با عمل به این راهکارها به فرزندتان نشان دهید که به یادش هستید

تو با منی همیشه!

وقتی پشت میز محل کارتان نشسته‌اید و مشغول رسیدگی به کارها هستید و از کودک‌تان فاصله دارید، مطمئنا کودک‌تان را از یاد نبرده‌اید. او از لحظه تولدش جای خودش را در قلب شما باز کرده و چه در کنارتان باشد و چه نباشد همیشه در ذهن و فکر شما حضور دارد. اما آیا کودک شما وقتی در مهدکودک مشغول بازی است یا با دوستانش در مدرسه درس می‌خواند، می‌داند که فراموشش نکرده اید و به یادش هستید؟ با این توصیه‌ها می‌توانید با فرزندتان در ساعت‌های کاری ارتباط داشته باشید و به او نشان دهید که هیچ‌وقت از یادش غافل نمی‌شوید.
کد خبر: ۱۲۳۳۰۳۰

برای صحبت با فرزندتان وقت بگذارید
اگر فرزند شما جزو آن دسته از کودکانی است که هر اتفاقی را که در مهد یا مدرسه اش می‌افتد تعریف می‌کند، زمان خاصی را در روز برای صحبت با او اختصاص دهید.
برای مثال اگر او زودتر از شما به خانه برمی‌گردد تلفنی با او صحبت کنید و بعد از این‌که حالش را پرسیدید از او بخواهید درباره روزی که داشته صحبت کند. با این کار او متوجه می‌شود که شما از حجم زیاد کار روزانه‌ای که دارید دست کشیده‌ و برای او وقت گذاشته‌اید.
در ظرف غذایش یادداشت بگذارید
صبح‌ها قبل از این‌که از خانه بیرون بزنید یادداشت‌هایی مثل «دوستت دارم» یا جملات بامزه و جالب بنویسید و آن را در جعبه تغذیه اش بگذارید. می‌توانید این یادداشت‌ها را در کیف مدرسه یا داخل جامدادی‌اش هم بگذارید؛ مطمئن باشید وقتی سراغ مدادهایش می‌رود و جمله: «پسرم تو یک قهرمانی» را داخل جامدادی‌اش می‌بیند، لبخند به لبش می‌نشیند.
کارهای روزانه‌تان را بنویسید
اگر فرزند شما کنجکاو است که بداند شما در روز و در محل کارتان چه کارهایی انجام می‌دهید، کارها و فعالیت‌های روزانه‌تان را با جملات ساده‌ای که فرزندتان متوجه شود در یک دفترچه یادداشت کنید. بعد وقتی به خانه برگشتید آن را به دست او برسانید.
گاهی ناهار با هم باشید
اگر امکان دارد برای ناهار همراه فرزندتان بیرون بروید. اگر امکان چنین کاری وجود ندارد برای میوه خوردن هم که شده با او وقت بگذارید. تنوع در برنامه روزانه برای هر‌دوی شما بسیار مفید است.
برایش پیغام شاد ضبط کنید
اگر برای کودکتان به هر دلیلی تلفن همراه خریده‌اید، از امکانات استفاده کنید و برایش پیغام‌های شاد بگذارید و به این ترتیب سعی کنید حتی در نبودتان هم با صدای خودتان در کنارش حضور داشته باشید.
نقاشی از دست‌ها
یکی از کارهای جالبی که در اداره و وقتی سرتان کمی خلوت است می‌توانید انجام دهید نقاشی‌کشیدن از دست خودتان است.
دستتان را روی کاغذ بگذارید و دور تا دور انگشت‌ها خط بکشید. بعد وقتی به خانه رفتید، این نقاشی را به کودکتان نشان بدهید و از او هم بخواهید که همین کار را انجام بدهد.
حالا این دست‌ها را ببرید و رنگ‌آمیزی کنید. وقتی نقاشی‌ها آماده شد، شما می‌توانید نقاشی دست فرزندتان را با خود‌تان سر کار ببرید و او هم می‌تواند دست مادرش را داخل کیفش همراه داشته باشد تا هر وقت دلش تنگ شد، آن را بگیرد.
کتاب داستان بخوانید
اگر شما شب‌کار هستید و نمی‌توانید هنگام خواب کنار فرزندتان باشید و برایش قصه بگویید، بهتر است کتاب داستان مورد علاقه او را همراه داشته باشید و از محل کارتان و در فرصت کوتاهی، پشت تلفن برای او داستان بخوانید.
با این کار شما هنگام خواب به صورت مجازی کنار فرزندتان خواهید بود.
پیامک بفرستید
اگر فرزندتان تلفن همراه دارد، برای او درباره فعالیت روزانه‌اش پیغام بفرستید؛ برای مثال «با‌دوستت آشتی کردی؟» با این کار او متوجه می‌شود که شما به یادش هستید.
نقشه درست کنید
برای بچه‌های کوچک‌تر نقشه‌ای درست کنید و محل کار و خانه خود را روی نقشه علامت‌گذاری کنید. با این کار فرزند شما از روی نقشه می‌بیند که فقط چند سانتی‌متر با او فاصله دارید و زیاد از هم دور نیستید.
سوغاتی یادتان نرود
اگر برای چند روز به مسافرت کاری می‌روید، حتما یک سوغاتی کوچک هم که شده برای فرزندتان بخرید. لازم نیست سوغاتی گرانقیمتی باشد اما حتما باید مورد علاقه فرزندتان باشد. به‌عنوان یک مادر یا پدر پرمشغله سعی کنید بین کار و زندگی‌تان تعادل مناسبی برقرار کنید. قدم‌های کوچک تاثیرات بزرگی در زندگی خواهد داشت.

یکتا فراهانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها