صفرعلی اصغرزاده، کارگردان پویانمایی‌های خمیری و گچی و راوی قصه‌های قرآنی درگذشت.
کد خبر: ۱۲۳۳۶۸۰

به گزارش جام‌جم، اصغرزاده ساخت فیلم‌های خمیری و سفالی عروسکی و دو بعدی مانند کوزه‌گر، بچه‌ها با هم، همنشین، بهار دوستی، چکاوک و چمنزار و کلاغه کجاست روی درخت سروده افسانه شعبان‌نژاد را در کارنامه داشت.
او همچنین داستان‌های تاریخی - مذهبی را نیز با قالب‌ها و تکنیک‌های مختلف و با یک سبک روایی ویژه برای کودکان و نوجوانان روایت کرد که از جمله آنها باید به فیلم‌های کشتی نوح و اصحاب فیل از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فیلم بلند پویانمایی ابراهیم خلیل(ع) و یونس در شکم ماهی اشاره کرد.
اصغرزاده متولد 18 اسفند 1319 در کاشان و دارای گواهی درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (معادل دکتری) بود. او دارای مدارک و گواهی‌های تخصصی برخی مدارس و انجمن‌های تخصصی هنری در رشته‌های نقاشی و سفالگری و مدرک سطح خوش انجمن خوشنویسان ایران نیز بود و از سال 1359 به عنوان طراح و شخصیت‌پرداز فیلم‌های پویانمایی در کانون مشغول
به‌کار شد.
این هنرمند که عصر روز 22 مهر 1398 در تهران دار فانی را وداع گفت، همچنین در حوزه تصویرگری کتاب نیز آثاری را برجای گذاشته است که از جمله آن باید به مجموعه کتاب‌های مشهور گام‌های نخستین برای آموزش مهارت‌های اولیه زندگی به خردسالان و کتاب آخرین پرنده آخرین سنگ با استفاده از لوح‌های گچی فیلم اصحاب فیلم در کانون اشاره کرد.
پیکر اصغرزاده صبح امروز در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرای تهران به خاک سپرده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها