معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر اعلام کرد:

خدمات پزشکی به ۲۰۸ هزار زائر اربعین در عراق

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از ارائه ۲۰۸ هزار خدمات پزشکی به زائران ایرانی اربعین در عراق خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۲۶۰۹
خدمات پزشکی به ۲۰۸ هزار زائر اربعین در عراق

به گزارش جام جم آنلاین، علی حیدری روز شنبه در گفتگو با ایرنا با اعلام آخرین آمار خدمات رسانی هلال احمر از روز چهاردهم تا پایان روز هجدهم مهرماه جاری این مطلب را عنوان کرد.

وی گفت: فقط تا پایان روز هجدهم مهرماه جاری ۳۳ هزار و ۸۰۰ نفر از زائران ایرانی ورودی به شهرهای مقدس یادشده عتبات عالیات در عراق ویزیت رایگان پزشکی شده اند و ۱۰ هزار تزریقات، ۲ هزار سرم تراپی و چهار هزار پانسمان در درمانگاه‌ها و پایگاه‌های درمانی هلال احمر در داخل خاک عراق انجام شده است.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: همچنین در مدت یادشده ۵۸ نفر از زائران ایرانی اربعین بر اثر تروما، تصادفات رانندگی، مشکلات تنفسی، قلبی، سقوط از ارتفاع و نظایر آن با دستور پزشک ایرانی مستقر در درمانگاه ها و پایگاه های این مرکز در شهرهای مقدس عراق به بیمارستان عراقی همکار با این مرکز اعزام شده اند.

هر ساله شیعیان زیادی به صورت پیاده و سواره به سوی کربلا برای زیارت مزار امام حسین (ع) عزیمت می کنند، این سنت از قدیم الایام در میان مسلمانان مرسوم بوده است. میلیون ها عاشق و شیدا از روزها قبل در تدارک سفر به کربلا و زیارت مزار سرور و سالار شهیدان هستند. شمار زایران کربلا در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و به یکی از بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان تبدیل شده است.

راهپیمایی اربعین حسینی (ع) نماد وحدت مسلمان جهان است چرا که در این روز همه مسلمانان از سراسر جهان به سمت کربلا در حرکت هستند.

مسافت پیاده ‌روی اربعین میان دو شهر نجف و کربلا حدود ۸۰ کیلومتر است و هزار و ۴۵۲ ستون در این مسیر وجود دارد که فاصله بین هر ستون ۵۰ متر است.

برای پیاده ‌روی کل مسیر زمانی در حدود ۲۰ تا ۲۵ ساعت لازم است و بهترین زمان برای شروع این پیاده روز ۱۶ صفر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها