دو ساعت است نشسته‌ام و فکر می‌کنم پشت صحنه امروز را چطور و با چه ماجرایی شروع کنم. با اجازه‌تان همین یک لحظه قبل تحریریه یک صدا خندید و بنده باز هم همت نکردم موسیقی‌ای که می‌شنوم را رها کنم و بپرسم چه خبر شده تا برایتان بنویسم. پشت صحنه نوشتن صداقت می‌خواهد دیگر... باید راستش را گفت. مثلا همین بچه‌های فرهنگی خودمان هم کم حرف و گفت‌وگو با هم ندارند.
کد خبر: ۱۲۳۳۶۷۷

علیزاده دبیر گروه و رستگار سینمایی دارند درباره سوژه‌ای که ساعت سه و خرده‌ای تلفنی به گروه اعلام شده و درباره‌اش هم هیچ اطلاعاتی نیست، همفکری می‌کنند و محمدی هم برای نگارنده خط و نشان می‌کشد که عمرا وقت بگذارد و زبان ترکی یادش دهد. نگارنده هم مظلومانه و بی‌حرف به کارش ادامه می‌دهد. قنبری با تلفن مشغول پیگیری گزارشش است. مهاجر هم فعلا این طرف‌ها نیست که بگویم چه می‌کند. پیپر ریپورتر گروه آن طرف تحریریه میز اختصاصی دارد و خلاصه به این راحتی‌ها طرف ما فقرا آفتابی نمی‌شود. البته از دور می‌بینم که سخت مشغول کار است!
امروز در صفحه 9 رفته‌ایم سراغ دو هنرمند تازه درگذشته. ولی‌ا... رهبر، عکاس پیشکسوت و حسین دهلوی، آهنگساز پیشکسوت و بزرگ موسیقی. رهبر عکاس چند فیلم بوده و دهلوی هم اپرانویس بزرگی است که برای کودکان و نوجوانان هم آثاری خلق کرده است. البته دهلوی مدت‌ها بود دچار بیماری فراموشی شده و حال و روز خوشی نداشت. بخوانید و ببینید این دو هنرمند که بوده و در زمان حیاتشان چه کرده‌اند.
سالروز ورود استعمارگران پرتغالی به سواحل جنوبی ایران همین امروز است. صابرخان محمدی رفته سراغ قلعه‌های پرتغالی‌ها در نواحی جنوبی ایران و چه گزارشی نوشته درباره‌شان. بروید صفحه 10 و یک قلعه گردی حسابی را تجربه کنید.
صفحه بعدی که سینماست را هم ساناز قنبری رفته سراغ ماجرای رده‌بندی سنی فیلم‌ها که یک بار تایید شده و حالا دستور اجرایی نشدن آن اعلام شده است. او بررسی کرده که چرا چنین تصمیمی گرفته و چرا لغو شده است. بقیه صفحه را هم خبرهای سینمایی گرفته‌اند دیگر، البته تعدادشان زیاد نیست. چرا؟ چون آگهی داشتیم!
درباره صفحه 12 هم باید بگوییم همان‌طور که مستحضرید مثل هر چهارشنبه صفحه تاریخ داریم. گفت‌وگویی که به مناسبت سالگرد درگذشت آیت‌ا... مهدوی‌کنی منتشر می‌شود. مثل هر هفته زحمت گفت‌وگو را محمدرضا کائینی کشیده و با دختر آیت‌ا... مهدوی‌کنی درباره پدرش حرف زده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها