اسکادران ویلموتس، امروز آتش‌بازی می‌کند

«ایران» یکپارچه حمله

دومین مسابقه ایران در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 از ساعت 17 امروز در ورزشگاه آزادی تهران و مقابل کامبوج آغاز می‌شود. گرچه کامبوج که در رده 169 تیم‌های فوتبال دنیاست، در میان تیم‌های درجه3 فوتبال قاره آسیا دسته‌بندی می‌شود و در رده 37 تیم‌های آسیاست، اما تساوی این تیم مقابل هنگ‌کنگ و شکست خفیف یک بر صفر در خانه بحرین نشان می‌دهد کامبوج با هدایت فلیکس دالماس و البته حضور کیسوکه هوندا چهره سرشناس فوتبال ژاپن، اصول فوتبال نوین را به خوبی فراگرفته است و حتی تاکتیک‌های دفاعی در خانه حریف را نیز می‌داند.
کد خبر: ۱۲۳۲۵۶۲

امروز همه تماشاگرانی که به ورزشگاه آزادی می‌روند، انتظار یک برد پرگل و بی‌دردسر از تیم ملی دارند و همین توقع، شاید فشار روانی روی بازیکنان ما را بالا ببرد تا لحظه رسیدن به گل اول، کار آنها را سخت کند.
تیمی که مارک ویلموتس از کارلوس کی‌روش تحویل گرفته و با کمترین تغییر آن را وارد رقابت‌های مقدماتی جام جهانی کرده، ظرفیت بسیار بالایی دارد و همان طور که لایه‌های متعدد دفاعی هنگ‌کنگ را در بازی اول شکست و به پیروزی 2 بر صفر رسید، در بازی امروز هم می‌تواند خیلی زود به گل برسد. اهالی فوتبال بی‌تردید توقع جشنواره گل دارند. مسابقه‌ای که از دقیقه یک تا دقیقه 90 گل داشته باشد و همه آنها به نام ایران نوشته شود. در چنین شرایطی باید انتظار داشت همه بازیکنان ما در طول بازی در نیمه حریفی باشند که در رده‌بندی فیفا حتی از نپال هم پایین‌تر است. با این حال فوتبال بارها درس‌هایش را تکرار و بارها ثابت کرده که غیر قابل پیش‌بینی است.
شاید بزرگ‌ترین موهبت این بازی برای ویلموتس این باشد که او می‌تواند به بازیکنان اصلی خود برای بازی سه‌شنبه هفته آینده در خاک بحرین در زمین ورزشگاه آزادی استراحت بدهد، یعنی آنها را در این بازی زیاد خسته نکند.
کامبوج که در هفت سال اخیر 20 پله صعود داشته و به رده 169 رسیده، در برابر تیم 23 دنیا و اول آسیا یک بازی بسته دفاعی در زمین خودی را در برنامه دارد؛ اما ویلموتس هم برنامه‌های بسیاری برای شکستن این تاکتیک پیاده خواهد کرد.
به‌دلیل بازی سه‌شنبه مقابل بحرین، شاید تغییراتی در ترکیب تیم ببینیم. البته دعوت نشدن علیرضا جهانبخش و مهدی ترابی، خود به خود ترکیب ما را در هر دو بازی پیش‌رو، دچار تغییر می‌کند. آن‌طور که از بررسی‌های تیم پزشکی مشخص شده، سیدمجید حسینی به بازی امروز نمی‌رسد و شاید مرتضی پورعلی‌گنجی در کنار حسین کنعانی‌زادگان قرار بگیرد. میلاد محمدی و رامین رضاییان در دو سوی مدافعان میانی قرار می‌گیرند. امید ابراهیمی، احسان حاج‌صفی، وحید امیری و احمد نوراللهی در خط میانی قرار دارند و کریم انصاری‌فرد و سردار آزمون هم درخط حمله ما بازی خواهند کرد.
اگر اوضاع آن‌طور که ویلموتس و هواداران فوتبال توقع دارند پیش برود، بازی امروز یک تمرین جدی گلزنی برای آزمون و انصاری‌فرد خواهد بود و آنها روزی بسیار شلوغ را پشت سر خواهند گذاشت.
ایران سفید، کامبوج آبی
جلسه هماهنگی بازی امروز با حضور نمایندگان فیفا برگزار شد و طبق گزارش ناظر مسابقه، بازیکنان تیم ملی ایران با لباس یکدست سفید بازی می‌کنند. کامبوجی‌ها هم لباس آبی می‌پوشند.
حضور پررنگ بانوان
حدود 3500 بلیت بازی امروز به بانوانی اختصاص پیدا کرده که از طریق سامانه مخصوص، بلیت بازی را تهیه کرده‌اند. تا آخرین ساعات بلیت‌فروشی، این تعداد بیش از تماشاگران مرد بود که شاید تماشاگران مرد امروز افزایش پیدا کند. برگزارکنندگان بازی پارکینگ خاص بانوان هم برای این بازی در نظر گرفتند و اورژانس تهران هم یک دستگاه آمبولانس بانوان، پنج دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و چهار دستگاه موتورلانس در ورزشگاه آزادی مستقر خواهد کرد.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها