3 ماه مانده به رقابت‌های انتخابی المپیک، کادر فنی تیم امید دستخوش تغییرات زیادی شده است

بدون تدبیر ، بدون امید

فدراسیون فوتبال یک بار دیگر نشان داد در زمان تصمیم گیری‌های مهم می‌تواند تصمیمات اشتباهی بگیرد. چندی قبل، بعد از نتایجی که کرانچار در مرحله اول مقدماتی المپیک همراه این تیم گرفت، مسؤولان اعلام کردند نتایج مورد تایید آنها نیست.
کد خبر: ۱۲۳۲۱۴۲

کمیته فنی فدراسیون فوتبال با وجود آن‌که دستیاران این مربی را خود برگزیده بود، تصمیم گرفت رای به برکناری این مربی دهد. آن روز همه تصور می‌کردند حداقل این کمیته بعد از انتخاب مربی بعدی، این‌قدر زود موضعگیری نکند ولی فقط پس از مدت کوتاهی از انتخاب فرهاد مجیدی، دوباره حکم به برکناری او دادند! مجیدی هم که می‌دانست با حکم آنها برکنار شده، تصمیم گرفت پیشدستی کند و کنار کشید. در واقع کمیته فنی از نظر مجیدی و منتقدان نقش اساسی را در این زمینه بازی کرد. شاید این به نوعی دهان کجی به تصمیم تاج هم بود. کمیته فنی گویا پیش از انتخاب مجیدی به‌عنوان سرمربی تیم ملی امید اعتراض داشت و خیلی زود هم مقابلش قرار گرفتند.
البته اختلاف مجیدی فقط با اعضای کمیته فنی نبود. او با حمید استیلی هم به اختلاف خورد. این دو سر مسائل فنی به‌شدت اختلاف نظر داشتند. فرهاد اعتقاد داشت استیلی در امور فنی تیم دخالت می‌کند و حتی در جلسه‌ای که با تاج داشت از این بابت گلایه کرده بود. اختلافات مجیدی و استیلی به رسانه‌ها کشیده شد. از سوی دیگر خبر رسید فرهاد مجیدی و اکبر محمدی، رئیس کمیته جوانان که عضو کمیته فنی هم هست، حتی درگیری لفظی شدیدی داشتند و نزدیک بود درگیری‌شان فیزیکی شود. ماجرا از این قرار بود که محمدی به مجیدی گفته بود باید حتی برنامه تمریناتش را هم به او بدهد! این مساله باعث شد فرهاد از کوره در برود و صحبت‌هایی با محمدی کند که مشکل بزرگی به‌وجود بیآورد.
در هر صورت مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال بعد از انتخاب حمید استیلی به‌عنوان سرمربی تیم ملی امید در تلاش است آرامش را حکمفرما کند. او به‌خوبی می‌داند این حواشی می‌تواند به امیدها ضربه بدی بزند. به همین علت از حمید استیلی و همین‌طور اعضای کمیته فنی درخواست کرده تا وارد حاشیه نشود. البته خیلی‌ها ابتدا به خود تاج انتقاد دارند و می‌گویند تصمیمات او باعث به‌وجود آمدن این حواشی شده است. به هر حال اگر او فرهاد را انتخاب کرده بود، می‌توانست فضای آرامی برایش به وجود بیاورد ولی تاج تصمیم‌گیری را به‌عهده کمیته فنی سپرد تا آنها بگویند این مربی به کارش ادامه دهد یا نه؟ از دیگر سو خیلی‌ها اعتقاد داشتند برای فرهاد زود است که سرمربی تیم ملی امید ایران شود و پیش بینی آنها از فعالیت او هم درست از آب درآمد.
استیلی و تیم امید باید کمتر از سه ماه دیگر به رقابت‌های مقدماتی المپیک بروند. بعد از مشورت کمیته فنی و سرمربی جدید دستیاران او هم انتخاب شدند. رضا شاهرودی و امامی‌فر از این پس مربی تیم‌ملی امید خواهند شد. کمیته فنی فدراسیون با چند گزینه دیگر از جمله امیرحسین پیروانی هم صحبت‌هایی کرده و به‌زودی یک نفر دیگر به جمع کادرفنی تیم امید اضافه می‌شود.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها