مارک ویلموتس از مثلث خط حمله آتشین ایران کاملا رضایت دارد.
کد خبر: ۱۲۳۲۷۲۷

کارلوس کی‌روش در تیم‌ملی خیلی خوب با فورواردها کار می‌کرد، ولی انگیزه‌های تدافعی او گاهی باعث می‌شد تا مهاجم‌ها در شرایط سختی قرار بگیرند. مثلا در جام جهانی 2014 برزیل رضا قوچان نژاد تک مهاجم ایران بود و در بازی‌ها بیشتر از این‌که در کار تهاجمی باشد، در کار تدافعی شرکت می‌کرد. او در زمین اینقدر می‌دوید که بعد از بازی حتی نای راه رفتن نداشت. کی‌روش از بازیکنان تهاجمی همیشه درخواست می‌کرد تا در کارهای تدافعی هم شرکت کنند و این مساله باعث شده بود تا ایران در خط حمله گاهی پرقدرت نباشد.
ویلموتس اما با تفکرات هجومی به تیم‌ملی ملحق شد. تا اینجا هم ایران با او هجومی کار کرده است. مربی بلژیکی از همه بازیکنان به ویژه از مثلث آتشین خط حمله ایران رضایت دارد. سردار آزمون، مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد سه بازیکنی هستند که مدافعان حریف را به شدت آزار می‌دهند. انصاری‌فرد که همچنان در تیم ملی خوب گل می‌زند و در دیدار با کامبوج هم مرد 4 گله ایران لقب گرفت. طارمی هم دو گل زد و مثل همیشه عالی بود. سردار آزمون هم هت تریک کرد. این دو بازیکن روی هم 9 گل برای تیم‌ملی زدند تا بدجور ویلموتس را امیدوار کنند. تاکید مربی بلژیکی این است که از هر سه آنها همزمان در ترکیب استفاده کند. ویلموتس معتقد است این سه بازیکن خطر و تهدید برای هر خط دفاعی به حساب می‌آیند. طارمی هم در این باره می‌گوید: «ما در زمین هستیم تا وظایفی را که مربی می‌خواهد انجام دهیم.» سردار هم اضافه می‌کند: «در واقع کار ما این است که به زمین برویم و گل بزنیم یا گل بسازیم. چیزی غیر از این از ما انتظار نمی‌رود.»
از روزی که ویلموتس به تیم ملی ایران ملحق شده مهدی طارمی پنج گل برای تیم ملی به ثمر رسانده است. او مقابل سوریه هم در ورزشگاه آزادی هت تریک کرد. سردار آزمون هم از زمان حضور این مربی چهار گل زده است. انصاری فرد هم پنج گل وارد دروازه حریفان کرده. حتی محبی تازه وارد هم در اولین بازی ملی‌اش موفق شد دو گل برای تیم‌ملی بزند. این آماری است که طرفداران را شدیدا به آینده تهاجمی ایران امیدوار می‌کند. البته همه بازیکنان تیم‌ملی می‌گویند از کارهای تدافعی غافل نشده‌اند و در واقع بر حسب نام و عملکرد رقیب، کادر فنی سیستم بازی را انتخاب می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها