سقوط بوم جرثقیل در شهربازی بسیج 2 کشته بر جای گذاشت

تراژدی سنگین جرثقیل

واژگونی بوم جرثقیل 160 تنی شهربازی بسیج به سمت خیابان، حادثه‌ای تلخ را رقم زد. دو عابر زیر بوم جان باختند و چهار نفر دیگر مصدوم شدند. پیمانکار پارک هم با دستور قضایی بازداشت شد.
کد خبر: ۱۲۳۱۷۸۰

به گزارش خبرنگار جام‌جم، از صبح پیمانکار پارک بسیج مشغول به کار و بوم جرثقیل 160 تنی به سمت چرخ و فلک پارک کشیده شد. عقربه‌های ساعت به 12 و 15 دقیقه رسیده بود که ناگهان پایه‌های جرثقیل شروع به لرزش کرد و بوم به سمت خیابان واژگون شد.
سعید که شاهد این ماجرا بود، می‌گوید: «همه چیز در عرض دو سه ثانیه اتفاق افتاد. بوم جرثقیل با سرعت زیادی به سمت بیرون پارک آمد و با صدای مهیبی روی زمین افتاد. چند عابر و خودروی سبز تاکسی در حال عبور از محل بودند و مجالی برای فرار پیدا نکردند.»
پسر راننده تاکسی که در محل حادثه حاضر بود هم ادامه داد: «پدرم سه مسافر سوار کرده بود و می‌خواست حرکت کند که ناگهان جرثقیل واژگون شد. او فریاد می‌زند، فرار کنید. دو مسافر صندلی عقب فرار می‌کنند اما مسافر صندلی جلو گرفتار می‌شود. آتش‌نشانان او را نجات دادند و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد. پدرم با دیدن این صحنه دچار شوک شده است.
وی درباره علت این حادثه گفت: «برای کار روی چرخ و فلک باید از تاور کرین استفاده می‌کردند و جرثقیل برای این کار خطرناک بود. آن‌طور که از آتش نشانان شنیدم، یکی از پایه‌های جرثقیل دچار مشکل شده و بوم واژگون می‌شود.»
اهالی با مشاهده این صحنه به کمک گرفتاران زیر بوم جرثقیل رفتند. پیکر عابران زیر بوم سنگین گیر کرده بود و مرد میانسالی هم داخل تاکسی گرفتار شده بود. به همین دلیل با اورژانس و آتش‌نشانی تماس گرفتند.
جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی که در محل حادثه حضور داشت در تشریح عملیات امداد و نجات گفت: ساعت ۱۲ و ۱۹ دقیقه ظهر شنبه حادثه واژگونی یک دستگاه جرثقیل سنگین در انتهای بزرگراه شهید محلاتی به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی گزارش داده شد. سریع چهار ایستگاه همراه دو جرثقیل سنگین و یک جرثقیل سبک سازمانی به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: یک دستگاه جرثقیل ۱۶۰ تن سنگین که متعلق به بخش خصوصی است و در شهربازی پارک بسیج در شرق تهران مشغول به کار بود به روی یک دستگاه سمند تاکسی سقوط کرد. سرنشین 50 ساله تاکسی به طور معجزه‌آسایی سالم است. دو عابر هم زیر بوم گرفتار شده بودند که پس از خارج کردن آنها مشخص شد، بر اثر شدت جراحات جان باخته‌اند.
سخنگوی اورژانس کشور هم از اعزام 9 دستگاه آمبولانس به محل حادثه خبر داد و گفت: چهار نفر در این حادثه مجروح شدند که سریع به بیمارستان انتقال یافتند و اقدامات درمانی برای نجات جان آنها انجام شد.
مدیر کل پزشکی قانونی تهران از انتقال دو جسد به کهریزک خبر داد و گفت، پس از اقدامات قانونی پیکر جان باختگان تحویل خانواده‌شان می‌شود. وی هویت جانباختگان را علی‌اکبر عزیزی و سیدعیسی حدادی اعلام کرد.
شهردار منطقه 14 از بازداشت پیمانکار پارک بسیج که سقوط جرثقیلش موجب مرگ دو نفر شده خبر داد و گفت: پیمانکار پارک بسیج طبق قراردادی که با سازمان مشارکت‌های شهرداری داشت، مسؤولیت صفر تا صد نصب و اجرای تجهیزات را به عهده داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها