کرسی یکی از نمادهای زندگی سنتی ایرانی است که البته هنوز هم در میان بسیاری از ایرانیان دوستدار نوستالژی هواخواه دارد.
کد خبر: ۱۲۳۳۸۵۷

همین موضوع باعث شده است این روزها نیز همچنان بازار فروش کرسی داغ داغ باشد، به‌خصوص در فضای مجازی و در دل سایت‌های خرید و فروش کالا که با کمی جست‌وجو در آن، هم می‌توان کرسی‌های نو پیدا کرد و هم کرسی‌های دست دوم.
در این سایت‌ها البته ملزومات کرسی نیز به‌صورت جداگانه به فروش می‌رسد، از منقل زغالی و گرمکن‌ برقی گرفته تا چهارپایه، بالش‌های گرد، ترمه و لحاف کرسی. قیمت‌ها نیز متنوع است، از 220 هزار تومان برای گرمکن برقی کرسی که تولید داخل است تا دو میلیون و 800 هزار تومان برای گرمکن‌ کرسی مادون قرمز ژاپنی که با وجود دست دوم بودن آن، فروشنده‌اش چنین مبلغ بالایی را برایش تعیین کرده است.
کرسی‌های جدید و تاشو نیز در سایت‌های خرید و فروش کالا به‌وفور یافت می‌شود. قیمت این کرسی‌ها نیز به ابعاد کرسی، جنس چوب، کیفیت گرمکن‌ و تنوع تجهیزات به کار رفته در آن بستگی دارد. مثلا یک کرسی تاشوی ایرانی که فقط شامل چهارپایه و گرمکن‌ است در یکی از سایت‌های فروش اینترنتی محصول، 550 هزار تومان قیمت خورده و کرسی دیگری از همان برند که شامل لحاف و ترمه نیز می‌شود، یک میلیون و 590 هزار تومان قیمت دارد. همچنین وقتی چهار بالش نیز به یک سِت کرسی از همان برند اضافه می‌شود، قیمت کل مجموعه به دو میلیون و 500 هزار تومان می‌رسد. اما بازار داغ کرسی فقط محدود به همین کرسی‌های تاشوی جدید نمی‌شود و کرسی‌های قدیمی نیز هنوز هم مشتریان پر و پا قرص خود را دارند. البته این کرسی‌ها به‌صورت مجموعه کامل یا ملزومات جداگانه، بیشتر در سایت‌های خرید و فروش کالاهای دست دوم پیدا می‌شود و به نظر می‌رسد بیشتر آنها از همان ایام قدیم در خانه‌های مردم به یادگار مانده‌اند.
قیمت کرسی‌های دست دوم و ملزومات آن نیز در این سایت‌ها کاملا وابسته به نظر فروشندگان آنهاست. مثلا یک نفر دو منقل کرسی قدیمی از جنس ورقه آهن را 400 هزار تومان می‌فروشد و شخصی دیگر برای یک منقل برنجی 600 هزار تومان قیمت گذاشته است. فروشنده‌ای دیگر نیز قیمت یک لحاف کرسی سنتی را 550هزار تومان تعیین کرده است و یک نفر دیگر نیز سِت لوازم کرسی شامل لحاف پنبه، میز چوبی و بالش پر را فقط 400 هزار تومان می‌فروشد. شخصی دیگر نیز عکس یک لحاف کرسی خوش‌نقش را در آگهی خود گذاشته و نوشته است: انواع لوازم کرسی از جمله لحاف، بالش، پشتی و ترمه مخمل دست‌سوز سفارش گرفته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها