذت می‌بردیم. آن موقع ما را مسخره می‌کردند که تیم فجر اوت بلند می‌اندازند. ما با همین تاکتیک جلوی استقلال و پرسپولیس و خیلی از تیم‌های دیگر گل زدیم. الان اوت دستی شده تاکتیک فوتبال. همه هم از آن استفاده می‌کنند.
اولین‌بار کی به ذهن تان رسید از این تاکتیک استفاده کنید؟
یک بهرام شفیعی داشتیم که او را می‌گذاشتم تیر یک. بازیکن که اوت می‌انداخت او توپ را با سر می‌زد تیتر دو. بچه‌های دیگر هم بلند می‌شدند تا سر بزنند و به گل برسیم. حتی وحید رضایی هافبک دفاعی تیم هم اضافه می‌شد تا گل بزند.
اوت اندازترین بازیکن ایران چه کسی بود؟
علی علیزاده. هیچکس مثل او اوت نمی‌اندازد. روی زمین هم خوب بود.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها